100+ en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mini me, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik vond me zelf al heel vroeg zwanger lijken maar de rest vd wereld was het er niet mee eens. die vond me enkel wat aangekomen.
    maar ik denk dat vanaf week 20 het wel duidelijker was. en vanaf week 25 spreken mensen me er ook op aan.
    wel heb ik tegen mn vriend gezegt dat als we over een paar jaar aan een 2de gaan denken dat ik dan wel rond de 80 kilo wil wegen. dan is er veel leukere positie kleding en krijg je toch een mooier buikje vind ik. nu na 31 weken heb ik nog heel wat vet er overheen liggen en vind dat toch jammer.

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Tot mijn stomme verbazing zie ik net, dat ik vanochtend op de badkamer mijn slijmprop ben verloren. Niets van gemerkt! Hij lag op de wc bril (bleh!) Maar...wél een teken dat er iets gaande is, ook al weet ik dat het ook nog rustig 2 weken kan gaan duren.

En lang dacht ik dat het aan mij voorbij zou gaan..de nesteldrang. Maar sinds vanochtend heb ik dus ook nesteldrang. HELLUP!

Ik wilde alleen even mijn gootsteenkastje uitruimen en uiteindelijk had ik binnen een mum van tijd alle kasten en laatjes leeggeruimd, gesopt en geheel georganiseerd op rij en al weer ingeruimd. En ik een paar weken geleden nog smakelijk lachen om iemand die zelfs de diepvries helemaal ge-reorganiseerd had en nu word ik er zelf door gegrepen.

Het moet niet gekker worden!

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    gefeliciteerd met je slijmprop hellen!!
    en ik vind nesteldrang heerlijk, je bent uiteindelijk kapot op en alles doet zeer maar het resultaat mag er wezen. jammer dat daarna alles weer vies word he.

4. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Mijn ervaring is dat veel meiden niks laten zien van hun zwangerschap tot ze een week of 25 zijn dat heeft echt niet altijd met het vetgehalte te maken. En ondanks dat ik zelf echt ruim over de drie getallen ben, heb ik een super mooie buik. Ik vind het niet alleen zelf, het wordt me ook vaak gezegd. Heel beschaafd, maar mooi rond zoals slanke meiden ook vaak hebben. Het komt dus echt wel goed hoor :)

5. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Oe Hellen gefeliciteerd. De eerste tekenen spannend hoor.

Nesteldrang: Die heb ik wel, maar kan het niet onderbouwen hahaha. Als ik al een stap zet ben ik al buiten adem. Als ik de hond ga uitlaten vind ik het gewoon zielig zo langzaam loop ik en de hond maar achterom kijken van : kom nouuuuuuuuuuuuuuu.

Gisteren geprobeerd iets op te hangen na 1.5 schoef, 2 uur later en 3x bijna flauwvallen ben ik daar maar mee gestopt. Schoonmaken doe ik een hele dag over met onwijs veel pauzes. Trap oplopen, moet ik bijna als ik boven ben aan de ademhalingsapp. haha.

Nog ff en dan ben ik weer lekker flexibel ;)

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    heeft er iemand ook een angelsound? Ik heb hem vandaag binnen gekregen en na 15 min zoeken eindelijk het hartje gevonden

7. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Ja ik heb er een. Ik vind hem ideaal al is mijn gyn er niet zo blij mee. In het begin duurt het altijd ff voordat je het hartje hoord dat klopt. Later weer je de ligging en dan heb je hem binnen notime

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik lees vaker dat een gyn/VK er niet blij mee is maar waarom is dat dan?
    Ik maak me heel veel ongerust en vind het een uitkomst hoor.

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    maar juist als je de kleine niet hoort ga je je ongerust maken terwijl er vaak niks aan de hand is.

ik hoor de kleine sinds de 12 weken en ben gestopt toen die begon te schoppen.

