Leeg vruchtzakje, positief testen voor/op nod, late innestelling, is dat mogelijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door JayLove, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JayLove

JayLove Actief lid

23 aug 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 JayLove, 28 aug 2015
    Laatst bewerkt: 28 aug 2015
    Ik heb een regelmatige cyclus van 27-31 dagen. Mijn laatste menstruatie was op 15 juli. Op 10 augustus testte ik positief met de kruidvat pipet-test, niet overduidelijk maar ook niet super onduidelijk (helaas geen foto meer), de dag daarna dus de 11e een cb digital met indicatie gedaan en deze gaf 2-3 aan. Gister heb ik een echo gehad en deze liet een lege vruchtzak zien wat overeen kwam met een zwangerschapsduur van 5 a 5.4 weken. Over 2 weken mag ik terugkomen voor een echo, maar ik zou erg graag uw mening over deze situatie willen weten. Kunnen hier al conclusies uit worden getrokken? Aangezien de cb digital al 2-3 aangaf 1 dag voor of op mijn NOD? en klopt de zwangerschapsduur dan wel?
    Heel erg bedankt
    Liefs een angstige mama

2. JayLove

JayLove Actief lid

23 aug 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan de onderstaande vraag helaas niet weghalen maar ik heb nu een heel andere vraag. De onderste hoeft wat mij betreft niet meer beantwoord te worden.

nog steeds super onzeker natuurlijk over het lege vruchtzakje dus ben er nog regelmatig mee bezig. Natuurlijk hou ik er ook gewoon rekening mee dat het niet goed zit en het een miskraam kan worden, maar vond dit toch wel het navragen waard. In een ander topic kwam ik een antwoord tegen over een eventuele reden van een leeg vruchtzakje en het hebben van een gekantelde baarmoeder. Ik vraag me af of dit inderdaad mogelijk is zoals er wordt uitgelegd. Ik heb zelf ook een gekantelde baarmoeder.

'Ik heb inderdaad vaker gelezen dat er complete vruchtjes worden gemist. Dat kan vrij makkelijk als je een gekantelde baarmoeder hebt, dan lijkt de vruchtzak leeg maar dat komt door de hoek waarmee je kijkt'

Gyn. heeft ook niet lang gekeken en zelfs het vruchtzakje niet gemeten dus ben toch erg benieuwd of dit werkelijk mogelijk is?

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jaylove,

ben je al terug geweest voor een echo. Een gekantelde baarmoeder is iets wat veel vrouwen hebben en dus niets geks. Het is dan wel de bedoeling dat de gehele baarmoeder goed in beeld wordt gebracht en zo vroeg in de zwangerschap gebeurd dat eigenlijk altijd met een inwendige echo. Dan pas kan goed worden gekeken wat er nu in je baarmoeder zit. In een vruchtzak zoek je naar 2 dingen: een dooierzakje en een embryo. Een dooierzakje zie je vanaf 4,5-5 weken, een embryo zie je vanaf 5,5-6 weken. Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe de gyn heeft geƫchood, maar op zich zou het nog alle kanten uit kunnen als het nog maar ene heel klein vruchtzakje was. Maar inderdaad, houd maar een flinke slag om de arm. Ik duim met je mee.

Groetjes Brigitte

4. JayLove

JayLove Actief lid

23 aug 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Brigitte,

Heel erg bedankt voor je antwoord! Ik lees het nu pas want ik heb geen notificatie gekregen dat er was gereageerd. Inmiddels al weer een echo gehad en deze zag er goed uit het vruchtzakje was nu gevuld met een embryo met hartactie. De echoscopiste vroeg zich wel af waarom er de vorige keer niets was gezien ook geen puntje oid (er zat 10 dagen tussen eerste en tweede echo), maar dat maakt mij niets uit want het zit (gaan we vanuit) gewoon goed en daar ben ik allang blij mee :D
    Hartelijk dank voor je bericht!

Deel Deze Pagina