10cc HA voeding, nu uitslag?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2jees, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Reflux als niet goed sluitend maagklepje kan niet nu ineens ontstaan. Reflux vanuit KMA zou dus wel kunnen: soms is dat een van de symptomen van KMA... en dan heeft ze dat op de BV mogelijk niet gehad, maar als reactie op de HA zou dan dus weer wel kunnen.

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja precies.. Op dit moment voel ik me total op.. Maar dat duurt nit altijd even lang.
    Ik zie wel.

Ik heb nog niet te klagen vergelekn bij jouw maar man man wat ben ik het zat ;)

3. raspberry

Ja, nouja... vergelijken is nooit zo zinnig en ik zit er hier ook al een hele tijd doorheen hoor :) Maarja, je moet door, dus dat doen we hier ook gewoon maar en dan gaat het toch elke keer wel weer.
    Maar als je op een gegeven moment gewoon te moe wordt, dan wordt het vaak zo uitzichtloos, zie je er door je vermoeidheid gewoon geen gat meer in :(

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Tuurlijk ben je ervaren! Maar soms is het gewoon onduidelijk..
    Ik heb met zoon toen hij 9 maanden was nog eens een contactpersoon van VBN gebeld omdat ik er even niet uit kwam..En hij is mijn 3e kind aan de borst :);)

Heb je al over domperidon nagedacht? Je zou dit tijdelijk kunnen gebruiken.
    Geeft een boost aan je productie! Werkte hier als een tierelier..
    Wel in overleg met huisarts of LK..

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh, juist als je inhet begin flinke overproductie hebt gehad kun je na 4 maanden enorm dippen in je productie! En dan kunnen regeldagen uitlopen in regelweken. Aanpak dan is toch echt heel saai: aanleggen, aanleggen, aanleggen - borstcompressie - kolven - zelf voldoende rusten, eten en drinken

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Bedankt zover allemaal.

Helaas ben ik gisteravond een 'beetje' over de rooie gegaan..
    Gelukkig was manlief thuis. k Heb het allemaal niet gevolgd maar om kwart voor twee werd ik wakker door haar huilen dus misschien heeft ze wel een vriezerfles gehad of hij heeft haar zo in bed gekregen..

Voor nu ga ik ga proberen de productie omhoog te krijgen en de rest wat te laten liggen. dat is moeilijk voor me en heb nog een peuter die heel lief maar erg druk is..

7. raspberry

Zit daar een verband echt tussen?
    Ik had het iig wel bij Thirza: gigantische overproductie en ook een mega-dip bij 4 maanden.... Begon toen net met werken ook weer, dus heb me suf lopen kolven en ontzettend veel zitten voeden toen :(

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja er is echt een verband. Overproductie is hormonaal, en ergens tegen de 4 maanden stopt die hormonale invloed, en gaat de productie puur op vraag en aanbod. En dat is lastig voor zowel de baby als de borsten. De baby heeft nooit geleerd te 'werken' voor z'n eten, bij overproductie hoeft een baby alleen maar de mond te openen en het spuit als het ware naar binnen. En voor de borsten is het ook lastig, omdat die vanwege de overproductie vaak ondergestimuleerd zijn, waardoor er minder actief weefsel is dan bij normale productie, wanneer door regelmatig aanleggen de vorming daarvan ge stimuleerd wordt.

Mensen geloven het vaak niet, maar echt, overproductie is meer dan alleen maar 'luxe'...

9. raspberry

Ja, vertel mij wat.... het was verre van leuk :( En dan denkt iedereen dat het handig is, zoveel voeding hebben. Maar goed, met dit verhaal snap ik wel weer meer waarom ik daar dus zo gevoelig voor ben: m'n lijf reageert nogal heftig op alle hormonale schommelingen, dus hiermee ws dan ook.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ts. Misschien een.beetje mosterd maar als je je productie wil verhogen is fenegriek ook een goede optie.

Dat werkt hier als een trein

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En als je overproductie onder bedwang wilt krijgen met mate saliethee.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hmmz even inhaken hoor. Ik heb dus echt sloten over. Mijn borsten zijn niet leeg te krijgen kleine vent is in de afgelopen 4 dagen 400 gram aangekomen en mijn borsten blijven gestuwd. Heb ze 1 keer nadelen voeding leeg gekloft omdat het echt harde schijven waren.

Zou je mij dit adviseren?

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    ooooooooh GEFELICITEERD!
    Ik zie dat je kleine een week oud is!
    In dat geval: eens per dag helemaal compleet totaal leegkolven, bijvoorbeeld voor je gaat slapen, en verder helemaal op verzoek aanleggen. Zit je over een week nog met enorme sloten, probeer dat heel voorzichtig 1 dag 1 kopje saliethee (het werkt heel sterk).

Deel Deze Pagina