Vandaag bij de ha geweest met mijn klachten (licht in mijn hoofd, hoofdpijn, flauw voelen). Ze meette mijn bloeddruk en de bovendruk was in eerste instantie 171. Toen zei ze dat ze me even een paar minuten liet zitten en in de bloeddruk meter een nieuwe batterij zou doen. Zo gezegd zo gedaan, bloeddruk nog een keer gemeten en de bovendruk was 136. Nog steeds te hoog. Mijn verwijzing die ik al had aangevraagd omdat ik liever in het ziekenhuis onder controle blijf heb ik binnen en breng ik vanavond naar het ziekenhuis. Dus een vk/gyn heb ik nog steeds niet:x (een heel gedoe geweest). Als ik volgende week nog geen afspraak in het ziekenhuis heb, moet ik van de ha terug komen om mijn bloeddruk weer te meten. Ik voel me ook gewoon niet lekker vaak, een beetje een vreemd gevoel in mijn hoofd. Ze heeft verder niets gezegd, alleen dus dat mijn bloeddruk volgende week weer gemeten moet worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien tips? Ik lees geen zout eten.. maar verder? Ik voel me op dit moment ook weer raar, het gevoel alsof er een harde druk is in mijn oren ofzo.. Ik kan het niet goed uitleggen. Onderdruk was trouwens een keer 77 en een keer 71.
Hee, wat vervelend dat je bloeddruk zo hoog is. 136 is niet extreem hoog, maar wel een beetje aan de hoge kant. De onderdruk is netjes. Het is beter om geen drop te eten, omdat hier zoethout in zit, dit kan je bloeddruk verhogen, ook beter geen thee met zoethout. Voor je bloeddruk zou je visolie capsules kunnen gebruiken, die heb je speciaal voor tijdens de zwangerschap en is ook nog eens goed voor de baby. Ik weet niet of je last hebt van spanning of stress, want daar kan die ook door omhoog gaan. Sterkte ermee!
Vroeger werd altijd een zoutloos dieet voorgeschreven maar dat is volgens mij weer achterhaald. Je bovendruk is wat hoog maar je onderdruk is volgens mij belangrijker en rond de 70 is "normaal". Misschien dat je medicijnen krijgt, een vriendin van mij heeft ook een te hoge bloeddruk vroeg in de zwangerschap maar die krijgt medicijnen en staat onder behandeling van de gyn ipv vk om die reden en alles loopt goed. Ligt ook aan wat je voor de zs voor bloeddruk had. Ik had altijd 110/70... Nu is dat 90/50 geworden. Die vriendin had altijd al iets van 135/85 en dat bleef in de zs ook ongeveer zo
Mijn bloeddruk is inderdaad niet overdreven hoog, maar ik heb er echt last van. Daarbij een blaasontsteking, ik moest straks de kuur ophalen. Ik ga dan even vragen of ze mijn bloeddruk nog eens wilt checken, want ik voel me vandaag eigenlijk heel de dag al niet goed
Bovendruk is prima hoor. Onderdruk is het allerbelangrijkst. En daar komt bij dat het elektrisch gemeten is en dat wijkt altijd vaak wat omhoog. Het beste is om bloeddruk met de hand te meten. Neem maar van mij aan. Je hoeft je daar echt geen zorgen om te maken. Je bent 11 weken zwanger, maakt meer bloed aan en icm de hormonen kun je je zo voelen. Ik heb precies hetzelfde gehad als jij qua klachten en nog steeds. Is volkomen normaal. Denk er wel om dat je nu meer vocht nodig hebt dus vooral genoeg water drinken en geen koffie/thee/cola. Ik ben verpleegkundige met ervaring op de kraam en verlos kamers dus ik zeg niet zomaar wat. Ik hoop dat je wat gerustgesteld bent
Vooral de onderdruk mag niet te hoog zijn. Jouw onderdruk is netjes, bovendruk wel iets verhoogd maar kan ook van spanning komen misschien? Weet je ook wat je bloeddruk gemiddeld voor je zwangerschap was? Voor iedereen is iets anders normaal...
Meestal gaat je bloeddruk na 12 weken omlaag en blijft ie wat lager tot 20 weken. Zou me zeker geen zorgen maken. Ik zou heel blij zijn met jouw bloeddruk
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat me er eigenlijk meer om dat ik me zo voel, en dat is echt heel vervelend. Het is wat hoog maar niet extreem. Geen idee wat mijn bloeddruk gemiddeld is. Onderdruk staat me iets van 65 bij, maar weet niet of dat klopt.. even afwachten denk ik. Ik moet idd meer drinken! Dat doe ik echt te weinig, dus ik probeer meer te drinken. Wie weet helpt dat.
Denk dat je klachten niet van hoge bloeddruk hoeven te komen, kan ook door hormonen, te weinig drinken, schommelingen in je suiker, misschien laag ijzer... Ik had in het begin lage bloeddruk, kon me daar echt flauw en licht in mn hoofd van voelen, vooral met warme douche, erg snel moe ook. Zorgde dat ik dextro bij me had als ik ergens heen ging... en genoeg rust nemen. Als je je misschien druk maakt om huisartsbezoek kan je bloeddruk daar ook goed van omhoog gaan. Is ook een momentopname, bloeddruk is niet de hele dag constant maar varieert.