100% ziek via UWV en nu verzuimbegeleiding via verzekering werk?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door daydreamer, 6 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Desiree, goed om te lezen dat ze niet moeilijk deden!!
    Bij mij was het eigenlijk zo, dat mijn werkgever niet goed wist wat te doen met mijn aanvraag tot meer pauze. Ik voelde al aankomen dat ik de hele dag niet ging redden en wilde mijn recht op meer pauze. Daar zou hij op terugkomen, dat moest eerst uitgezocht worden.
    Na 2 weken had ik nog niets gehoord, en ja, toen was het 'leed' al geschied en ondernam mijn lijf actie en moest ik thuisblijven.
    Ik heb toen besloten om het contact met mijn werkgever te stoppen,maar met de leidinggevende te doen en dat ging beter.
    Zij versnelde het proces met de bedr.arts en deze zag in dat ik niet kon. Wat jij ook zegt, als het prive al niet gaat...
    De volgende afspraak wilde zij wel dat ik toch bleef proberen, maar nadat ik haar later heb teruggebeld dat de vk het beter vond om volledig thuis te blijven, heeft zij haar advies veranderd in niet belastbaar.
    Morgen belt mijn werk, dan horen ze dit. Ik hoop dat de leidinggevende het snapt, maar ik denk het wel. Ze hebben ook niets aan mij als ik steeds af moet bellen, dit is voor iedere partij beter...vind ik.

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hier kan ik het eindelijk een beetje naast me neer leggen !

Ik heb voor het eerst sinds bijna 5 weken heerlijk geslapen. Ik sliep al om 22.00 en heb gewoon doorgeslapen in 1 ruk voel me zo heerlijk en gewoon nergens over liggen malen heerlijk.
    Mijn man brengt vandag spullen van me naar het werk zodat ik dat niet hoef te doen echt geweldig geen zorgen. en vanavond ga ik heerlijk proberen een half uurtje te zwemmen op advies van fysio, ik heb 15 jaar lang 5 keer in de wek gezwommen dus ik verlangde ernaar en nu mag het eindelijk weer

Kortom dit moet gewoon een goede dag worden. ( mag ook wel zo vlak voor mijn verjaardag )

sorry voor het onzin verhaal maar ben gewoon blij enz.

liefs

enne laat je allemaal niet gek maken !

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Marilouise...ik vind het geen onzin verhaal!!! Dat mag hier toch ook?
    Ik ben blij voor je :D! En lekker zwemmen, je brengt me bijna op een idee ;),maar ik moet dan eerst voor een ander badpak,hahahahaha!

Het wordt vast een superdag voor je.
    En ik hoop voor mij ook, vandaag contact met mijn werk en dan zal het een 'afsluitende' fase krijgen, want ik hoef niet meer van de bedrijfsarts!! Heerlijk :D
    Ik heb eigenlijk alleen nog wel volg wk dinsdag en die week erop een cursusmiddag, die ik wel wil bijwonen omdat ik anders volgend schooljaar naar een andere locatie moet, ver weg, en buiten dat, dan is de kleine er en dus meer organisatie

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    En voor mij ook een superdag, we hebben het afgesloten en...
    de leidinggevende was zelfs zo duidelijk dat ze niet wil hebben dat ik risico loop en dus niet naar het werk mag komen zonder overleg!!
    Ik ga namelijk nog wel een x koffie drinken en afscheid nemen van de kids, maar alleen in overleg, want als er veel zieken zijn, wil ze niet dat ik langskom!

5. marilouise

Super goed !

We willen een keer positieve verhalen over het werk !!!
    en dat lijkt nu te lukken !!!
    heerlijk !!!!

Eigenlijk verveel ik me kapot vandaag maar toch ik rommel wat aan en zit me gewoon te verheugen op vanavond !

Ik ga me bijna schuldig voelen dat ik me zo goed voel vandaag ( maar dat is meer geestelijk dan lichamelijk )
    dan ga ik maar vast taart bakken voor mijn verjaardag !

6. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

MEXICANG en MARILOUISE: Beiden goed nieuws! Wat fijn, dat het nu 'afgesloten' is!
    En lekker slapen.. Daar verlang ik ook wel weer naar! Stomme slapeloze nachten van dat gepieker..
    Maar als het goed is, hoop ik, kan ik het ook naast me neer leggen.
    UWV had al aangegeven dat ik naar de verloskundigen en arts moest luisteren en dus volledig de ziektewet in mocht gaan.
    Maar ook de verzuimconsulent heeft dat nu bevestigd.
    Ik heb een goede reden om niet te werken, plus de stress die het werk mee zou geven.. Er valt een last van me af! :)
    Werkgever krijgt nu bericht van de verzuimconsulent. Hopelijk legt hij zich bij de adviezen neer.

7. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Tijd voor een feessie!!! Dat leidt ook wat af van de verveling, die ik goed herken hoor Marilouise! Ik weet soms niet hoe ik de dagen door moet komen, andere keren gaat het weer prima.
    Vandaag ook een verveeldag.
    En dat slapen, dat gaat bij mij minder,maar dat komt volgens mij omdat ik overdag niet zoveel doe en misschien simpelweg niet moe ben.
    Toch vanavond maar eens de marathon lopen ;)

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    O en daydreamer... je werkgever heeft niet zoveel meer te zeggen hoor nu. De verzuimconsulent brengt dit advies en daar zal hij zich aan moeten houden. Dat komt vast goed, anders gaat ie tegen de regels in.
    Heerlijk he? Die last van je schouders!!

9. marilouise

Hallo

Het zwemmen gisteren was heerlijk is goed bevallen wel iets stijf maar ik heb heerlijk gedobberd !

Gisterenavond toen ik thuis kwam had manlief nog even wat lekker gemaakt en vanacht perfect geslapen! en vanochtend deed mijn lief zingen voor me en kreeg ik ook nog een cadeautje terwijl ik van het voorjaar al een mamafiets krijg!!!
    helaas had die geen vrij kunnen krijgen voor mijn verjaardag maar ik vier het ook pas zaterdag, dus vandaag een heerlijk dagje rustig aan doen !

manlief had trouwens mijn spullen afgegooid op het werk, hadden ze gezegd ja het is wel vervelend dat de zwangerschap niet zo voorspoedig verloopt het hoort een periode te zijn dat je kan genieten, manlief had gezegd misschien is het ons ook niet makkelijk gemaakt en dat zal zeker weten zijn uitwerking hebben gehad !!!!
    maar of dat we in december wel naar de eindejaarsborrel komen nou had die gezegd dat ligt aan de situatie!

we zijn er allebei klaar mee !

Fijne dag !!!

10. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Marilouise...gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Hopelijk heb je een leuke en rustige dag en kan je er zaterdag tegenaan om je verjaardag te vieren!

Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar als ze tegen mij zeggen dat de zwangerschap niet zo lekker verloopt, zeg ik dat dit juist wel het geval is, maar dat het met mij niet loopt zoals bij 'de meeste zwangeren'.
    Want die kleine heeft het geweldig naar zijn of haar zin in mijn buik, is soms lekker druk en laat goed van zich horen.
    Mijn buik begint inmiddels flinke vormen aan te nemen, dus echt zwanger.
    En ja, dat ik dan mijn werk niet kan uitoefenen.... Als dat alles is ;), toch?

Fijne dag!!
    X mex

11. marilouise

Dank je wel !!!

Dat zijn zeker rare opmerkingen altijd of dat ze vragen hoe het met je gaat en dan voor je antwoordt kan geven maar de baby doet het toch goed dta is toch het belangrijkste???

ja natuurlijk is dat super belangrijk, maar ik had het toch wel liever anders gezien !!!!

fijne dag allemaal !!!

(ik ga weer verder taart snoepen, nu kan het nog ;) )

Deel Deze Pagina