100+ en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mini me, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Tot welke maat gaat de positiekleding van c&a?
    Ik moet zo langzamerhand toch wat winkels gaan vinden met kleding voor zwangeren in mijn maat, want mn buik word nu wel groter.Al is het nog geen 1 geheel :cry: Paar weekjes wachten denk ik.

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb inmiddels wel wat zaken met broeken tot maat 56 gevonden. Alleen blijkt het een enorm probleem zijn om zwangerschapsondergoed ( met van die "buiken"te vinden in mijn maat. Ik red het nu allemaal nog met mijn eigen broek en een elastiekje om de knoop, maar als het groter en groter wordt, kan ik me zo voorstellen, dat een beetje extra steun niet weg is.

3. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben net bij mijn nieuwe vk geweest (ben verhuist) en ik krijg nu ook 2 extra echo´s. Iedereen die een bmi hoger dan 30 heeft krijgt daar dus 2 extra echo´s.
    En ik heb gelijk gevraagd of ik door mijn overgewicht nu verplicht beneden zou moeten bevallen, maar dat hoefde niet zei ze eerst, omdat ambulancepersoneel in principe niet zwaarder dan 30kg zou mogen tillen, dus dat maakt dan niet zoveel uit en dus houden ze zich er niet hier aan. Maar toen ze hoorde dat we een wenteltrap hebben, zei ze dus dat ik daarom dus WEL beneden moet bevallen! Omdat het dan sowieso lastiger is om naar beneden te komen, ook als je nog wel kan lopen, vond ze dan te eng. Helaas pindakaas, dat wordt dan een bed in de woonkamer neerzetten.....

4. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Daar heb ik ook al aan zitten denken volgens mij heb je losse "steunbanden" voor om de buik dan kan je je gewone slips blijven gebruiken. weet alleen nog niet waar ze te koop zijn (nog even googlen)

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hoi dames,

er zijn wel een aantal internetsites waar ze broeken in grote maten verkopen of maken.

Hier nog steeds geen zwangerschapsbroek nodig, pas nog in mijn gewone broeken.

Verder heb ik ook broeken van de vorige zwangerschap, toen had ik ze eigenlijk ook niet nodig, waar we zelf zo'n stuk in hebben gezet, gaat ook prima, een lang shirt, tuniek, jurkje erover en je ziet er niks van

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik weet niet tot welke maat zij gaan, maar ze vallen wel ruim gelukkig. Ik ga er over paar weekjes pas weer langs want heb net nieuwe broek gekocht bij andere zaak. Dus voorlopig heb ik nog genoeg.
    Je zou misschien anders even langs c&a moeten gaan. Ze hebben niet mega veel en hele mooi kleding ofzo hoor ;) weet ook niet welke maat je heb maar ik pas er prima in en ik heb ehm maat 48.

7. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik ben laatst naar de Livera geweest. en daar hadden ze ook zwangerschaps ondergoed die met die hoge buiken... die wat ik alvast hebt gekocht past goed, is nog wat te groot zelfs, en ze rekken echt gigantisch uit.. ook bij de heupen en benen knelt helemaal niets..

volgens mij heb ik niet eens de grootste maat dus misschien dat je daar eens kunt gaan kijken ?
    ze kosten volgens mij wel 12€ per stuk dacht ik..

8. ha meiden!

Ik vond dit topic vandaag! Leuk!

Ik was tijdens mijn zwangerschap ook 100+ ... nu 95...

Ik werd ook wat extra in de gaten gehouden.. suikers prikken en bloeddruk meten enzo..

het enige wat ik echt heel erg vervelend vond was dat ze in het ziekenhuis steeds de kleine bloeddruk band voor je armen pakte.. en ik ze steeds vertelde dat ze de grote moesten gebruiken.. heb dikkere bovenarmen..
    En nee hoor.. steeds die kleine pakken.. die floepte er steeds vanaf.. en bij de grote wisten de meeste niet eens hoe ze die moesten gebruiken.. moest ik ze vertellen dat hij weer andersom moest... heeeeel irritant!

9. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    Hallo meiden

Fijn dat deze topic er is. Ik had hem niet eerder gezien en net gister een gemaakt (overgewicht en zwanger).
    Ik ben esmeralda 30jaar en zwanger van de 3e en ja ik heb ook flink wat overgewicht. Bij de eerste kon ik nog net de kleding van miss etam aan, bij de 2e had ik al heel wat meer moeite met het vinden van grote maten zwangerschapskleding en nu ben ik dus druk op zoek voor straks.
    Ik woon in amersfoort heeft iemand misschien tips?
    Ondanks mijn overgewicht raakte ik al de 3 keren gelijk zwanger. Voor ik mijn eerste kreeg was ik al een jaar gestopt met de pil en toen het moment daar was van dat we ervoor wilde gaan was het ook gelijk raak. Daarna heb ik nooit meer de pil geslikt misschien heeft dat ook wel geholpen om snel zwanger te raken. Ik slik hem nu al 7 jaar niet meer.
    Dus overgewicht hoeft zeker geen probleem te zijn om zwanger te raken!

