honden

Discussie in 'De lounge' gestart door samantha1986, 27 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

een grote, middelmatige of een kleine hond???

1. grote hond ( rottweiler, dogo canario enz.)

2. middelmatige hond (engelse bulldog enz.)

3. kleine hond (franse bulldog enz.)

4. maakt niet uit hoe groot

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    hoi hoi

wie heeft er nog meer een passie voor honden :D :D :D :D
    ik ben helemaal gek van de rottweiler,
    american staffordshire terrier, staffordshire bull terrier,
    bordeauxdog, dobermann, dogo canario, engelse bulldog enz.

onze eerste hond was een samojeed en toen die
    overleed in 1998 toen zouden we geen hond meer nemen.
    maar toen moesten we op twee staffords passen
    en toen begon het toch weer een beetje te kriebelen.
    toen zijn we omgeslagen voor dat ras.
    we hebben zelf een een american staffordshire terrier
    en dat is echt een schat van een beestje. en die ken gelukkig
    ook heel goed overweg met de hond van mijn vader.
    want als we een weekendje naar mijn vader toe gaan
    dan gaat senna natuurlijk mee.
    mijn vader heeft ook een american staffordhire terrier en die heet thijs

heel veel liefs samantha :D :D :D :D

2. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Wij hebben twee honden, een Olde Englisch Bulldog en een Engelse Stafford, twee rooie zijn het erg grappig om te zien en vind het zelf ook erg mooie honden! Dus je zou wel kunnen zeggen dat wij ook gek zijn met honden!

3. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Sjee, ik zie nu een heleboel rassen voorbij komen, die ik never zou willen combineren met een kind.

jaja, het is de liefste hond van de wereld. Dat is de mijne ook. Ik heb n hondje van 8 kilo en zo zwaar is ie alleen omdat ie te weinig beweging krijgt en teveel eten. We hebben dus n klein hondje.
    Ik zeg niet dat mijn hond betrouwbaarder is,maar wel beter te hanteren wanneer hij es mijn (of andermans) kind zou aanvallen.

Nou krijgt jouw verhaal door mijn reaktie een andere wending, maar persoonlijk begrijp ik niet dat mensen zulke honden aanschaffen als er sprake is van een kinderwens.

ps voor de goede orde: ik ga nog niet naar de wc zonder mijn hond en kind te scheiden en ik laat ze wel samen spelen, maar ik zit er dan wel bij. Onze (goed opgevoede) hond heeft nog nooit aanleiding gegeven voor wantrouwen van onze kant, maar eens kan gelijk de laatste keer zijn, vind ik.

4. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    wij hebben een franse bulldog...een vrouwtje...zoë.
    er staan foto's van haar in m'n album!
    het is een geweldig leuk en lief ras....mijn vriend had er een thuis en daarom hebben wij er nu ook een....je word er gewoon verliefd op!

5. Niet meer actief

6. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    Sjee, ik zie nu een heleboel rassen voorbij komen, die ik never zou willen combineren met een kind.

Op welk ras doel je dan ?

Hier 2 staffordshire bulle terriers werk type, ( voor mensen die bekend zijn met het ras, de baby sitter onder de honden )
    Je moet naar mijn mening zowiezo nooit je hond met je kind alleen laten is ook mijn mening, maar helaas zijn er veel mensen die vooroordelen over in het algemeen de stafford hebben. ( de golden retriever staat in de top 10 met bijt incidenten de stafford bv niet )

Wij hebben in het verleden een hond gehad, van 9 kilo daar had ik geen kind bij in de kamer durven zetten ook al was er iemand bij.
    Het ras zegt vaak niets , de opvoeding e.d ( stamboom achtergrond ) zeggen veel meer.

7. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    wat deborah zegt ben ik het helemaal mee eens!
    geen 1 hond is te vertrouwen (hier hebben we een uitzondering ;) )
    mijn ouders hebben een boerefox....heel leuk om te zien maar...die bijt dus!
    je kan het dus niet aan het beestje dat ie bijt of niet ook al ziet ie er nog zo lief uit!

8. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben 2 Jack Russell Terriërs. Tessy en Lady (moeder en dochter).
    In mijn album staan een paar foto's van ze.
    Ik ben helemaal dol op ze en ik blijf mijn hele leven bij de Jack Russell Terriër, ze zijn slim, intelligent, speels en ontzettend lief!
    Over 2 weken krijgen we ons 4e en laatste nestje puppies en ik kijk er weer ontzettend naar uit!

9. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    wij hebben dus ook een grote hond rottweiler/boerboel
    en het is een echte schat
    we krijgen ook wel eens te horen van; o en die hond dan? je kent het wel.
    ik vind PERSOONLIJK dat mensen al heel gauw een mening hebben ivm kinderen en eeen hond en helemaal als het over een grote hond gaat!

ook al is je hond nog zo lief het blijft een dier , dat is makkelijk zat en als je nu een grote of een kleine hebt maakt nix uit, je laat ze immers toch nooit alleen bij elkaar (kind en hond) ja dat vindt ik PERSOONLIJK ;)

kuzz anita

ps zal ff foto proberen te plaatsen

10. bengel

bengel Niet meer actief

ik heb dus een beagle...zie foto album
    ontzettend eigenwijs, maar ook ontzettend lief.
    Veel getraind met haar, zodat ze los kan lopen...ze luistert voor een beagle zeer goed..
    zelf vinden we grote honden ook mooi, maar dat willen we pas als we straks een keer wat grotere kids hebben.
    Bengel is ook ontzettend lief met ons buurmeisje van 1,5 jaar..
    voor ons is dat fijn om te zien, voor als we straks een keertje een kindje hebben...maar ja das wel weer anders dat is bij ons, wellicht is ze dan minder lief.
    Ach we zien wel, we zijn zeer streng tegen haar, en ze heeft echt de laagste rangorde in ons huis..

gr Bengel

11. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wij hebben dus een bull terrier, zoals weinigen weten is dit de gezinshond bij uitstek, en NIET de labrador of de schattige wollige Golden Retriever of die leuke krentenhond (dalmatiër) , want (zoals iemand anders al aan tipte) staan de laatsgenoemde honden wel in de Top10 van bijtincidenten en de Stafford of de Bull Terrier zie je er niet bij staan...

Ik word zo moe van al die vooroordelen altijd over dit soort dieren als je een vals dier hebt ligt het in 99% van de gevallen aan het baasje en zijn of haar gebrek aan consequentie en opvoeding, en niet aan het dier zelf..

En welke hond of ander dier je ook hebt, ik neem aan dat je NOOIT je kind alleen laat bij dat betreffende dier want het blijft een dier, maar ook een kind kan strontvervelend zijn, en het dier heeft nu eenmaal maar 1 manier om te waarschuwen, dus dat is een kwestie van beter voorkomen dan genezen...Ook in mijn album staan foto's van onze hond, het liefste beestje van de wereld Jammer dat veel mensen haar de kans niet geven om dit te laten zien...

12. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij hebben een westie! een hele lieve waakse hond, ook tegenover Iris. maar ik zal ze nooit alleen laten! het is en blijft een hond, en iris hoeft maar 1 beweging te maken waarvan Djara schrikt en dan kan ze happen! nee, hoe lief ze ook is, (ze komt rustig bij je liggen als je iris bij je hebt.)

het is en blijft een hond

13. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Lees bijvoorbeeld dit maar:
    http://www.hondenplaza.nl/page/rasdogocanario.php

Deze hondenrassen zijn gefokt om te vechten en vanwege dat ze oersterk zijn en zeer waaks. Dat laatste is natuurlijk handig, maar vooral voor n bedrijf en niet in een gezin. Dan al helemaal niet in een gezin met (kleine) kinderen. Daarnaast zijn het vreselijk dominante rassen. Dan moet je met een strakke hand regeren en een hond ziet een kind altijd als zijn ondergeschikte. Een kind kan dan op voor hem een juiste manier gecorrigeerd worden, wanneer de hond vindt dat het kind zich ongepast gedraagt. En een correctie van zo'n hond loopt veel sneller uit de hand dan van een Cavalier King Charles Spaniel (niet alleen vanwege gedrag, maar ook vanwege sterkte, en gewicht).

