Nieuwe functie, opleiding en zwangerschapswens

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lun, 14 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lun

Lun Actief lid

19 sep 2016
    104
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een nieuwe functie binnen het bedrijf waar ik werk. De functie bestond nog niet en ik kan er dus helemaal mijn eigen ding van maken, echt heel gaaf!
    Daarnaast zal ik starten met een HBO opleiding, dit was een voorwaarde om in aanmerking te komen. Ook heel leuk! Ik ben blij dat ik de kans krijg mezelf te ontwikkelen.

Nu is het zo dat ik thuis al een heerlijk kind heb maar ook een grote wens voor een 2e. Helaas kort geleden nog een miskraam gehad.

Nu zit ik een beetje in dubio want stel dat ik snel weer zwanger ben, voelt dat toch niet goed tov mijn werkgever, maar het zwanger worden uitstellen voelt ook niet goed want wie zegt dat het snel raak is?

Dus... wat zouden jullie doen?

2. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik zou het niet doen. Niet vanwege wat je werkgever misschien ervan zal vinden maar om jezelf nog een beetje rust te gunnen om te ontwikkelen. En om daarna ook meer tijd en rust in je hoofd te hebben om te genieten van je tweede kind. Ze zijn maar even jong.

3. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Wat is je leeftijd?

4. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik had er in een soortgelijke situatie voor gekozen om even 3 maanden pauze te nemen van het heel actief proberen. (Toen al div. Miskramen en al lange tijd bezig zonder succes).
    3 weken in de nieuwe functie werd ik ineens spontaan zwanger, helaas resulteerde dat bij 14 weken in een nogal horror miskraam. Werkgever reageerde ook totaal niet steunend/begripvol en dit heeft ook tot een bemoeilijkte werkrelatie geleid. Uiteindelijk na 1,5 jr daar weggegaan. Veel fijnere werkplek gevonden. Bij nieuwe werkplek is ook veel leuker gereageerd toen ik wél zwanger werd, en zwanger bleef: en nu ben ik 34 weken zwanger!

Je weet nooit wat het leven voor je in petto heeft, dus leef gewoontjes leven. Werk is maar werk.

5. Lun

Lun Actief lid

19 sep 2016
    104
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben bijna 31

6. Lun

Lun Actief lid

19 sep 2016
    104
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat naar dat je werkgever zo onbegripvol was in zo'n nare situatie! Goed dat je een fijnere werkplek hebtw en vooral dat je nu al 34 weken zwanger bent! Gefeliciteerd!

Ik denk dat ik jouw instelling ook een beetje heb nu... wie zien het wel!!! Thanks

7. Betsy

Betsy Niet meer actief

Je bent 31 en hebt 1 kindje en een relatie. Als je werkgever een beetje nadenkt zal hij ook wel begrijpen dat het heel goed mogelijk is dat je eventueel nog een kindje zou willen. En daar hoort een zwangerschap bij... Als hij/zij dat niet begrijpt of daar geen begrip voor heeft had hij/zij de functie beter aan iemand anders kunnen geven ;)

Ik denk dat het belangrijker is of jij er klaar voor bent! En een nieuwe opleiding, en een nieuwe functie, en een kindje thuis, en zwanger... Als jij dat allemaal kunt combineren, lekker voor je kinderwens gaan! Als je denkt, dat is misschien een beetje veel, even een pauze inlassen.

Succes in ieder geval! En gefeliciteerd met je nieuwe baan :D

8. Lun

Lun Actief lid

19 sep 2016
    104
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk ook Betsy, mijn manager weet ook van de miskramen dus ze zal niet gek zijn en denken dat de wens er dan niet meer is nu.

Maar goed... ik heb net positief getest dus er valt nu nog weinig te twijfelen!!!:D

Deel Deze Pagina