Iemand tips zodat ik niet elke nacht 6-7x uit bed moet om dochter tutje te geven? Nadat ik ze gegeven heb slaapt ze weer verder. Sommige nachten moet ik dit elk uur doen, sommige nachten dan weer pas na 4u-5u...
Misschien wat water geven.. mijn dochter had/heeft s'nachts weleens dorst , moest er in het begin veel uit voor de tut (dacht ik) maar daarna keer wat te drinken gegeven en ze sliep gelijk door. Nu komt het gelukkig niet meer zo veel voor.
Mag je een baby van 4 maanden zo al water geven? En hoeveel gaf je dan? Gaat ze niet denken dat ze misschien een fles melk krijgt en beginnen wenen als ze maar een paar slokjes krijgt? Onze meid eet namelijk vrij veel, en kan eigenlijk blijven eten. Na een fles van 210ml is ze soms nog kwaad dat de fles al op is, na 5min
helaas geen tip. Mijn dochter was ook een fuppenkind en tot een maand of 7 - 8, totdat ze het zelf kon pakken en die motoriek had, moest ik er ook heeeeeeeeeeeeel vaak uit. Een fopspeen doekje hielp hier wel, heb je die al?
Als ze op haar rug slaapt is een wubbanub nog wel een idee, dan kan ze waarschijnlijk zelf het speentje weer vinden.
Hmm ja 4 maanden is vroeg, ik begon met 5 maanden..volgens sommige ook erg vroeg maar deed het alleen s'nachts.
De fles hoort ook niet binnen 5 min klaar te zijn... Dat moet minimaal 15/20 min duren voor een goed verzadigd gevoel en de zuigbehoefte Misschien kan je eens kijken naar een andere speen voor oo de fles of een andere fles
hmf.. ik heb altijd een speendoekje en knuffeltje eraan gehad, maar dat helpt niet hoor pas met een maand of 8, en 5 spenen in bed, kon ze ze zelf pakken
Hier was het met exact 5 mnd over met dr speen brengen. Vanaf toen kon hij hem zelf vinden. Wel met een flinke knuffel eraan. En in zijn bed liggen er twee. Stoppen met speen zou ook nog kunnen. Heeft een vriendin van me bij 5 mnd gedaan. Direct die nacht sliep ze ineens door.
210 ml in 5 minuten zou ik als eerste aanpakken...want dat is niet helemaal de bedoeling...dan gaat het veel te snel en zijn de wat zuigbehoefte echt nog niet voldaan. Verder heb je glow in de dark spenen zodat ze zelf de speen beter kunnen vinden en speenknuffeltjes zodat ze niet uit bed vallen.
We gebruiken reeds een Glow in the Dark speen, handig om ze terug te vinden We gebruike Dr Brown flessen tegen de krampjes. De melk moeten we indikken om de reflux wat onder controle te houden. Jammer genoeg past daar enkel de Y speen voor van Dr Brown. 1 maatje terug is te klein, ze is dan wel een halfuur bezig met de fles zonder ze effectief leeg te drinken. Ze valt in slaap van te veel moeite te moeten doen. We hebben ook 1 2 3 spenen van Avent liggen, maar die zijn ook te klein
Zeker bij reflux wil je geen fles van 210 ml in 5 minuten erin hebben zitten. Dan zou ik liever niet indikken (en waarschijnlijk minder krampjes hebben) en bijvoorbeeld een avent natural fles (ook tegen krampjes) proberen.
Hier moesten we er ook minstens 5 keer per nacht uit. Sinds hij 5 maanden is slaapt hij ineens de hele nacht zonder speentje door... Soms om 6.30 u even geven en dan slaapt hij gewoon verder tot 8u. We hebben niks speciaals gedaan, ging plots zo van de ene op de andere dag...
Hebben we liggen, Avent flessen, maar krampjes worden erger. De melk niet indikken is ook een ramp, want dit was de laatste oplossing volgens de kinderarts. Momenteel gaat het prima en is ze een vrolijke meid
Is het niet gewoon honger? Als ze zo vaak wakker wordt... Was bij mijn dochter ook het geval op die leeftijd. Fles geven en klaar. En op 7 maand stopte ze spontaan met ernaar te vragen.
Dacht ook meteen aan honger als je er zo vaak uit moet! Veel kindjes komen weer of nog voor een nachtvoeding rond die leeftijd. Verder zit er denk ik niks anders op bij die leeftijd, echt nog te klein om zelf de speen te vinden en dan ook nog in de mond te doen. Hier al lang een doekje aan de speen, daar kroelt hij lekker mee als hij gaat slapen... Verder ben ik het eens dat voor een kind met reflex een fles van 210 veel te groot is en zeker als deze in 5 min weg is. Wil je kindje het vervelende gevoel van reflux niet wegdrinken? Indien echt honger: al fortevoeding geprobeerd?
'K moest er ook zo vaak uit en hij had geen honger maar zuigbehoefte. Sinds 6 maanden is het minder geworden. Gemiddeld nu 2x per nacht en hij is 8 maanden.