IUI timing van pregnyl UMCG

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MCGB, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beste dames,

We gaan vanaf volgende cyclus met IUI starten. We gaan hormonen (menopur) gebruiken om de eierstokken te laten rijpen en als 1-2 groot genoeg zijn dan gaan we aan de pregnyl. In principe moet ik alles zelf spuiten.
    Alleen er loopt nu een onderzoek bij de UMCG. Er lijkt uit spontaan zwangerschappen dat de sperm al ligt voordat de ei sprong. Ze willen dus onderzoeken wat is het beste timing. Normaal gesproken doe je de pregnyl en rond 36 uur later neemt de inseminatie plaats. De nieuwe timing is pregnyl spuiten gelijk na de inseminatie.
    Ik twijfel of ik aan het onderzoek wil doen.
    Wat zijn jullie ervaren qua timing.
    Alvast bedankt. Groeten.

2. Annemar

Annemar Actief lid

7 feb 2015
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben aan dit onderzoek meegedaan maar werden uitgeloot dit krijg je meteen te horen. Het klonk ons heel logisch in de oren want inderdaad is het het mooiste als het sperma klaarligt als het eitje springt. Helaas niet zwanger geworden met iui op de 'gewone' manier maar dat hoeft daar natuurlijk niet aan te liggen.

3. MCGB

MCGB Actief lid

21 aug 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Annemar,

Bedankt voor jouw bericht. Klopt dat de gewone manier gebruikt 36 u als default? Of is het ergens tussen 12-36 bvb dat de inseminatie plaats vindt na de pregnyl?
    Voor ons klinkt ook logisch dat de sperma al klaar ligt, maar als je na de spuiten nog 36 u moet wachten, als toch zo lang duurt voor de ei om te springen na stimulatie, blijft de sperma nog goed? Ik hoor dat verwerkt sperma iets minder langer leeft?
    Moest je alle 6 pogingen doen?

4. Annemar

Annemar Actief lid

7 feb 2015
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is alweer een poosje geleden dus precies weet ik het niet meer maar ik dacht dat de iui toen des tijds 24 uur na het prikken van de pregnyl was. Zo heeft het sperma alsnog de gelegenheid om naar een gesprongen eitje te zwemmen of om klaar te liggen voor een een te springen eitje. Mocht het eitje al gesprongen zijn leeft deze nog een aantal uur. Sperma leeft veel langer dan een eitje. Wij hebben in totaal 7 pogingen gedaan omdat bij 1x het eitje al voordat ik de pregnyl zette gesprongen was. Dit was bij de laatste echo te zien.

Trouwens wij hebben ook meegedaan met het onderzoek om meer helderheid voor toekomstige paren te geven. Wat is de juiste timing en omdat het voor ons heel logisch leek.

5. nonniez

nonniez Actief lid

15 mrt 2015
    128
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij 36 uur na pregnyl iui. Een eitje blijft 12 uur leven, soms wel 24 uur! En zaad is ong 2-3 dagen 'goed'. Zo is het ons verteld. En doordat je het zaad al in de baarmoeder spuit heeft het een veel kortere weg richting de eicel dus zo doende hoeft het zaad niet 'klaar te liggen' voor de eicel.. Tijd genoeg voor een bevruchting!!

Deel Deze Pagina