Hallo, Wij gaan met onze zoon 16 augustus naar de canarische eilanden is 4uurtjes vliegen onze zoon is dan 20mnd..zijn er mensen die tips hebben voor de vliegreis? En ook tips voor daar wat mag ik absoluut niet vergeten mee te nemen? En wat is het veste zwemvestje of zwembandjes.. is de eerste keer op vakantie met een kleintje en vooral mama vind het erg spannend.. Groetjes danielle
Wij hebben nog niet gevlogen met dl, maar ikzelf vond vliegen als kind vervelend als ik verkouden was (kreeg dan oorpijn door de druk). Dus ik zou z'n luchtwegen vrij (proberen te) houden en wat te drinken geven bij stijgen en landen.
Wij vlogen met een 1 en een 2 jarige naar nieuw zeeland, 12 uur en 10 uur vlucht. We hadden hapjes mee (rijstwafels rozijnen knijpfruit boterhammetje) en een iPad vol offline filmpjes. Een stickerboek (boek voordeel heeft van die leuke met BV brandweer man met herbruikbare stickers. We hadden een drager mee maar je zou ook de buggy tot de gate mee kunnen nemen. Genoeg luiers aan boord en bij het instappen direct vragen om een fles/rietjes beker drinken voor tijdens het opstijgen. Heeft je kindje een speen dan een keer onbeperkt spenen. Enneh slapende papa's vol plakken met stickers zijn ze ook even zoet mee. Maar 4 uur moet goed te doen zijn! Mee nemen; genoeg luiers, tussendoortjes voor de eerste dag. Paracetamol zonnebrand zonnepetje en relax!
Wij hebben vanaf het prille begin veel gevlogen- ook lange vluchten- met de oudste en mijn belangrijkste tips: voldoende eten en drinken dat je kindje gegarandeert lust meenemen en voldoende speelgoed meenemen (misschien Ipad als je er niet op tegen bent). Verder is extra beenruimte natuurlijk nooit weg, maar voor 4 uur kun je ook goed zonder. Je mag voor een kleintje trouwens wel gewoon vocht meenemen in het vliegtuig- die vervelende regels gelden niet voor baby's en dreumessen, dus je kunt gewoon je kindjes eigen beker met melk/ jus d órange/ water of wat dan ook meenemen. Wat betreft op vakantie: zonbeschermende zwemkleding en pet, azaron, en de gebruikelijk dingen uiteraard. Zwemvest zou ik niet doen, is erg "bulky", maar bandjes kunnen meestal pas vanaf een bepaalde grootte. Mijn dochter is erg klein. Zij paste bandjes pas vanaf 2,5. Voor meisjes heb je badpakjes met drijvers erin. Deze vond ik ideaal, maar hier heb je natuurlijk niets aan. Je kunt ook overwegen om niets mee te nemen wat betreft water bescherming. Je kindje is nog zo jong dat je er zelf toch constant bij zult zijn. Tot slot: laat alle ideeen over hoe het gaat zijn los en probeer te genieten. Ik had bij mn eerste vakantie met de oudste zulke idyllische plaatjes in mn hoofd, maar de realiteit was totaal anders en ik kwam eigenlijk een beetje van een koude kermis thuis. Vakantie met kleine kinderen is heel anders dan vakantie met alleen je partner. Het is heerlijk om je kinderen lekker te zien spelen , genieten en nieuwe dingen te zien ontdekken, maar als mama heb je niet altijd even veel relax tijd als je misschien zou willen of gewend bent. Ik moest hier tijdens mn eerste vakantie zelf erg aan wennen en had gewild dat iemand mij hier van te voren expliciet op gewezen had (dan hadden we warschijnlijk niet die mega dure vakantie naar een paradijselijk eiland aan de andere kant van de wereld geboekt... ).