Ik hoef jullie echt niet te vertellen hoe dat soort dingen gaan, het zijn algemene verhalen, die jullie ook wel op tv hebben gezien of in de krant hebben gelezen.

Zoals ik al schreef is mijn hondje goed opgevoed en is gek op mijn kindje, maar dat neemt niet weg dat ik hem nooit 100% zou kunnen vertrouwen (daar neem ik dan mijn maatregelen voor). Het is een dier. Maar wel een dier waar ik makkelijker bij kan ingrijpen dan bij eerder genoemde rassen.

14. keizerin

keizerin Niet meer actief

Wij hebben 2 chihuahua's.
    Ze zijn 2 en 1 jaar oud en echt super lief.

15. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik ben helemaal gek van de Bouvier. Mijn ouders hebben er één: Rowan :) (zelf hebben we 2 katten).

Groetjes!

16. wij hebben een maltezerke en een kat.

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wij hebben een schattige bruine harige kruising (vermoedelijk iets met terrier) en 2 katten.

18. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik snap ook niet zo goed dat er gelijk geoordeeld wordt over onze honden, de staffords zijn één van de beste gezinshonden en de olde enlisch bulldog, is ook één van de betrouwbaarste! Ik weet dat je een hond nooit voor 100 % mag vertrouwen, maar dat mag je bij geen enkele hond doen en je kind mag je never nooit alleen laten bij de honden!
    Het is hoe je zelf je hond opvoed! En mamma van Giulian jij hebt het erover dat de honden zijn gefokt om te vechten, maar dat is wel zolang geleden dat ze daar ook daadwerkelijk voor zijn gebruikt, tuurlijk zit het er nog wel in, maar als je het niet stimuleert weten ze ook niet dat ze zoveel kracht hebben! Wij gaan gewoon normaal met onze honden om en zullen ze nooit stimuleren om te vechten, onze honden zijn juist één van de vriendelijkste al zeg ik het zelf, hierop het eiland! Zij zijn juist degene die nooit beginnen met een gevecht en zullen eerst juist vriendelijk de andere hond benaderen! Kijk, als je ze aanvalt dan heb je een probleem, maar gebeurd er niets, dan zijn ze bizar lief en heeeeel betrouwbaar!!!

19. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Hier nog een hondenliefhebber. Mijn vriend en ik zijn helemaal weg van Cane Corso's en hebben er zelf 1, een reutje van 1,5 genaamd Bono. Hij is 48 kilo, dus wel vrij fors. Hij is echt super lief en er zit helemaal geen kwaad in. Ik denk idd dat het aan de opvoeding ligt en hoe die gefokt is. Hij is alleen soms een beetje te enthousiast (naar iemand toe rennen, tegenaan springen) en dat vatten sommige mensen een beetje verkeerd op terwijl hij dus alleen maar aandacht/spelen wil.

Maar ook al zijn we helemaal gek op hem, we zullen ons kleine niet alleen bij'm laten, totdat hij wat groter is (mede omdat hij dus zo speels is en toch een heel stuk groter is dan de kleine).

20. sappie

sappie Fanatiek lid

Wij hebben een Engelse Bulldog, ze is echt superlief en helemaal weg van kinderen. Maar ik vind ook dat je geen enkele hond alleen met een kind kan laten, dat is niet afhankelijk van het ras !!!

Deel Deze Pagina