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    toch wel flink zwanger he:

11. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    hee hellen,

spannend he de eerste tekenen van de veranderingen in je lichaam,alhoewel het idd nog wel even kan duren voor het echt doorzet.Vanaf morgen mag ik lekker thuis bevallen en gaan we het bevallingsbad ophalen.Zo af en toe rommelt het even denk dat het indalingsweeen zijn, we zullen zien moet vanmiddag naar de verlosk toe. Enne nesteldrang heel herkenbaar, heb vorige week ook de keuken en koel/vriescombi eens even flink onderhanden genomen.haha en zijn flink aan het hamsteren met boodschappen. Maar merk dat ik ook wel moe ben en als de meiden naar school en kinderdagverblijf zijn kruip ik vaak lekker nog even terug in bed om nog wat uurtjes slaap te pakken.

@marieken : mooie buikfoto

groetjes esmeralda

12. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    angelsound: omdat die dingen niet altijd kloppen. Want als jij lekker aan het luisteren bent en ineens hoor je het hartje niet meer ben je voor niets ongerust terwijl dat het kindje gewoon weggezwommen is. Dit zei de gyn tegen me. Ik had namelijk 2 zaterdagen geleden de angelsound erop gezet omdat ik mn meisje niet meer voelde en toen hoorde ik haar hartslag maar deze was niet constant er zat steeds een pauze tussen. Die maandag erna heb ik dit aan de gyn verteld en die heeft gelijk een ctg bij me gemaakt na 3.5 uur aan dat ding te hebben gelegen (mn meisje was nogal druk of viel in slaap) bleek alles gewoon prima te zijn en was ik voor niets ongerust geworden.

13. linde90

linde90 Niet meer actief

Ohh Helen, spannend.....

@ marieke, mooi buikie!

Ik zal ook eens een foto plaatsen, gaat best hard nu met het buikje.....

14. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    leuk ding heb je aan hellen! en mooie buik erbij!

15. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Vanmorgen naar de verloskundige geweest en het praatje gehad over wanneer bellen als je ween begonnen zijn.
    Ook over wat voor type bevalling ik wil. En heb aangegeven zo natuurlijk mogelijk, alleen als het echt niet gaat en dan meer in de tijd van het duurt al zo lang en het vordert niet echt en je moet nog zo lang, dan zou ik wel pijnbestrijding willen.

Nu heb ik voor de vorige keer nog een keer extra bloed moeten laten prikken. Omdat de waarde na het ontbijt op 8.1 uitkwam. Nu had ik die morgen 2 boterhammen gegeten met stroop. En ik was niet helemaal na 2 uur gegaan maar iets eerder. Maar deze uitslag hadden ze nog steeds niet binnen. Ze zouden het lab gaan bellen en geen bericht is goed bericht. Nu maar hopen dat ze niet bellen :)

Ik heb ook een foto van mijn buik geupload maar hoe krijg ik die in deze post?

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wurm is geboren! Zij heet Roos Mandy Gelens en zag op 11-09-2009 het levenslicht. Ze woog bij geboorte 3630 gram en was 49 cm.
    Haar komst was, gelijk een regel uit de songtekst van het liedje op haar site: "You came like crashing thunder" en als bij bliksemslag was ze er, inderdaad. Om 19.00 uur braken de vliezen, net na 19.30 uur begonnen de weeën meteen om de 5 minuten en kort daarna werd ik absoluut overdonderd door een niet aflatende weeënstorm, die nog geen 2,5 uur later ( 2 uur en 22 minuten na het breken van de vliezen) resulteerden in een prachtig meisje op de buik.
    Foto's volgen op haar site: www.kindjegelens.babysite.nl

Liefs en van een nog wat overrompelde Heleen

17. linde90

linde90 Niet meer actief

Oh helen, Gefeliciteerd met je dochter, geweldig, en zo snel...
    Heel veel geluk en gezondheid gewenst voor jullie, geniet er van

18. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Helen gefiliciteerd met de kleine meid.

Sjee wat een super snelle bevalling,

19. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    @ hellen.. Gefeliciteerd met jullie dochtertje Roos!!!! Heel veel geluk met jullie 3en...

20. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! geniet ervan! x

Deel Deze Pagina