Opvangvraag. 4 jaar, einde kdv.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mamamuts, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Even een vraag...
    Mijn dochter wordt volgend jaar 16 juni 4 jaar. Ze mag dan naar school.
    Echter 3 weken later begint de zomervakantie, De school adviseert om kinderen die in juni en juli 4 worden, in het nieuwe seizoen te laten starten. Prima. Maar het kdv stopt per 16 juni, dus heb daarna geen opvang meer.
    Ja, 3 weken later als de vakantie begint, kan ze -neem ik aan- hele dagen naar de bso. Maar ook dat weet ik niet zeker. Ik zit met name met die weken ervoor.

Bestaat er misschien een regeling voor dit soort gevallen, dat kinderen bijv een verlenging kunnen krijgen op het kdv, van max een maand ofzo? Ik noem maar wat. Anders moet ik namelijk wat gaan regelen om die tijd te overbruggen.
    Wie weet dit misschien?

2. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Ik werk op een kinderdagverblijf en bij ons kan je dan gewoon 3 weken later afmelden. De kinderen hier in het dorp die 4 worden in juni en juli gaan ook niet meer naar school voor de zomervakantie.
    Zij blijven dan inderdaad langer op de dagopvang. Sommigen totdat de vakantie begint, vanaf dan gaan ze naar de BSO vakantieopvang en sommigen tot dat de school begint.
    Ik zou gewoon eens navragen bij je kinderdagverblijf.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bij ons is dat ook zo. Kinderen die in de 6 weken voor de zomervakantie 4 worden, mogen niet meer doorstromen naar de basisschool. De kdv's hier in het dorp hebben hun planning daar ook op aangepast.

Jelle is 2 juni 4 geworden en hij heeft nog tot halverwege de zomervakantie op het kdv gezeten. (was begin augustus, geloof ik) Toen ging het kdv dicht voor de zomersluiting en hadden we zelf ook vakantie. Was geen probleem.

4. mamamuts

Oke bedankt. Het bestaat dus wel.
    Handig is dus om het even na te vragen bij het kdv.
    Ik moet mijn dochter hiervoor wel aanmelden neem ik aan? Ik ga er niet vanuit dat zij hier automatisch rekening mee houden, toch?
    Want ik ben nu nog wel op tijd, hoop ik.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons jochie is ook iets langer naar het KDV gegaan. In zijn geval maar 2 weken. Maar meer gebeurde ook bij een ander kindje. Zolang er genoeg plek was, was het geen probleem..

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    mijn dochter wordt 31 mei 4 maar gaat pas 13 augustus naar de basisschool. Tot die tijd blijft ze gewoon naar het KDV gaan. Dit heb ik met de planning geregeld. Als je bij ons dit ca. 9 maanden van te voren aangeeft is het geen probleem. maar je moet het wel zelf regelen ze doen niks automatisch.

7. mamamuts

Ik heb er maar meteen achteraan gebeld en er was gelukkig nog voldoende ruimte. Ze blijft nu tot 1 aug op het kdv. Daarna gaan we zelf nog op vakantie en start ze 20 aug op school.
    Zo... ook weer geregeld! :D
    Thnx all!

Deel Deze Pagina