Hey maud, Let eens op als Fenne 4 is. Dan kun je het heel goed beoordelen. Zoals ik over haar lees denk ik idd dat ze een nieuwetijdskind is. Hier weet ik bijna zeker dat Joshuah het ook is. Ikzelf ben het ook en denk mijn vriend ook. Hier geloof ik ook in het spirituele. Weet zeker dat er meer is. Let wel: Fenne zal waarschijnlijk een heel gevoelig meisje zijn dat het niet snel zal laten blijken. (bij veel nieuwetijdskinderen) hihi als ik steeds haar foto zie ahh wat een lief/schattig meisje is ze toch!
Heb hier een lijstje met kenmerken,op 6 na kloppen ze allemaal. http://www.platovisit.nl/ntk/kenmerk.htm
De kleine van mijn broer schijnt ook een nieuwetijdskind te zijn. Dit blijkt ook wel uit zijn hoge sensitiviteit. Toen mijn partner en ik even in een dip zaten, kwam hij naar ons toe ( 4 jaar). Hij keek ons aan en zei niets. Kwam later terug en had voor mij een klein beertje van zichzelf gepakt en voor mijn partner een wat stoerdere ring. Hij zei alleen, nu worden jullie minder verdrietig? Dat ventje en trouwens niemand wist van onze situatie. Hij voelde dat gewoon.Hij pikte die gevoelens op. In somige situaties is hij echt overgevoelig. Hij kan daar soms ook last van hebben. Schatje is het!
Ook exact dezelfde reden als jij bij Fenne. Hier ook bij geboorte meteen erg allert/open blik. Alles heel erg snel qua ontwikkeling. Altijd vriendelijk tegen iedereen. Vangt heel veel prikkels op is erg gevoelig. En ook veel mensen zeggen het, hij heeft iets over zich heen wat het is weet ik ook niet weet alleen zodra ik hem zie krijg ik meteen een heel rustig gevoel en merk het ook bij anderen. Ik heb heel veel baby's gezien/verzorgt en dit zie je maar zelden. Heb je ook niet bij Fenne dat je heel rustig word als je haar zie/aanraakt ook al ben je van te voren behoorlijk gestrest door iets? Ik weet het eiglk niet zo goed allemaal uit te leggen mijn gevoel zegt het (ik zit min of meer in het spirituele alleen wil me er niet teveel mee bezig houden maar door bepaalde dingen weet ik het gewoon zeker)
Heb ik inderdaad ook. Als ik stress heb,verdriet of whatever,als ik naar haar kijk en haar aanraak (of zij raakt mij aan) word ik rustig en kan ik alles relativeren. Alsof ze een deel zorgen wegneemt en ervoor zorgt dat ik dingen in een ander licht zie. Op de crematie van mijn schoonmoeder (haar oma) heb ik van sommige mensen gehoord dat als ze naar haar keken ze op de 1 of andere manier rustiger werden.
Nieuwetijdskinderen leven veel meer op gevoel en hebben een hele andere instelling, dus het kan maar zo dat jullie zo rustig worden van jullie kinderen. Ik heb een boek over nieuwetijdskinderen. Ik herkende mezelf er heel erg in, misschien ook leuk voor jullie om te lezen, zal even kijken wat de titel is.
Carla Muijsert-van Blitterswijk- Nieuwetijdskinderen. Via bol.com te bestellen. Heel duidelijk uitgelegd en ik denk dat jullie daar ook veel van jullie kinderen in zullen herkennen. Staan ook heel veel tips in hoe je het beste ermee om kan gaan enzo!
hahah wie weet Ik denk (mijn gevoel als ik haar foto steeds zie) echt dat ze een nieuwetijdskind is. Er is nog iets met fenne (krijg steeds een bepaald gevoel van haar) maar kan er de link niet op leggen het is in ieder geval erg bijzonder! Had dit ook met nichtje (4) van mijn vriend. Kreeg meteen bij haar door dat ze een nieuwetijdskind is en paar maanden later zei haar moeder me dit ineens dat het klopt.
