Vroege (uitwendige) echo 6 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MC86, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hoi meiden,

Ik heb met 6 weken een echo gepland staan (uitwendig). Ik weet zelf dat dit erg vroeg is, maar ik zal dolblij zijn als ik dan iig een vruchtzakje kan zien met een mini-wit puntje erin :)

Hebben hier meiden ervaring met zo'n vroege echo? Kunnen ze dan ook al meten hoever je bent?

Alvast bedankt voor het delen van je ervaring(en)!

2. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb a.s. woensdag (6.4) de 1e uitwendige echo,
    zal je op de hoogte houden.

Wel is mijn verteld dat het goed is om flink te drinken
    zodat je een volle blaas hebt.

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Thanks voor je antwoord, ik ben heel benieuwd!

Dat van die volle blaas: dat heb ik inderdaad ergens gelezen, maar dat is me niet verteld.. Maar ik zal eraan denken! :)

4. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Heey alleliefste forum vriendin waarom doen ze geen inwendige??
    Kan je het wel het beste zien bij een vroege echo!!
    En heb ook gehoord dat je idd een volle blaas moet hebben bij een uitwendige echo, alleen die van mij met 9 weken was met lege blaas en je zag het prima..!! Ben heel benieuwd meis!!

5. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hii lieve MoL :)

Het is bij een apart echobureau waar ze alleen uitwendige echo's doen (al vanaf 1 week overtijd :$) dus ik gok een beetje op een commercieel iets. Ik kreeg dit als tip van (een betrouwbaar) iemand in mijn omgeving die er ervaring mee had en het erg prettig vond om alvast een echo te krijgen. Daarnaast nemen ze daar gewoon wat meer de tijd voor je, in tegenstelling tot bij het ZH.

Ben nog een beetje gaan googelen de afgelopen week; met 6 weken is er gewoon bijna nog niks te zien (zeker niet uitwendig). Dus ik heb erg zitten twijfelen of ik dit wel moest doen. Maar toch vind ik het 't proberen waard. Al is het maar voor een kleine geruststelling! ;)

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik had ook 3 glazen gedronken 1 uur voor de afspraak.

Eenmaal binnen kon ik het al bijna niet mee rophouden, dus heeft ze toen snel de echo gedaan.

Wat bleek, mijn blaas was zo vol, dat ik eerst naar de wc moest,want zo kon ze ook niets zien :p

Uiteindelijk met een inwendige echo een heel mooi klein beebje gezien met kloppend hartje ( was toen 7+2).

Op de uitwendige echo was dit veel slechter te zien.

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik ben bang dat er met weken uitwendig nog niets te zien is.

bij mij moesten ze zelfs met 8 weken nog inwendig omdat het vanaf de buitenkant niet te doen was.

als ik jou weas zou ik hem twee weken verzetten! dan kan je ook al een hartje zien!

8. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Commerciele echobureaus die alleen uitwendig doen, hebben
    zulke goede apparatuur, dat is onvoorstelbaar.

Mijn vriendin is met 6.1 geweest, en kon het prima het vruchtje incl. kloppend hartje zien.

9. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik heb een uitwendige echo gehad met 6.4 weken en daar was gewoon een mooi kloppend hartje en een vruchtje te zien .. en als ze het al niet goed kunnen zien doen ze het meestal alsnog we inwendig

10. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Echt hele verschillende verhalen dus!

Ik ga hem toch niet verplaatsen, ik ben al blij dat ik terecht kan ;) In het ergste geval is er inderdaad bijna niets te zien, maar daar ga ik zelf al wel een beetje vanuit. Dan kan het denk ik alleen maar meevallen!

Ik zal jullie op de hoogte houden!

@ Beebiej: Heb jij woensdag ook een echo bij een commercieel echobureau?

11. Trees

Trees Niet meer actief

Bij mij kregen we rond dat termijn een prachtige beeld van mijn darmen :D. Inwendig was er wel een zwart rondje te zien

Het is van verschillende zaken afhankelijk of je al wel of niet wat ziet op een uitwendige echo. Niet alleen de apparatuur, maar ook hoe je baarmoeder ligt en waar het vruchtje is ingenesteld. Niet schrikken als je nog niks ziet, want dat zegt echt nog helemaal niks met dit termijn. Desondanks hoop ik dat je toch een stipje gaat zien. Veel succes alvast!

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Goed om te weten, Trees! Dank je wel voor je antwoord!

13. xMissyx

xMissyx Actief lid

16 jan 2011
    132
    0
    0
    Friesland
    Ik heb met 7.2 weken een echo gehad. Deze was ook gewoon uitwendig en alles was echt hartstikke goed te zien! Ik had daarvoor niet eens een volle blaas nodig ;)

14. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    Hai!

Toevallig heb ik vd week een topic geopend. 5 weken + 1 dag, alleen een stipje te zien. Twee dagen later: vruchtzakje met klein dooierzakje van 5 weken en 4 dagen! En dit was uitwendig, goed te zien!

Veel plezier!

Liefs,

MamavanK

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb 2 keer met 6 weken en 2 dagen een uitwendige echo gehad. Beide keren zagen wij een mooi vruchtje (leek een beetje op een boontje) met een kloppend hartje!

16. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik ben benieuwd! Vind het steeds spannender worden..!

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Uitwendig? Bij mij was er uitwendig nog niks te zien :) Maar goed, bij mij zag je met 11 weken ook maar weinig uitwendig. Dus nog een keer inwendig.

18. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Jou gevoel is erg herkenbaar! Morgen mag ik voor de 2e echo en ben ik 6 wkn en 1 dag. Op 4,5 week hebben wij ook een echo gehad en toen zag je verdikt baarmoederslijmvlies met daarin een stipje wat aan de rechterkant. Wat de gyn. toen al wel kon vertellen is dat het vruchtje zich op de juiste plek bevond en het dus geen bbz is.

Ze had overigens eerst een uitwendige echo gedaan en daarna de inwendige.

Heel veel suc-6 de 4e.

19. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ikheb morgen mijn 1e echo en ben dan 6,4wk...
    Hoop dat mijn gyn een kloppend hartje kan zien,dan ben ik allang blij maar het zal zeker een inwendige echo worden want als je zo vroeg ben kunnen ze dat uitwendig toch nog niet zien? Het kindje is nog zo klein... Maar inwendig maakt mij niks uit,als we maar wat kunnen waarnemen!
    Succes!

20. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met 6,5 week ook al een uitwendige echo gehad en je zag alles prima! Ook geen volle blaas toen.

Deel Deze Pagina