100+ en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mini me, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Laura: Alleen als je die echo zelf wil betalen zou ik niet afbellen, het wordt namelijk doorgestuurd naar je verzekering om de kosten te verhalen en 2 x een 20 weken echo vergoeden ze niet!

Er wordt tegenwoodig meestal met21 a 22 weken pas de 20 weken echo gedaan omdat dan simpleweg de kleine al iets groter is, heeft niets met overgewicht, scheve tenen of gekke lippen te maken :) :)
    ben een beetje melig.

hoeveel echo's er gedaan worden ligt vaak ook aan de hoeveelheid apparatuur in de vk / gyn. praktijk. Als ze een echo apparaat hebben staan is het makkelijker om vaker een echo te doen..

Normaal is termijn, 20 weken, liggings (ong. 36 weken)

Maar ik heb bv. omdat de beeb niet zo goed laat voelen hoe hij ligt, is erg eigenwijs. haha. met 9,12,17,21(20 weken), 24 weken een echo gehad..
    het is vaak net wat ze zelf prettig vinden of hoe de kleine erbij ligt.. daarbij als je bij een gyn. bent, heb je vaak iets van een medische indicatie dan krijg je logischer wijze bijna elke keer een echo..
    Dit heeft ook niets met overgewicht te maken... net wat normaal is.

Ik vind wel dat die dieetiste haar wel even op haar hoofd mag krabben, het heeft nl. helemaal, totaal geen zin om een zwangere dame op risico's te wijzen waar ze op dat moment NIETS aan kan doen, je mag niet lijnen tijdens d zwangerschap, dus het enige wat ze bij jou bereikt heeft is dat je je druk maakt om niets.. Meid, heb vertrouwen in je lijf! er zijn al zoveel mama's die ook eigenlijk te zwaar zijn.. waarom zou jij dat niet kunnen zijn..

Wat mij wel opvalt, en dat is geen verwijt alleen iets waar misschien even over nagedacht kan worden, is dat veel van jullie er standaard van uitgaan dat als iets anders gaat als je verwacht het aan je overgewicht ligt..bij veel dingen heeft het daar helemaal niet mee te maken..

Bijv. extra suikercontrole bij 30 weken is bij de meeste praktijken standaart als je boven de 100 kg uitkomt of zelfs altijd standaart, dit zijn gewoon protocolen..ik ken aardig wat dames die 1.80 + meter zijn en als die sporten zitten ze algauw boven de 100 kg.. ook die dame moeten extra suikerprikken.

ook bv. mijn buikwand is niet erg makkelijk doorheen te kijken du of ik nu 70 kg was geweest of zoals nu 104 kg had niets uitgemaakt , het is niet heel duidelijk te zien..

2. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Dat ze de echo niet 2 keer vergoeden begrijp ik, maar er zijn toch nog een paar dingen die nagekeken moeten worden?
    Dus ik zou sowieso nog een iets uitgebreidere echo moeten hebben.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Uit je verhaal begreep ik dat ze de volledige 20 weken echo heeft gedaan, hoofdje, beentje gemeten e.d., blaas gekeken, lipje gekeken, hartkamers gekeken, beweging gekeken.
    Had ze alle kruisjes e.d. op het lijstje gezet en gekeken hoe oud jullie kindjes volgens de metingen was.. Dan heb je volgens mij volledige 20 weken echo gehad?

zou niet weten wat ze nog meer controleren?

Voor de zekerheid zou je haar even kunnen bellen, van moet ik nog een echo nu of niet?

4. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou gewoon ook idd even bellen om te vragen of je nu nog een x moet of niet. Want anders heb je idd kans dat je 1 van de 2 zelf moet betalen.
    Mimi, mooie foto´s heb je in je album staan! Zou trouwens niet zeggen dat je 100+ weegt hoor!

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier heb ik het vandaag toch eindelijk aangedurfd om een boek een een paar sokjes te kopen. Gewoon, het maakt het zoveel meer "echt"voor me. En hoe weird is het, om na jaaaren voor anderen van die pietepeuterige kleine kleertjes te hebben gekocht, dan toch eindelijk eens echt voor jezelf in zo'n babyspeciaalzaak binnen te mogen lopen. Ik was helemaal trots :)

http://www.zwangerschapspagina.nl/album_pic.php?pic_id=63079

Verder is de tegoedbon die mijn moeder ( en vader) morgen op mijn mam's verjaardagsfeestje krijgen , ingepakt. Ik ben zo benieuwd hoe ze gaan reageren! Het is best spannend, ze hadden er eigenlijk denk ik, niet meer op gerekend opa en oma te worden..en nu kom ik ineens met deze mededeling..

http://www.zwangerschapspagina.nl/album_pic.php?pic_id=63080

Ik ga zo even slapen , want ik ben sinds gister ineens doodmoe..pak mijn tas verder in en ga dan richting het oosten, naar mijn Lief. Eeven 1,5 tot 2 uur rijden en de rest van het weekend rijdt hij mij. Maandag heb ik een sollicitatiegesprek...

Zo tussen het vertellen aan mijn ouders dat ik zwanger ben en het gesprek op maandag, worden het al met al een paar héél spannende dagen voor me. En natuurlijk blijf ik bij elk steekje of juist even nie tmeer zo'n zere borsten hebben..twijfelen. Dat zal nog wel even blijven, denk ik...

6. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Wat leuk Hellen, die sokjes, en de tegoedbon voor opa en oma! Veel plezier!

7. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Hallo..

ik ben zelf ook 1.83 en weeg zo rond de 100 kilo..waarschijnlijk nog wel meer.. (aanstaande maandag heb ik het eerste gesprek met de verloskundige en dan weet ik pas hoeveel ik echt weeg.. )..
    ik ben nu volgens mijn berekeningen 9 weken zwanger..

aangezien de hoeveel heid verschillende vragen en onderwerpen hier. vraag ik me af waarom er niet een appart gedeelte hier op de site komt van vrouwen in de 100+..
    aangezien je hier ook aparte gedeeltes hebt voor tienermoeders enzo..

het lijkt me allemaal een beetje onoverzichtelijk om maar al je vragen te dumpen als reactie op dit ene bericht ?
    of zie ik dat nou verkeerd?

Gr..

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    FairyLaughs,ik vind het wel een goed idee ja!

Hellen,wat leuk die bon voor opa en opa :D
    Spannend maar ook heel leuk weekend \:D/
    Laat je weten hoe het gegaan is?
    Veel suc6 bij je sollicitatie!

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou...de spanning is nu wel erg hoog. Vannacht, na een voorzichtige vrijpartij, verloor ik wat bloed. Ik sta nu dus stijf van de stress, ook al geven vele sites aan dat het normaal is.
    Ik durf heel die bon niet meer te geven nu! Denk dat ik het maar gewoon zó zeg..en het bloedverlies erbij meld. Dan weet ik in ieder geval dat ik op hun steun kan rekenen. Maar de komende 3 weken (tot de eerste echo) zal ik niet echt veel slapen, denk ik.

10. HelmaSerdar

HelmaSerdar Actief lid

18 jul 2008
    179
    0
    0
    Juffrouw PSZ
    Zevenbergen
    Hoi Allemaal,

Allereerst wil ik me ook aansluiten bij dit topic. Ik zelf ben 1.80 en weeg ook boven de 100 kilo. Ik ben inmiddels al aan het aftellen in de zwangerschap en moet eerlijk zeggen dat ik er geen bijzondere moeilijkheden of iets dergelijks heb meegemaakt tot nu toe. Bloeddruk was altijd goed, suikers ook. Gewoon bij VK onder controle en heeft nooit iets gezegt over mijn overgewicht. Dus ik hoop dat dat bij jullie ook zo zal zijn...

En even voor Hellen. Ik hoop dat alles nog steeds goed zit... Lijkt me lang duren tot je eerste echo. Hoop dat het bloedverlies minder is nu.

Helma

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Welkom Helma!

De rust is wedergekeerd. Het bleek echt maar héél weinig bloedverlies te zijn, wat vanochtend al geheel verdwenen was. het zal dus inderdaad zo'n soort van contactbloedinkje zijn geweest, waarover ik inmiddels ook veel heb gelezen. Het komt kennelikjk nog vrij vaak voor.

Ik kom overigens wel onder de gyn te vallen. Tja.liever had ik een thuisbevalling, maar ik wil vooral een gezonde zwangerschap, een goede bevalling en een gezond kind. En als dat onder begeleiding van een gyn moet, dan zij het zo.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen hoor, weet nog niet wie de bevalling gaat doen, gyn of vk.
    Hangt denk ik ook wel van de groei echo's af.

Eerst maar eens de echo van morgen en dan zien we wel weer verder.

Hellen zo te horen is het inderdaad een contactbloedinkje geweest, gelukkig maar.

Hier ben ik vaak stevige misselijke vlagen, ik het gevoel dat ik net als bij Kylian de eerste weken wel zal afvallen. Gelukkig kan ik het hebben en de kleine die eet wel van mijn reserves.

Groetjes Anita

13. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Waarom vallen jullie onder een gyn? Is dat vanwege het overgewicht of heeft dat een andere rede?

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ja dat heeft bij mij met mijn gewicht te maken. Er is een grotere kans op complicaties bij zwangerschap en bevalling. Vandaar.

15. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Raar eigenlijk... waar trekken ze die grens dan? Bij een bepaald BMI ofzo? Ik vind het zo typisch dat heel veel vrouwen met overgewicht gewoon bij de VK lopen, en dat sommigen om die rede naar de gyn moeten..

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Vandaag bij de vk geweest voor een echo en alles was goed.

Omdat Kylian zo groot was (10 pond) willen ze me nu wel extra in de gaten houden dus extra suiker prikken in week 20 + 28 + 32
    En groeiecho's met week 28 en 32.

Ook het advies zo min mogelijk suiker te eten (ga dus maar even een paar suikervrije snoepjes halen en suikervrije jam), dit niet ivm overgewicht of suikerziekte maar omdat is gebleken dat ik een goed voedende baarmoeder heb, die kindjes dus zonder extra suiker (vorige zwangerschap heb ik ook suikervrij geleefd) al 10 pond werden en de tweede vaak meer weegt dan de eerste (oooooooooohh HELP :rolleyes: )

Groetjes Anita

17. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Jeetje 10 pond zeg! Is ie wel zo geboren of met keizersnee?

Hellen,gelukkig was het niks bijzonders.Hoe reageerde je ouders?

18. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ja die waren heel emotioneel en zeer gelukkig. Ze hadden zelf ook al een beetje de moed opgegeven dat ze ooit nog opa en oma zouden worden. Mijn vader is zo van zijn apropos, dat ie al 2 nachten amper heeft geslapen..zo trots en blij is ie.

Dat vond ik toch wel heel aandoenlijk!

19. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Mijn bmi is 37 en loop ook bij vk. Ligt er misschien ook aan of je in de mmm hebt gezeten. Ik krijg alleen extra echos ivm overgewicht.

20. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Ja mooi is dat he?! Mijn moeder is 67 (vader leeft niet meer) en dit wordt haar 1e kleinkind. Volgens mij had ze de hoop ook al opgegeven maar nu is ze er heel erg mee bezig, echt leuk hoor. Heb 1 zusje en die wil geen kinderen dus dit is wel heel bijzonder voor haar denk ik.

Deel Deze Pagina