Mooi... Heb jij er veel "last" van gehad? Met last bedoel ik eigenlijk onbegrip van je omgeving,ouders ,school? Want stel Fenneke is een nieuwetijdskind,(wat nu eigenlijk niet meer te ontkennen is )dan heeft ze een heel andere benadering nodig dan andere kinderen of niet? Tot nu toe verloopt alles prima hier in huis,ze is heel vrolijk en tevreden. Mede ook doordat ik open sta voor haar en haar ook veel haar eigen gang laat gaan. Maar als ze ouder is en merkt dat ze anders is dan andere kinderen?
Dat gevoel heb ik dus ook maar kan er mijn vinger niet opleggen wat het precies is. Zelfs mijn moeder zegt dat ze anders is dan andere kinderen. Niet op een vervelende manier hoor,maar in haar gedrag en de wijze hoe ze mensen benaderd.
Ja ik heb heel veel onbegrip gehad inderdaad. Mijn ouders dachten heel anders dan de ouders van nu. Vooral je eigen mening niet mogen geven als kind bijvoorbeeld. Geen respect voor hun kinderen. Maar ik denk dat hoe jij met je kind omgaat prima is. Je staat voor haar open en je laat haar eigen gang gaan. En je hebt respect voor haar. Er worden tegenwoordig heel veel nieuwetijdskinderen geboren, dus ik denk dat de maatschappij gewoon gaat veranderen. Dus ik denk dat het wel meevalt met de moeilijkheden die zij tegen gaat komen in haar toekomst.
Was zelf als baby de 1e 6 weken een huilbaby, daarna ook snel overprikkelt. Als wat ouder kind altijd heel rustig, verlegen en angstig. Was bijv. als de dood voor de stratenveger en het maandelijkse luchtalarm. Ook niet gemakkelijk; ik kon hele scenes trappen in de speeltuin als we weg moesten. Dan ging ik echt krijsen alsof mijn moeder me sloeg ofzo. Al die mensen natuurlijk kijken. Kon dus ontzettend kwaad worden en altijd veel moeite met overgang naar een nieuwe situatie of als iets leuks zou beeindigen. Heb me altijd anders gevoeld en herken veel in hooggevoeligheid. Ik geloof dat ik 18 van de 23 scoor bij de test van E. Aron. Ik heb ook een hele grote interesse in spiritualiteit en het leren herinneren van je eigen ik. Mensen om me heen noemden me altijd wijs voor mijn leeftijd. Eens hoorde ik via mijn moeder dat een helderziende oudere dame over mij had gezegd dat ik 'anders' was. Over mijn broertje zei ze dat ze nog veel met hem zouden meemaken en dat is zo. Mijn broertje is zeker een nieuwetijdskind; AD/HD, altijd de verkeerde invloeden toch trekken, foute dingen doen maar tegelijkertijd heel gevoelig en emoties van anderen niet kunnen blokken maar die overnemen. Ik ben daar wel wat harder in. Yelena....mijn tante heeft helderziende vermogens maar onderdrukt dit en loopt er niet graag mee te koop. Van het weekend zei ze over Yelena dat het een heel gevoelig meisje is. Nou van haar neem ik dat wel aan...dat gevoel heb ik zelf ook. Yelena is heel erg gericht op haar omgeving en andere mensen, nu al. Maar ze straalt ook een zekere wijsheid en zelfverzekerdheid uit. Echt heerlijk, weet precies wat jullie bedoelen als je zegt als ik in de ogen van mijn kind kijk, kom ik tot rust. Volgens mij voelt ze me ook haarscherp aan want als ik een pestbui heb is zij 9 van de 10 keer huilerig. Ik voelde zelf heel sterk aan dat ik in 1 keer zwanger zou raken en dat het een meisje zou zijn. Zo lang verhaal maar vind het een reuze leuk onderwerp Over dat 11....dat had ik een paar jaar terug, toen kwam ik al die getallen overal tegen. Voor mij was dat echt vlak voor een reeks hele grote veranderingen in mijn leven. En werd er zeker wel gelukkiger van.