Hallo meiden. Na 2 mk (ma 11wkn en mk 5,2wkn) ben ik nu weer zwanger. Heb al 4 echo's gehad, 2x een kloppend hartje gezien. Maar ik blijf zo bang en durf nog steeds niet te genieten en blij te zijn. Steeds na een echo ben ik een weekje gerust gesteld en dan komt de angst weer terug.... Wie herkent dit ook en kon je op een gegeven moment toch wel genieten van je zwangerschap???? Alvast bedankt! Liefs mamakaatje
meid, ik heb precies hetzelfde! met 10 wkn een prachtige echo. helemaal blij maar na een week begint t toch weer te knagen. toen mocht ik even het hartje komen luisteren bij de verloskundige. ik was weer gerustgesteld....maar voor even! het is nu weer een week verder en weer dat angstige gevoel!! ik mag pas over 3 wkn weer naar de vk. ik kan niet weer eerder bellen, schaam me rot! ik denk nu steeds dat ik mezelf beter voel na de 20 wkn echo, maar daar begin ik nu ook een hard hoofd in te krijgen.... rot is het he? wil zo graag genieten, maar dat lukt niet zo goed....
Hier begon het genieten (en geloven dat het goed blijft gaan) pas dik na de 20-weken echo. Ik had wel zo'n Angelsound, maar die durfde ik niet eens te gebruiken. Pas toen ik een dikke buik had en de baby zelf kon voelen, begon het echte genieten.
ja zo herkenbaar hier al bijna 13 weken en nog zelfs bang terwijl mijn mas waren tussen 6 en 9 weken erg he denk dat de angst bij mij pas weg is als ik de baby in mijn armen heb want dan pas heb je zekerheid maar goed ik probeer er toch positief mee om te gaan en mijn verlos zei al als je wilt kun je altijd do middag binnen lopen en effe hartje luisteren dus als ik echt ongerust ben doe ik dat dan ook
Heb dit zelf niet meegemaakt maar denk wel dat je altijd die angst zal blijven houden. Ook als je baby er is zal er angst en zorgen blijven dat het mis gaat. Heb zelf een vriend die zijn baby verloren is met 41 weken zwangerschap en heel vervelend moet ik daar nu toch vaak aan denken en ben ik blij dat ik de beeb voel bewegen. Denk wel dat er veel veranderd in de angst als je straks de beeb voelt bewegen. Dan voel je dat het goed zit en worden de zorgen misschien iets minder.
Ik was ook bang tot week 24. Dan is een baby levensvatbaar dus toen was ik er geruster op. Maar de angst blijft wel. Realiseer je maar gewoon dat je nergens 100% zeker van kan zijn in het leven, er kan altijd wel iets gebeuren. Het hielp mij het wat beter te relativeren. En je hebt meer kans dat het goed gaat dan fout! Probeer je meer te focussen op de leuke dingen, ALS het dan misgaat heb je tenminste wel ervan genoten. Met je druk maken krijg je nergens meer zekerheid over. Het komt vast helemaal goed.
Heb het ook. Ben ook nog steeds bang hoor. Na 5 missed abortions. Ik dacht dat een kindje na 28 weken levensvatbaar was ipv 24 weken?
Vanaf 24 weken gaan ze wel proberen het te redden maar veel kans heeft je kindje dan niet of je kindje houd er veel aan over. Vanaf 26 weken worden zijn kansen beter dacht ik maar vanaf 24 weken gaan ze het wel proberen te redden.
Ik herken het heel goed. Inhet begin was ik te ziek om me er te druk om te maken maar ik ben nog steeds heel onzeker. Zelfs nu ik al zo ver ben ben ik nog bang om ons kindje te verliezen en als ik dat bij iemand in het onderschrift zie staan dan slaat de schrik me om het hart.
Lieve mamakaatje, ik kan niet delen in je angst. Ik heb steeds het geluk gehad dat het allemaal goed gaat. Ik kan me wel verplaatsen in wat Chai zegt. Geniet er aub van!! Straks gaat het allemaal goed en heb je een hele zwangerschap in de rats gezeten. Dat kost jou heel veel energie. Energie wat je in andere zaken kan steken. Ik hoop met heel mijn hart dat het goed voor je blijft gaan en dat je een manier kan vinden om alsnog te gaan genieten van je zwnagerschap. en als reactie op de andere vragen: voor de wet is het kindje vanaf 24 weken levensvatbaar. Dit betekent niet per definitie dat je kindje het redt als hij dan geboren wordt helaas.
Bij mijn weten is het kindje vanaf 26 weken levensvatbaar? Ik herken je gevoel heel erg goed, ik heb dat ook. Ik ben na een missed abortion en Asherman ook nog steeds niet gerust. Het is nu wel minder nu ik mijn kleintje ook voel maar als ik de kleine niet voel word ik weer ongerust. Echt heel vervelend maar ik den dat je er weinig aan kan doen. Ik dacht zelf na de 20 weken echo echt te kunnen genieten maar na een paar dagen dacht ik weer dat het fout zat :s Ik hoop dat dat nog gaat veranderen en dat ik deze laatste weken kan genieten. Succes en gefeliciteerd met je zwangerschap.
Lieve meiden, Bedankt voor alle reacties al! Ook fijn dat jullie het ook wel herkennen. Ik hoop dat we allemaal op de een of andere manier toch snel kunnen genieten van onze ukkies. Ik probeer ook echt wel te genieten, maar op de een of andere manier heb ik steeds een week na de echo weer een naar gevoel. Ik had afgelopen dinsdag nog mijn vk gebeld, maar er werd gezegd dat ik me niet zo druk moet maken zolang ik geen bloedverlies heb en dan ze een nieuwe regel hebben dat er pas vanaf 15 wkn naar het hartje geluisterd wordt. Werd dus eigenlijk afgescheept... Ik tel af tot dinsdag, dan mag ik weer naar de gyn. Moest dan ook bslissen of ik ben hem blijf komen of naar de vk zou gaan. Ik denk dat ik nog maar vraag of ik nog een keer naar hem mag, bij 15 wkn is de 1e afspraak bij de vk pas. liefs mamakaatje