ik ben onze meid pas gaan voelen toen ik 23 weken was dus nog niet zo lang. En aan de buitenkant voelen we nog niets. ik probeel het wel te voelen als ik haar aan de binnekant voel schoppen maar merk nog niets aan de buitenkant. En aan de bnnenkant voelen heeft niets met je buikvet te maken volgens mij. dat is toch aan de binnenkant. Maar ligt bij jou (gijsje)de placenta niet aan de voor kant daar door kan je het ook later voelen. Maar hte is toch voor iedereen verschillend. En als je het voelt dan weet je wel dat dat de kleine is. in iedergeval dat het k wel zo ervaren.
het ligt er ook nog aan waar je placenta ligt bij mij ligt ie aan de achterkant dus daarom voel ik hem ook goed. Al moet ik zeggen dat het nu weer wat minder word maar voel de beeb wel groter worden hij schopt nou net onder me ribben. De tijd gaat nu echt heel snel en ben zo benieuwd naar ons kindje haha. Dond krijgen we de kinderwagen en s,avonds hebben we een 3d/4d echo die kom ik wel showen aan jullie
@ Sherly, ik heb ook vanaf 28 weken om de 4 weken groeiecho's gehad, dit om te kijken hoe de groei gaat, en hoe de kleine ligt. Is alleen maar even meten van het hoofdje, beentje en buikje, maar heel erg leuk om de kleine weer te zien.
en wilde even laten weten dat ik vorige week dinsdag ben bevallen van een hele mooie kleine meid, Chloë. Het was een heftige bevalling , maar zeker de moeite waard. ze is uiteindelijk met de pomp ter wereld gehaald, dit omdat ze tijdens de persweeen helemaal weg zakte, met 28 minuten persen was ze daar dan. We zijn nog wel 3 dagen opgenomen geweest, maar nu sinds afgelopen vrijdag lekker thuis aan het genieten, en nu 2 dagen zonder kraamhulp. We genieten echt iedere minuut van ons kleine meisje, ben totaal verliefd op haar.....
zo hier weer een up-date van mijn kant. we hebben afgelopen week de groeiecho gehad en die was perfect. het kindje groeid goed en ze weegt nu ongeveer 1115gram. Mijn bloed druk was 125/70 dus ik mag niet klagen. Dus zijn we weer voor 3 weken goed gekeurt. Volgend jaar mag ik weer terug komen. En dan heb ik weer een pret echo. Het jammere is wel dat ik geen leuke foto heb gekregen, onze meid lag met haar gezicht naar mijn rug toe maar ja volgende keer beter laten maar denken. Ook is het kraam pakket van de zorg verzekering binnen gekomen, nu moet ik in het ziekenhuis bevalen dus weet eigenlijk niet zo goed wat ik er nou van moet of ga gebruiken. @lara mooi meisje hoor geniet er van. verder is het hier wel rustig hoor wel jammer ik weet het ik ben er ook zo vaak, ik ga proberen hier wat meer neer te zetten. trusten iedereen.
Hoi Sheryl. Dank je wel! Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen, en heb toch een aantal dingen uit het kraampakket gebruikt, Zoals: Matjes om op te liggen in je kraambed Watten , om het neusje mee te reinigen en de thermometer gaasjes om bij het naveltje te doen desinfect voor de handen oja, en al het kraamverband hahaha, dat vloog er door heen...... En netjes dat je weer goed gekeurd bent, nette bloeddruk, en altijd leuk om weer een keer extra te mogen kijken naar je beebje. Geniet lekker van je zwangerschap, voor je het weet is het voorbij
Hallo Dames De beste wensen allemaal , en een super 2010 Het is al weer een tijd geleden dat ik op het forum was en zie dat er inmiddels al weer mooie kindjes bij gekomen zijn. En nieuwe zwangere Gefeliciteerd iedereen. Liefs Esmeralda
Ook vanuit hier nog alle goeds voor 2010! Morgen 3 weken geleden heb ik met behulp van Cytotec helaas miskraam nr 4 gehad. Nou had de gyn het er over dat zwaardere dames vaker miskramen zouden krijgen, is dat ook jullie ervaring?
Hier ook de beste wensen voor iedereen!! Justfortoday,wat erg heel veel sterkte! Bij mij is ook door de gyn verteld dat je door overgewicht een verhoogde kans op een miskraam hebt,nou lijkt me dat er bij 4 miskramen wel wat anders aan de hand is (gaan ze dat niet onderzoeken).Bij ons is het gelukkig gelijk goed gegaan(daar gaan we nu met de ruim 16wkn iig van uit) bij ons heeft het wel ruim 13mnd geduurd voordat ik zwanger was. Als er iets mis gaat/is is dat natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen of het door het overgewicht komt. Weer even wat anders,met hoeveel weken konden ze bij jullie het geslacht van het kindje zien en was dat met een gewone echo of een pretecho?
ook van ons de beste wensen voor het jaar 2010 hopenlijk gaat het voor iedereen een mooi jaar worden. @justfortoday heel veel sterkte er mee, bij ons ging het gelijk goed we hebben er 5 maanden over gedaan zwanger te worden en zijn morgen al weer 31 weken zwanger. en ik denk ook net als gijsje datals je er al 4 hebt gehad dat er toch meer aan de hand is dan alleen het zwaar zijn hoor. Hopenlijk gaan ze dat onderzoeken en weten jullie zo waar het aan ligt. @gijsje bij ons hebben ze de 20 weken echo gedaan toen ik 23 weken was en toen hebben ze gelijk gekeken wat het zou worden. Ze hebben bij mij wel gezecht dat de 20 ween echo wat later zou gebeuen omdat ik zwaar ben en dan het kindje groter is. Maar wij weten nu wat het is en ik dacht met de 23 weken is net zo leuk om het te weten. Een pret echo heb ik niet laten maken ondik veel te duur. Verder gaat het hier goed, Het word steeds zwaarder lichamelijk. Maar ik mag nog steeds niet klagen.
@justforaday, Sterkte in deze moeilijke tijd. Lijkt me echt vreselijk een miskraam. Bij ons ging het idd ook gelijk goed en het was in de 2de ronde raak. Maar denk als je al zoveel miskramen hebt gehad dat er wel een andere oorzaak is dan overgewicht. Ik heb ook mijn 20 weken echo gehad rond de 21 weken omdat het beebje dan wat groter is en ze alles beter kunnen zien omdat ik meer buikvet heb. De 20 weken echo is super goed gelukt en ze hebben alles in 1x kunnen bekijken. Ook het geslacht maar had van te voren al een geslachtsbepaling laten doen dit was ook een gewone echo. Bij de 28 weken heb ik een pretecho laten maken. Helaas wou de kleine zich niet goed laten zien haha dus die week daarop weer terug maar ook toen wou die niet goed gaan liggen. Maar na een tijdje toch een paar mooie foto,s kunnen maken. Verder gaat het hier wel goed ben wel al begonnen met aftellen hoor heb het wel een beetje gehad met het zwanger zijn. Maar geniet nog steeds als de beeb zijn eigen laten horen en lekker begint te draaien enz hihi. Bij de VK is steeds alles goed bloeddruk,suiker en hb zijn keurig in orde. Ze schate ons kindje gemiddeld maar kon het niet helemaal goed voelen dus mag ik 8 jan een groeiecho laten maken ben wel benieuwd hoe zwaar de kleine nu is. Ik zal nog effe wat foto,s plaatsen van de kleine en me buik