Zwanger en zelfstandig ondernemen,en heb advies nodig

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door gemini, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemini

gemini Lid

28 nov 2008
    19
    0
    0
    Het zit dus zo...(zal het zo kort mogelijk proberen te houden)..ik zit een aantal jaren in de sociale dienst,en heb toestemming gevraagd om zelfstanding te gaan ondernemen(samen met me beste vriendin die op dit moment ook in de sociale dienst zit),daar hebben we van onze klantmanager OK voor gekregen.
    We waren ook al zelfstandig begonnen met het plan,marketing etc etc,effin...onze klantmanagers hebben ons dus aangemeld bij het RBZ(regionaal bureau zelfstandigen).
    Wat ik dus heb begrepen is dat,we eerst aan een traject moeten meedoen als voorbereiding op het ondernemerschap,die ongeveer een jaar kan duren,daar heb ik ook helemaal geen probleem mee...kijk er juist naar uit.
    Maar...ik weet sinds vorige week dat ik zwanger ben,en zit me mezelf helemaal gek te maken met ''HOE GA IK DIT DOEN'',GAAN ZE ME TEGENWERKEN ALS ZE WETEN DAT IK ZWANGER BEN...?
    Want ik wil me kindje maar ik wil ook doorzetten met dit traject en uiteindelijk me eigen zaakje hebben.
    Is er iemand die hier wat meer over weet..of ervaring mee heeft?..pleaseeeeeeeeeeeeee :(

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Tja, als zelfstandig ondernemer ben je ook zelfstandig verantwoordelijk voor van alles en nog wat. Het lijkt me dat je zwangerschap helemaal niet in de weg hoeft te staan van je deelname aan het voorbereidingstraject. Ik weet niet precies wat het inhoudt, heb er geen ervaring mee, maar ik zit net even op de site van zo'n RBZ te kijken en volgens mij kun je tijdens je zwangerschap rustig aan zo'n traject deelnemen. Het is nou niet iets waar je helemaal fulltime mee bezig bent volgens, dus te zwaar zal het wel niet zijn.
    Waarom bel je je klantmanager niet even om ernaar te vragen? Die heeft wel vaker met dat bijltje gehakt, je bent vast niet de eerste die dit overkomt.

Wat wil je eigenlijk voor onderneming gaan starten? Hoe zie je zelf de combi zaak/kind voor je? Is het een bedrijf waar je straks helemaal meer dan fulltime mee bezig zult zijn of beginnen jullie in het klein, zodat je een kindje ernaast nog wel kunt hebben?

Deel Deze Pagina