Hallo, Ik ben nu bijna 19 weken zwanger, en ik denk dat ik de baby voel. Ik voel hele zachte tikjes, maar wel vaak links onder. Heb het nog nooit rechts gevoeld. Kan dit, dat ik de baby maar aan 1 kant voel? Of zullen het gewoon spiertrekkingen zijn van mn eigen lichaam?
Ja hoor. Ik voelde mijn kleintje toen ook alleen maar linksonderin. Nu zit ze overal . Al heeft ze wel voorkeur voor een bepaalde houding.
Ben nu 34 weken en ik voel mijn kleine man alleen maar aan de rechterkant, is al vanaf het begin dus ik denk dat hij dat gewoon lekkerder vindt liggen dan de linkerkant Dus volgens mij is het heel normaal.
Hier voel ik de baby vanaf moment 1 alleen maar aan de rechterkant. Ondertussen ook wel onderin en bovenin, maar links voel ik nooit wat. Baby ligt al heel vroeg met z'n voetjes in mijn rechterzijde, dus ook wel logisch dat ik het daar voel.
Kan prima. Rond die termijn voel je meestal op bepaalde plaatsen weinig doordat de placenta ervoor ligt, later krijgt de voorkeurshouding van je baby ermee te maken.
Hier vanaf 17 weken duidelijke bewegingen en sinds 2 weken wordt het echt steeds harder. Nu bijna 22 weken en echt harde trappen waarbij mijn buik ook echt heen en weer gaat, en ook dat bijna alleen maar aan de rechterkant. Baby ligt hier bijna altijd rechts, dus ja, dat kan heel goed hoor.
Ik voelde ook vanaf heel vroeg al dat ons wondertje linksonder lag, dit is echt een hele tijd zo gebleven. Nu laatste weken is de voorkeur voornamelijk rechts en zo hoog mogelijk (lekker mama pesten hihi)! Ik dacht ook kan nooit dat ik het voel, maar was toch echt zo elke x hartje luisteren of echo's klopte het precies met waar ik dacht dat het zou liggen. Lekker van genieten
Hier bij alle zwangerschappen altijd voornamelijk rechts gevoeld. Laatst eens aan gynaecoloog gevraagd. Antwoord was eigenlijk heel simpel. .. De ligging van de placenta bepaalt deels wat je voelt; Babies hebben vrijwel altijd een voorkeurshouding die ze al hebben vanaf het moment dat je ze echt goed gaat voelen (zeg, na de 20 weken) En de laatste waar ik totaal niet over na gedacht had. Je baarmoeder hoeft helemaal niet in het midden van je buik te zitten. Ding hangt aan banden en die kunnen aan de ene kant beter /verder uitrekken dan aan de andere kant. Zeker na meerdere zwangerschappen ga je dat merken. Liet bij mij zien dat 2/3 van m'n bm aan de rechterkant van m'n navel zit. Links zit dus ook weer veel meer darm nu. Misschien naïeve? Maar ik had daar echt nooit over nagedacht en vroeg me alweer maanden af of de linkerkant van m'n baarmoede dan gewoon 'leegstond' ofzo Weer wat geleerd dus
Ons meisje had van begin af aan een duidelijke voorkeur voor links, vanaf het moment dat ik haar voelde tot het einde van de zwangerschap. Als ik dan eens op mijn rechterzijde durfde gaan liggen, kwam er luid protest in de vorm van allerlei schopjes en pijntjes.