Hoe weet je of je baby een allergie heeft?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lilly, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik lees regelmatig over kindjes die een eiwitallergie hebben bijvoorbeeld of een lactoseintolerantie....

Wat ik me afvraag is, hoe weet je of je kindje dit heeft? Wat zijn de symptomen? Ik lees bijvoorbeeld dat kindjes dan diarree hebben, maar borstgevoede baby's hebben zeker in het begin toch altijd dunne ontlasting?

En kan je kindje ondanks een allergie toch goed groeien of is dat juist een van de symptomen, dat de groei achter blijft?

Mijn zoontje is 's avonds erg onrustig, heeft af en toe een soort uitslag op zijn gezicht die ook weer wegtrekt en vreselijke luieruitslag. Na wat gegoogle kwam ik ook info over allergieen tegen maar je leest maar weinig over hoe je het kunt herkennen bij een jonge baby.

Daarnaast ben ik ook gewoon nieuwsgierig:p
    Dus ik hoopte wat ervaringsdeskundigen tegen te komen hier.

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Uitslag kan van vanalles komen bij een kleine baby, en is zeker niet direct een allergie ofzo. Pukkeltjes krijgen ze ook van de bv en schijnen zo ook te krijgen van alle indrukken van de dag. Hier is de ontlasting eigenlijk altijd dun, diaree is volgens mij pas als ze echt heel veel poepluiers op een dag hebben.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, veel van de symptomen zijn tot op zekere hoogte ook wel normaal. Het gaat er meer om dat die dingen in abnormale mate voorkomen en dat je kindje er last van heeft, dan merk je het dus wel.
    Maar dat betekent niet per definitie dat je altijd direct aan een allergie denkt. Wij zijn er hier pas sinds een aantal weken achter... Thirza groeide wel, (in eerste instantie erg goed, de laatste maanden redelijk). Eczeem werd door CB afgedaan als smetplekjes, dunne ontlasting wist ik niet anders dan dat dit normaal was, (als je eenmaal met feuit en groente begint moet je kindje dus stevige ontlasting krijgen).
    Hier waren de symptomen vooral:
    dunne ontlasting/diarree
    veel oorontstekingen
    heel vaak verkouden
    eczeem
    extreme buikkrampen
    veel huilen als ze niet bij ons was
    slecht slapen

Wij hebben, toen de huisarts uiteindelijk eczeem diagnosticeerde, laten testen bij een bioresonantietherapeut en dat gaf direct duidelijkheid.

Jouw kindje klinkt niet echt allergisch, als ik het zo inschat, maar als je je wel zorgen maakt, kun je altijd zo'n test laten doen: die BRT is gewoon het meten van trillingen, dus dat kun je wel eens zomaar op de bonnefooi doen, zeg maar :)

Deel Deze Pagina