Overstappen van voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Fibi, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Hoi,

Ik heb even een vraagje. Nick krijgt vanaf zijn geboorte al Friso Hypoallergene voeding (preventief). Nu zag ik dat Kruidvat ook Extra Care voeding heeft (dit zou ook preventief hypoallergeen zijn) maar dit scheelt zo'n vijf euro per pak! :confused:

Nu zou ik eigenlijk wel willen proberen om over te stappen van Friso naar Kruidvat, kan dit en hoe kan ik dit dan het beste doen? In één keer of geleidelijk?

En had ik nog een tweede vraagje. In het ziekenhuis kreeg Nick ook hypoallergene Friso maar ze hebben hem daar één keer per ongeluk gewone friso gegeven is dit eigenlijk erg? Want ik lees hier en daar dat je kindje dan echt áltijd hypoallergeen moet krijgen (of hebben gekregen) omdat anders het hele effect weg zou zijn?

Ben erg benieuwd! ;)

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Een keen de normale voeding lijkt mijn inziens niet erg.
    Wat betreft het overstappen..dit kan. Houdt er rekening mee dat kleintjes ongeveer twee weken nodig kunnen hebben om aan een andere voeding te wennen. Je zou ervoor kunnen kiezen om eerst te mengen, maar dit is een eigen keus.

Ilja

3. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Oké, hardstikke bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik het dan inderdaad langzaam aan ga mengen om hem te laten wennen. ;)

Deel Deze Pagina