Uiteindelijk is het een spoedkeizersnee geworden Mijn bmi hebben ze vast gesteld op 38 maar goed ik stond daar op de weegschaal en die schommelde van 99 tot 105 en bleef nergens stilstaan. Dus hebben we daar besloten dat de weegschaal kapot was Groetjes Anita
Hallo Allemaal, Een tijdje geleden heb ik deze club geopend maar na korte periode werd ie gesloten. Ik een mailtje gestuurd met de vraag of ie weer geopend kon worden en ben in mn mailbox blijven kijken. Na vandaag een mailtje te hebben verstuurd bleek de club al vrijwel direct weer geopend te zijn. Ik voel me zo dom Maar ben wel blij dat ie weer on the air is Maar goed inmiddels ben ik 13 weken en 2 dagen zwanger en er is best wel een last van mn schouders gevallen. Iedereen riep wel: "ach meid het gaat wel goed" Maar toch blijft het spannend. Ik ben niet meer misselijk :sick: (alleen als ik erg zenuwachtig ben) maar nog wel moe. Morgen gaan we naar de verloskundige. Ik hoop dat ze het hartje gaat beluisteren. Word dit bij jullie bezoeken aan de verloskundige ook gedaan? (Mijn eerste echo had ik met 8 weken en 4 dagen (werd 10 dagen teruggezet) dus ben wel weer toe aan een teken van leven de 20 weken echo word bij mij met 22 weken gedaan.) Dan kan ik gelijk vragen of ik nu wel of niet in het ziekenhuis moet bevallen. We wonen in een maisonette en dan zou ik in de huiskamer moeten bevallen. En daar voel ik nu ook weer niet zoveel voor. Qua gewicht mag ik in mn handen knijpen ben tot nu toe 8 ons aangekomen. Nou een heel verhaal maar moest het even kwijt Groetjes mini me
Ja hij was idd heel snel weer open,dus we kletsen hier gezellig door! Fijn dat het zo goed gaat mini me Suc6 morgen bij de vk!
Hallo, Vandaag bij de vk geweest en het hartje gehoord We waren de rest van de dag rondom gelukkig. Ook gehoord dat ik dus poliklinisch moet bevallen, omdat ik een bmi van 38,9 heb en het ambulance personeel mij niet meer tilt mocht ik toch naar het ziekenhuis moeten. zegt de verloskundige je moet in het zh bevallen.het rottige is dat ik dus geen medische indicatie heb en het dus niet helemaal vergoed word door de verzekering. Een deel wel maar dan kan ik de verplichte eigen bijdrage van de kraamzorg weer niet vergoed krijgen. Kortom het blijft lood om oud ijzer. Ik betaal 147 euro per maand aan mijn zorgverzekering en moet nog zelf bijbetalen. GGGGRRRRR Ik kan hier zo boos om worden. Maar goed met de baby is alles goed en mogen we dus niet klagen :-$ groetjes mini me
vreemd je MOET toch in het ziekenhuis bevallen dus je hebt niet echt een keuze dat is dan toch medische indicatie (zou nog even navragen bij je gyn ofzo?) Ik had voor mijn zwangerschap een BMI van 35 maar nog nooit ter discussie gestaan of ik bij VK of gyn moet terwijl onze zoon is ingeleid met 38 weken omdat hij anders 10-11 pond zou gaan wegen (ik had geen suiker maar zat op het randje denken ze omdat onze zoon erg last had van zijn suikerwaardes) Ik krijg nu wel extra groeiecho's want ik vond dik 8 pond en 37 cm hoofd eruit persen wel genoeg van het goede
mini me,fijn dat alles goed is Maar ik zou het toch een goed navragen hoor,als je in het ziekenhuis moet bevallen dat heb je volgens mij ook een medische indicatie (en anders zorgt de gynecoloog er maar voor dat je er een krijgt zou ik zeggen).Je zit nu alleen nog bij een vk? Doet die ook de bevalling dan in het z-huis? Ik zou toch eens naar de gynecoloog bellen ho ehet zit want vind dit wel raar eigenlijk.
he meiden, Mini me: Je MOET in het ziekenhuis bevallen= medische indicatie. dus niets eigen bijdrage hoor. Ja je standaard van 155 euro per jaar wat iedereen heeft. maar verder niet hoor. vraag maar aan de gyn . als je daar bent.. je hoeft 100 % zeker geen eigen risico te betalen.. Je hebt tegenwoordig (gelukig) een medische indicatie als jj denkt dat je een ruggeprik wil tijdens de bevalling, dat kan niet thuis dus is medische indicatie..jij hebt geen keus en dat is zeker een medische indicatie.
