Bij mij wordt elke keer alleen de doorsnede van het hoofdje gemeten. Ik heb geen idee hoe groot het kindje is of hoe zwaar... Vind ik ook al steeds erg vreemd. Tsjah weet ook niet hoe het allemaal gaat en hoort te gaan, het is ook maar mn eerste kindje. Snap ook niet hoe het straks gaat met de bevalling.. Ze ligt in een stuit. Daar wordt helemaal niks over gezegd. Je bent gewoon een nummertje en alles moet zo snel mogelijk afgehandeld worden. Zondag ben ik tenslotte 37 weken, dan mag ze in principe gewoon geboren worden...
Jeetje, als ik dit zo lees heb je echt een nare ervaring Shaartjuh. Ik ben afgelopen maandag voor het eerst bij de vk geweest, alles was goed alleen was mijn glucose aan de hoge kant 6,4 maar dit lag aan mijn bmi. Ik meteen ongerust, thuis op internet gekeken en je glucose is normaal tussen de 4 en de 7,8 dus dan is 6,4 verhoogd maar nog steeds goed. Verder is mijn vk erg aardig, positief begin. Ben alleen zo bang dat het fout gaat, heb pas 28 aug. mijn eerste echo en ben dan al ruim 11 weken. Hebben jullie deze onzekerheid ook? Mijn klachten worden ook minder, dus nu ben ik nog meer aan het twijfelen. Fijn weekend allemaal,
hoi Tassie, Is normaal hoor dat de klachten minder worden als je de 9 weken bent gepasseerd Bij mij nog niet echt minder helaas maar overal lees je dat het hoogtepunt van misselijkheid enzo na week 10 dan voorbij is en de kwaaltjes minder word. Is wel leuk als je een eerste echo krijgt met ruim 11 weken. De kleine beweegt dan al en dat is zo leuk om te zien!! Maar als je je heel onzeker voelt kan je natuurlijk altijd vragen of je eerder mag. Gewoon uitleggen dat je kwaaltjes stuk minder zijn en dat je bang bent dat het mis is. Niet geschoten is altijd mis
Hoi Mamzie, Ik probeer positief te denken, het is gewoon angst maar ik vertrouw op mijn lichaam. 11 weken een echo is inderdaad een mooie tijd, ik zie er ook naar uit dat het beweegt en doet. Lijkt me zeer mooi. Ik ben weer wat gerust gesteld. Ik zie trouwens Mamzie dat wij nu niet veel van elkaar verschillen wat betreft de zwangerschap. Leuk hoor, hoe gaat het met jou?
ik was ook heel erg bang dat het mis zou gaan door me overgewicht o.i.d. Dus heb ik bij de 8 weken een echo buro opgebeld en kon ik terecht daar zagen we een mooi beebje en het hartje klopte stevig. Bij de 11 weken weer een echo en toen zag je al een echt beebje zitten die goed bewoog. Gisteren bij de 13 weken weer een echo door een ongeval en nu zie je het echt goed. En alle echos zijn uitwendig gemaakt. Ik heb een foto in me album. Ik zou zeggen geniet van de zwangerschap
ja die angst herken ik ook wel hoor! bij alle 3 se zwangerschappen namen de kwaaltjes af na een week of 8/9, dus dan ga je toch twijfelen! maar probeer lekker te genieten en anders toch even proberen om iets eerder de echo te krijgen. groetjes susanne
ik begin nu pas kwaaltjes te krijgen hahaha wat me ook onzeker maakte. vanaf week 12 tot week 18/19 heb ik de angelsound regelmatig gebruikt. en sinds die schopt ben ik helemaal tevreden.
Super bedankt voor jullie lieve berichtjes, jullie stellen me echt gerust. Vanochtend echt beroerd geweest en vanmiddag van ruim 3 uur geslapen en nu gaat het weer prima. Fijn weekend allemaal
Hé Tassie, idd nu zie ik het ook. We schelen maar 1 dag hihihi Ik ben behoorlijk beroerd/misselijk ( echt hele dagen, gelukkig nog niet spugen ). Al vanaf de 5 weken maar sinds afgelopen woensdag echt heeel erg. Paar dagen ervoor werden de kwaaltjes juist minder, dus dacht dat ik het ergste had gehad. Niet dus Sinds eergisteren is de misselijkheid erger geworden en kreeg ook enorme hoofdpijn pfff. Maar ik houd hoop dat het volgende week ofzo beter gaat. dan zou immers de piek geweest zijn. We zullen zien Heb trouwens met deze zwangerschap dat ik dunner lijk. Eerst had ik een best opgeblazen gezicht en sinds dat ik zwanger ben is mijn gezicht een stuk slanker. Ook heupen en billen lijken minder 'opgeblazen' . Ben niet afgevallen ofzo. Vind het wel appart en hoop dat het zo blijft
Ik ben ook in het begin van de zwangerschap ontzettend misselijk geweest. Ook ik hoopte dat het na 12/13 weken voorbij of in ieder geval minder zou zijn, nou dit was bij mij niet het geval. Ik heb er zeker tot 23/24 weken zwangerschap last van gehad en sinds 32 weken is het ook weer terug! Oke ik raakte er wel aan gewend, maar kon gewoon niet veel daardoor. Soms zat ik er zo doorheen omdat ik graag van alles wilde doen in huis, maar gewoon niet kon omdat ik mij zo misselijk en ellendig voelde. Daar kreeg ik dan weer huilbuien enzo van.. Sommige producten heb ik gewoon moeten laten staan en heb erg weinig gegeten in die weken. Alleen maar kleine porties en veel rennies! Succes dames!
wie pist er nog meer in zn box? heb nog steeds blaas ontsteking maar mag geen medicijnen meer, dus als ik lang loop (honden uit laten, winkels) dan lijkt de kleine mn blaas te wurgen en pis ik soms in mn broek. echt heel irri en best pijnlijk.. maar hoort erbij toch. verder alles goed!
waarom mag je geen medicijnen meer dan? Weet je of je draagster bent van groep B streptokokken? Want dan moet je als je aan het eind nog blaasontsteking hebt, bevallen aan een antibiotica infuus. Sterkte iig!
ze zeggen dat de antibiotica slechter voor de kleine is dan de blaas ontsteking. maar ga volgende wk dinsdag wel bij de gyn na vragen. begint goed lastig te worden. vandaag begonnen met schilderen van de baby kamer! morgen nog een laagje en dan klaar daarmee.
hey meiden, ik wou even laten weten dat ik gisteren 16-08-09 ben bevallen van een gezonde dochter, ze heet danique is 4290 gr en 55 cm. het was een snelle bevalling van 4,5 uur, ik lees van de week even bij, moet nu weer nodig rusten groetjes susanne
Suze: van harte gefeliciteerd met je dochter!!! Marieken: ik lek al maanden...helaas. Ik kan niet meer zonder van die envive inlegverbandjes. Zooo irritant! Voel me echt de hele dag onfris...
Suze : Gefeliciteerd met jullie dochter! @Marieken : weet niet of dat zo is dat ab slechter is voor de baby dan een blaasontsteking. Maar weet wel dat het voor jou niet goed is een blaasontsteking. Immers een verwaarloosde blaasontsteking kan een nierbekkenontsteking worden en dan ben je nog verder van huis