Kwaaltjes?!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ikke2014, May 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ikke2014

Ikke2014 Lid

Apr 29, 2014
    88
    42
    18
    gehandicaptenzorg
    Hallo Allemaal!

Ik ben een klein beetje onzeker. Ik heb de afgelopen maanden mijn eisprong niet bijgehouden. Nu hebben we woensdag 14-5 voor het laats gemeenschap gehad, zaterdag 17-5 heb ik een veeg bloed gehad. Ik dacht in eerste instantie nu al ongesteld?! maar het bleef bij een veeg en meer niks.

Nu heb ik sinds de afgelopen dagen last van extreme vermoeidheid, gewoon om 9 uur uit bed even boodschappen gedaan en om 13.00 weer gewoon kunnen slapen. En ik heb witte wat dikkere afscheiding meer dan normaal.

Ik hoop misschien te hard op een zwangerschap, maar ik moet zeker nog 1,5 week wachten voordat ik overtijd ben..

Ik moest het even van me afschrijven, als jullie tips of gewoon een lief woordje te zeggen hebben hoor ik het graag.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe lang duurden je laatste cyclussen en op welke cyclusdag zit je nu precies?

Ik vraag dit omdat je zegt dat je pas over 1,5 week overtijd bent? In dat geval zou je dus net een paar dagen na je ei moeten zitten!

Als je namelijk op/rond woensdag 14 mei je ei hebt gehad, is je NOD dus 28 mei. Dat is volgende week woensdag en niet pas over 1,5 week.

Bovendien zou je ook nog rond zaterdag 17 mei je ei kunnen hebben gehad en dat die veeg bloed dus een eisprongbloeding is geweest.
    Ook kan dat eventueel een innestelbloedinkje zijn geweest, maar dan kun je nu ook al testen.

De vraag is dus nu: waarom denk je dat je NOD pas over 1,5 week is?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zag dat je op 4 mei de eerste dag van je laatste ongesteldheid had.

Als je een cyclus hebt van 28 dagen, rekent de calculator het volgende uit:

Eerste dag van je laatste menstruatie: 4 mei 2014
    Een beetje vruchtbaar: 15 mei 2014
    Vruchtbaar: 16 mei 2014
    Erg vruchtbaar: 17 mei 2014
    Eisprong: 18 mei 2014
    Innesteldag: 23 mei 2014
    Vanaf hier kun je testen: 1 juni 2014
    Vermoedelijke bevallingsdatum: 7 februari 2015

Dan kan die bloeding van 17 mei dus heel goed een ovulatiebloeding zijn geweest.....

Aan de andere kant gaat deze calculator uit van een gemiddelde.

Jouw eisprong kan dus wat eerder of wat later zijn geweest bij een 28-dagencyclus.

Hoop voor je dat je ei inderdaad eerder is geweest dan wat de calculator aangeeft, want dan maak je wel kans!

4. Ikke2014

Ikke2014 Lid

Apr 29, 2014
    88
    42
    18
    gehandicaptenzorg
    Ik ben de vorige keer op 4 mei ongesteld geworden. Maar toen was ik 11 dagen overtijd!! Dus ik vertrouw mijn cyclus niet meer zo.
    Ik had daarvoor wel gewoon een cyclus van 28/30 dagen.

Share This Page