ik wil juist enkel in het ziekenhuis bevallen. ben als de dood dat er iets fout gaat en er niet de juiste spullen aanwezig zijn. en ik zal ook zeker geen nee zeggen tegen pijnstillers of ruggeprik. maar als ik het zo hoor zal ik met mn 120 kilo zowiezo wel naar het ziekenhuis moeten. vind ik dus niet erg.
hoi gijsje en mimi83 Ik loop niet bij de gyn. maar gewoon bij de verloskundige dus echt geen medische indicatie. Ze gebruiken het ziekenhuis eigenlijk alleen als bevalplek. De enige reden is dat als ik naar het zh zou moeten tijdens de bevalling de ambulancebroeders mij niet tillen en als ik dus zelf niet mag/kan lopen ik door de brandweer via het raam moet. Het is dus gebeurd dat de brandweer te laat was en de kraamvrouw door bloedverlies in een coma is geraakt. Vandaar dat ze zeggen dit doen we niet. Op zich wel goed maar belachelijk dat het ziekenhuis geen medische indicatie hiervoor afgeeft en de verzekering dus zegt betaal een deel zelf maar. Ach ik heb me er maar bij neergelegd mn kindje is gezond en dat vind ik het allerbelangrijkste. (al blijft het natuurlijk wel jammer we blijven hollanders toch ) groetjes mini me
Hoi marieken, Ik woog op moment van zwanger raken ook 120 en mocht in eerste instantie gewoon thuis bevallen. Zou als je zwanger bent even navragen of je bij gynacoloog komt en of je medische indicatie krijgt. misschien verschilt het per verzekering of ziekenhuis. groetjes mini me
nou maakt me niet zo veel uit of alles vergoed word hoor, het geld daarvoor is altijd wel aan te komen.en ik verrek het om thuis te bevallen. zou doodsangsten uitstaan. maar eerst afwachten, er nou eenmaal nog geen wondertje.
mini me: dat snap ik dat je gewoon bij de vk loopt.. maar je hebt evenzogoed geen keuze en dus zou ik met je vk overleggen of die met een gyn. kan regelen dat je een medische indicatie krijgt.. daarom ook het voorbeeld van pijnstilling... daar zo uje het bv. op kunnengooien.. het zou toch te gek zijn dat jij graag thuis wil bevallen maar dat mag niet en dan moet je er nog voor betalen terwijl het niet jou keuze is. dat valt wel te regelen hoor.dus of je bijv. een consult krijgt bij een gyn. die je vk aanvraagt.. over weet ik veel pijnstilling of dat je je afvraagt hoe het gaat als er ingegrepenmoet worden..
Hoi dames, Heb een tijdje niet gereageerd ben namelijk erg ziek geweest. Heb daarvoor een antibiotica kuur, en zit nu weer met een schimmelinfectie! Het ene haalt 't andere weer aan. Had vorige week even contact opgenomen met het ziekenhuis,en die zeiden mij dat ik toch moest komen (na de 20 weken echo bij dat buro) Ben gisteren geweest, en de echoscopiste hier in het ziekenhuis en mijn gyn waren boos op die echoscopiste waar ik vorige week ben geweest. Omdat het volgens hen niet kon wat zij had gedaan:S Ze spraken er ook over dat zij een ex-collega is en dat ze vaker problemen hadden gehad, en dat het die vrouw om het geld ging. Terwijl ik haar juist heel prettig vond. Nu zouden ze contact opnemen met haar, voel me er wel schuldig over. Zit me niet helemaal lekker. Heb gisteren dus een 2e SEO echo gehad, en alles is goed weet nu ook wat het geslacht is De vk. die ik vorige keer had gehad, toen ze het hartje niet konden vinden zei tegen mij dat ik niet af mag vallen want dat is slecht voor de baby. En mijn gyn zei gisteren dat ik wat af moet vallen omdat ik met 20 weken 4 kilo was aangekomen (waarvan er nu weer 3 af zijn,dus in totaal 1 kilo aangekomen) Eet ook heel gezond, ga er vaak uit en doe mijn best zo gezond mogelijk te leven. Wat zei mijn gyn daarop nee het zal wel aan de weegschaal hebben gelegen! Lekker motiverend (not!) En oja, ik moest niet denken als ik lag te bevallen (4 hoog in een flat zonder lift) dat zij langs zou komen,of er een ambulance kwam ik moest maar zelf naar het ziekenhuis zien te komen. Ik weet dat er zoiets is, maar dat dat zo op die toon tegen mij gezegd werd. Gelukkig was ik zo blij gisteren, dat ik weet wat het geslacht is en dat alles er perfect uitzag dat die dingen mij helemaal niets meer deden Fijn weekend iedereen!