Groetjes esmeralda

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    helemaal mee eens. Ik was ook in 1x zwanger

11. mijnengel

mijnengel Actief lid

10 mei 2008
    106
    0
    0
    schoonmaakster
    den haag
    hoi dames ik ben er ook 1 met maatje meer.Ik heb een dochter van 3,5 jaar dat was na 3 maanden al raak.En sinds maart was ik bezig voor de 2 toen was mijn menstruatie opeens helemaal weggebleven.Na 8 maanden is mijn menstruatie weer regelmatig en maandje later werd ik zwanger.Ben nu uitgerekend op 21 sept 2009.

12. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Yeehah :)
    Ik heb vandaag 2 broeken gekocht bij miss etam op de positiekledingafd.
    Ik paste zelfs in maat 46 en heb normaal van spijkerbroek 52.
    En ik heb de zwangerkadoos doos van de Etos opgehaald.
    Ik voelde me vandaag zo superzwanger en trots op die kleine in mn buik.
    En heb op een klein wolkje gezeten vandaag :oops:

Alleen als ik een bv een half uur heb gewandeld dan heb ik een beurs gevoel van onder alsof ik uren op een fietszadel heb gezeten. Kennen jullie dit?

Voor alle nieuwe meiden WELKOM en klets gezellig mee :D

Groetjes mini me

13. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Er is toch ook niemand die zegt dat het altijd moeilijk is om zwanger te worden als je overgewicht hebt..
    Je hebt gewoon een verhoogde kans, dat het moeilijk gaat... Plus een verhoogde kans op complicaties tijdens de zwangerschap. Natuurlijk zijn er genoeg bij wie het makkelijk gaat of die geen complicaties hebben....

14. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    Hoi mini me

Wat fijn dat je geslaagd bent vandaag met 2 broeken.
    En dat je dan de babydoos mag ophalen een heerlijk gevoel he?
    Geniet ervan.

Liefs esmeralda

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik was net bij Neckermann.com aan het snuffelen en daar hebben ze ook wat grotere maten,zag een positiebroek t/m maat 56.

16. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn schildklier slecht functioneerd en ga vanaf morgen aan de medicatie. dit zal ik de rest van mn leven moeten blijven slikken. Nu krijg ik eerst medicijnen om de schildklier weer goed op peil te krijgen en daarna lichte vorm om het goed te houden.

Zelf ben ik wel heel blij met de uitslag, hoe gek het ook klinkt. Maar na jaren klagen en bezoekjes bij de huisarts vanwege allerlei vage klachten is er eindelijk een huisarts die me wel serieus nam en ik dus echt "ziek" bleek te zijn. Ik ben gewoon gaan janken van opluchting, eindelijk een naam bij mijn klachten. vooral het feit dat mijn flinke overgewicht ook de schuld is van mn schildklier afwijking ben ik erg blij mee. misschien dat ik met de medicatie eindelijk kan afvallen en weer helemaal happy met me zelf kan zijn. als ik me dan lichamelijk ook beter ga voelen, en zwanger word (ook een klacht bij de schildklier: onvruchtbaarheid) dan word ik weer helemaal gelukkig!

weet iemand hier hoe het dan zit met zwanger zijn en de gezondheid van het kind bij schildklier problemen? is het erfelijk?

17. kelly23

kelly23 Nieuw lid

12 feb 2009
    4
    0
    0
    den bosch
    Hallo dames,
    ben blij om te horen dat er meer vrouwen zijn met overgewicht en zwanger
    zijn. het is idd moeilijk om broeken te kopen, je moet er vaak tegenaan lopen. ik had een broek bij h&m gekocht maat 48 (die ik normaal altijd heb)
    en kreeg de broek net over mijn knieen, en dat was het. haha.
    ik ben wel al 9 kilo aangekomen terwijl ik pas 19 weken ben.
    ben ook gestopt met roken maarja t zit wel allemaal een beetje in de weg vooral mijn buik. hebben hier meer vrouwen last van?

18. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Ben nu 17 weken en 1 kilo aangekomen en pas nog steeds in mijn eigen broeken. BMI voor zwangerschap was 37. Heb al twee positiebroeken van prenatal maat xxl maar daar verzuip ik nog in ha ha maar altijd wel handig om alvast in huis te hebben.

19. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben 22 weken, en ben nu 2.5 kg aangekomen, maar dat is wel pas vanaf week 19 gekomen.. Dus best wel veel in korte tijd, maar over het geheel gezien vind ik het nog niet zoveel gelukkig.
    Geen idee of ik nog in mijn gewone broeken pas, ben al heel snel positiebroeken gaan dragen, omdat ik mijn gewone broeken niet meer lekker vond zitten.

20. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ik was met 20 weken 5 kilo aangekomen,met 22 weken was daar alweer 4 kilo af omdat ik flinke griep had gehad.
    Was dus met 22 weken in totaal 1 kilo aangekomen.

Maar heb nu constant trek, zin in "slechte dingen" en slaap veel.
    Heb bekkeninstabiliteit, dus loop minder snel even ergens naar toe.
    Ben bang dat ik volgende week bij de gyn. weer teveel aangekomen ben mag namelijk van haar niet meer dan 6 kilo aankomen.
    Kan toch al niet zo supergoed met die vrouw opschieten, dus krijg denk ik sowieso een preek van haar :)

Deel Deze Pagina