Is ze bezig om naar 1 slaapje over te gaan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hallo!

Mijn dochtertje slaapt normaal gesproken in de ochtend van 10.00-12.00 uur en in de middag van 14.30-16.00 uur (ongeveer). Ze wordt om 07.00 uur wakker en gaat rond 20.00 uur naar bed.

Maar nu heeft ze al een paar dagen dat ze haar middagslaap maar 3 kwartier is? Ze oogt niet heel erg moe.. Zelfs gisteren maar 3 kwartier geslapen terwijl ze dan altijd veel slaapt van 3 dagen kdv..

Is ze bezig om nu naar 1 slaapje op een dag te gaan?
    Of is het gewoon toeval?

Had al bedacht dat ik misschien haar ochtend slaap wat kan rekken zodat ze idd straks op 1 slaapje zit..
    (nu is ze s'ochtends trouwens echt moe rond 10.00 uur)

Iemand tips?

2. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Als ze om 10 uur echt moe is, zou ik haar gewoon naar bed doen.
    En als ze 's middags kort slaapt kan ze misschien gewoon iets vroeger naar bed 's avonds......
    Best kans dat ze ineens weer wel langer slaapt 's middags.

Mijn dochter sliep ook heel onregelmatig op die leeftijd. Soms 2 keer 2 uur en soms maar 2 keer drie kwartier.
    Bij 14 mnd is ze overgegaan naar 1 slaapje, maar dat was dan wel gelijk rond de 3 uur. (ook heerlijk na weken van 2 hele korte slaapjes)

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zolang ze 's middags nog in elk geval wil slapen, zou ik het gewoon op 2 slaapjes houden.
    hier wilde ze op een gegeven moment s middags niet meer maar trok het nog niet op 1x.
    Hier ging ze vanzelf wat later 's morgens op bed en na een week sliep ze toen ook lekker 3 uur achter elkaar.
    Was hier pas bij 15/16 maanden en nog steeds.

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Whahaha Sanjor, hier PRECIES hetzelfde!!!!

Heel soms wordt hij nu 's ochtends na 3 kwartier wakkern door een poepbroek ofzo en dan slaapt hij s middags wat langer...maar anders hier net zo!

Ik denk dat dat ochtendslaapje steeds meer verschuift naar 12.30 ofzo en de middagslaap eraf gaat!

Grappig dat Lisa precies dezelfde tijden heeft!
    Liefs

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hahahaha toevallig!
    Misschien zijn ze ook direct vriendjes 22 okt;):p
    Hoop dat het dan wel goed gaat met haar ritme...:)

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij zijn met 13maanden over gegaan naar 1 slaapje direct na het ontbijt (ook al was hij om half 8 al wakker, hij ging evengoed terug naar bed om 8uur/8:30 en sliep dan tot 9:30/10uur. En dan de middagslaap van 12:30/13uur tot 14:30 tot 13uur . En dna ging hij vaak om 18:30 's avonds zn bedje weer in.

Gaandeweg werd het ochtendslaapje steeds korter en ik merkte dat hij steeds meer in zn bedje gewoon ging liggen kletsen en doen en niet meer slapen. Soms sliep hij nog maar een half uur. Dan zorgde ik in het begin wel dat we op tijd een boterham aten want dan was hij het vaak wel om 11uur al best zat.

Nu is hij volledig van de ochtendslaap af en gaat hij alleen ergens tussen 12 en 15 naar bed.

xxx

7. fafje

fafje Niet meer actief

ik merkte het dat mijn zoontje totaal niet meer wilde slapen in de middag...maar was sochtend sook snel moe...ik heb dit langzaamaan vershcoven...door op het moment dat ie moe is sochtends...nog even uitgebreid in bad te gaan...zo kon ik het een half uurtje rekken...

en met de tijd verschoof het dutje van 10 naar 11

nu is het vaak 11/1130

(maar mijn zoontje wordt 0730/08u wakker..)

Deel Deze Pagina