Mooi dat de echo zo goed was Laura! En een gyn komt toch nooit thuis langs? Of heb ik dat nou verkeerd begrepen?
Ja dat de gyn nooit thuis langs komt dat wist ik, maar waarom ze dat er even zo bij moest zeggen en op zo'n vreemde manier. Mijn ouders hebben een idee(ze hebben haar ook een paar keer gezien) dat ze het doet omdat ik jong ben, en zij wil laten zien dat ze het wel even beter weet. Ga morgen contact opnemen met het ziekenhuis, want eigenlijk kijk ik wel uit naar een echo maar zie er dan weer tegenop hoe zij tegen mij doet. En zo hoort 't niet te gaan.
je zwangerschaps periode moet vol vreugde zijn, als zij het verpest moet je gewoon een ander aanvragen, en ik zou haar gewoon zeggen waarom als er naar gevraagd word. dan ziet ze misschien in hoe vervelend het is.
even een vraagje voor de 100+ers hier, ik ben namelijk bang dat ik niet zn mooie strakke zwangerschaps buik zal krijgen straks. omdat er toch wat vet voor zit. hoe is dat bij jullie? want ik vind juist die strakke buiken mooi, want als het nog wat flubberd zullen mensen eerder denken dat je gewoon dik bent of niet?
Hallo Allemaal, Ik hoop dat het met iedereen goed gaat, hier geen klagen dus dat doen we dan ook niet Ik heb nog wel een vraagje: - is jullie ook geadviseerd door je gewicht om met 22 weken de tweede echo te doen? -En wij willen een pretecho laten doen en ben bang dat dit niet goed te zien is door mn gewicht. met hoeveel weken hebben jullie een eventuele pretecho gedaan? @ Laura87 Hoi wat vervelend dat het allemaal zo stroef verloopt. Vergeet door dit gedoe niet te genieten van je echo en je zwangerschap hoor! @ mimi83, Ik zal eens met de verloskundige bespreken of ik niet een keer een consult kan krijgen of dat zij contact leggen met de gyn. Ik ben nu in week 14 dus heb nog een tijdje te gaan wie weet wat ik nog voor klachten krijg. Ik hoop dat het goed blijft gaan natuurlijk maar iki heb geen vooruitziende blik @ Marieken, Ik heb idd van mezelf al een aardig buikje maar toch zien we nu een heel klein tuutje erop. (baarmoeder ligt nu al net onder m'n navel)Ik benoem het zelf maar als een bolletje op m'n buik hihihi. Ik zie ook wel eens meiden lopen met zo een mooie bolle buik en verder geen extra's zeg maar. Tuurlijk vind ik dat mooi maar ben ook trots op m'n eigen bolletje. En dan maar een stuk ronder maar het komt vanzelf zover dat de zwangere buik het wint van het "vet". dan zal ik ook met trots een buikband dragen. Tot die tijd is het ons bolletje Groetjes mini me
nou honderd plus hier (111 voor mijn zwangerschap) en toch ect een duidelijke buik hoor MAAR so what je bent trots op wat erin zit toch? dat is het mooiste wat er is!
Volgens mij is het zo dat zodra je Vk aangeeft liever te hebben dat je in het ziekenhuis bevalt dit dus meteen een medische indicatie is. Het zou toch te gek voor woorden zijn dat je niet thuis mag bevallen van je vk en dus verplicht naar het zh moet je dit ook nog eens zelf zou moeten betalen. Wat betreft je buik, foto staat wel ergens in mijn album (toen was ik zwanger van Kylian). Meid er gaan zoveel verhalen de ronde over te dik zijn en slechte echo's maar dat hoeft dus helemaal niet he. Ik heb vorige week mijn eerste echo gehad, was toen 8 weken zwanger. De vk wilde het eerst uitwendig proberen en we kregen het kindje prima in beeld. Dus ondanks dat ik te dik ben en ondanks dat ik nog maar 8 weken zwanger was. groetjes Anita