Ik ben even weer bezig met ons exceloverzicht voor de financiën en ik merk dat we eigenlijk elke maand over ons "overige zaken" budget heengaan. Overige zaken bestaat voor ons uit cadeautjes kinderfeestjes, kleding, kapper, keertje uit eten/dag weg etc. Hoeveel hebben jullie hiervoor begroot en ik weet wel dat het moeilijk vergelijken is, maar ik vraag mij gewoon af of ik nu gewoon veel te weinig heb ingesteld of dat we toch "teveel" uitgeven. Even voor de duidelijkheid. Het geld dat we extra uitgeven gaat van het sparen af. Ik heb nu ongeveer 400 euro begroot hiervoor.
Ik lees mee want ik krijg het ook niet voor elkaar om er binnen te blijven; Hoeveel heb jij daarvoor begroot dan?
Ik heb het omgedraaid. Mijn vaste lasten,boodschappen, het bedrag wat ik wil sparen en wat overblijft is dus voor extra's. Dus niet zo zeer een begroot bedrag maar datgeen wat over is. Overigens hier,ondanks dat dat budget bijzonder ruim is hier ook altijd moeite om het ermee te redden hoor Wij kopen graag kleding, gaan graag buiten de deur eten, zijn gek op uitjes en dagjes sauna. Dat tikt heel erg hard aan
Wij begroten er niets voor, maar omdat wij achteraf elke keer het restant van de lopende rekening overboeken naar de spaarrekening is er gewoon wel een X bedrag. Niet gek veel, maar wij geven daar ook niet heel veel aan uit en hoeven dus ook eigenlijk nooit de spaarrekening aan te spreken voor kleding, een uitje, etentje, cadeautje etc. Grotere uitgaven (tv, wasmachine of iets) gaan wek van de spaarrekening af.
250 euro. Wij redden het er wel mee. Momenteel zet ik hiervan weer 50 euro opzij voor de decembermaanden. Dan heb ik in die maand 250 euro voor alle kado's
Wat Sidmick doet, dat doen wij dus eigenlijk ook, maar dan blijft er dus rond de 400 over en ik vraag mij af of ik dan niet beter ons spaarbedrag maar wat aan moet passen omdat we zo niet uitkomen. Aan de andere kant, het is wel geld wat altijd opgaat bij ons, want we zijn ook wel gek op dingetjes doen en kopen.
O, dan zou ik persoonlijk het spaarbedrag iets vergroten. Maar als je het kunt en wil missen zo'n bedrag, waarom niet? Wij zouden het niet uit kunnen geven en sparen ook maar een relatief klein bedrag, maar geven dus ook veel minder uit aan dergelijke zaken. Logisch, want wij hebben het gewoonweg niet en ik zou niet weten waar ik zo'n bedrag aan uit zou moeten geven haha.
O ik zou goed weten waaraan ik het moest uitgeven hoor hebben er nu 250 euro voor staan maar dat is niet genoeg.
Oh, dat zou ik heel moeilijk vinden (maar we sparen ook best veel nu gemiddeld hoor, dus ik vind dat het moet kunnen). Maar dit is nieuw zeg maar, dus ik ben nog even aan het uitvogelen hoe en wat. Als het geen noodzaak is, kan dat bedrag niet omlaag bij ons ben ik bang haha. Niet dat ik nu vervelend over wil komen, maar ik zit dus zo op dat bedrag elke maand. Zaterdag heeft mijn man even wat nieuwe kleren en schoenen gekocht en dan is het weg 300 euro. Hebben jullie dan kleding apart gebudgeteerd? en volgende week gaan we met de familie een dagje weg, hapje eten, benzine en entree naar dierentuin en we zijn een kleine 200 euro kwijt.
Ja maar sparen is ook een keer genoeg is onze instelling. We genieten gewoon graag van alles. Ik moet wel toegeven dat wij het behoorlijk ruim hebben en mijn bedragen anders liggen dat die van TO. Maar wat voor inkomen je ook hebt, sparen is belangrijk maar leven ook
Hier gaat elke maand 1200 euro naar een aparte rekening. Daar worden de volgende dingen van betaald kleding kapper overblijven kadootjes sinterklaas onderhoud auto's anwb schoonmaken cv ketel verjaardagsfeestjes vd kinderen vakanties uitstapjes eigen risico zorgverzekering hobbies vd kinderen
Ik herken dit wel, luxe probleem maar toch. Ik probeer voor mezelf te bepalen dat nu eenmaal niet alles in 1 maand kan. Maar soms is dat inderdaad flink plannen (en soms balen) Kleding is hier niet gebudgeteerd op dat van de kinderen na (omdat ik anders doorschiet in uitgeven, dus vnml om mezelf in de hand te houden)
Absoluut een luxe probleem hoor! Zeker geen reden tot klagen, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het alleen heel moeilijk. Ik vraag mij dan ook echt af hoe anderen het doen. Misschien geven we ook wel gewoon te veel geld uit.
Nee hebben 1 betaal rekening en 2 spaarrekeningen. 1 Spaarrekening is bedoelt om te sparen. Op die andere spaarrekening gaat die 1200 euro per maand naar toe. Heb ik dan een rekening uit een van de groepen die ik hierboven noemde danboek ik het van die rekening terug. ik heb in excel voor al die aparte groepen wel een budget maar als ik die allemaal optel en deel door 12 maanden dan kom ik dus op die 1200 euro uit.
Ja, zo sta ik er ook wel in. Man denkt daar iets anders over. Als hij iets nieuws wil (gelukkig niet zo vaak), dan koopt hij het, ook al komt het die maand net weer niet zo handig uit. Hij heeft wat meer moeite met wachten op iets.