Hoi meiden, Ben even benieuwd of jullie dit herkennen of dat er soms iets anders aan de hand is (te lage bloeddruk, ijzer-tekort of weet ik het wat). Buiten het feit dat ik echt heel erg moe ben de hele dag, ik ga 's avonds heel vroeg naar bed en wordt 's ochtends wakker met het gevoel dat ik maar een uurtje geslapen heb, zweet ik me 's nachts ook helemaal kapot. Niet zomaar een beetje zweten, maar ik drijf gewoon mijn bed uit. Echt heel vervelend. Daarnaast heb ik de hele dag dorst en word ik duizelig als ik onder de douche sta. Ik moet echt zo snel mogelijk douchen en meteen daarna even gaan zitten. Ook heb ik de hele dag trek. Ik eet 's ochtends zoals altijd een bord Brinta. Normaal heb ik daar de hele ochtend genoeg aan, maar nu sta ik om 09.30 uur al weer te trillen op mijn benen van de honger. Ik weet dat vermoeidheid, misselijkheid en trek bij een zwangerschap horen, maar ook dat zweten, duizeligheid en dorst? Ik ga volgende week vrijdag voor het eerst naar de verloskundige en zal dit dan ook met haar bespreken, maar ben even benieuwd of er nog iemand is die dit herkent als horende bij de zwangerschap. Toen ik zwanger was mijn dochter was ik alleen moe en misselijk, vandaar dat ik de rest niet zo herken. Bedankt alvast! Groetjes, Suzanne
Zweten en dorst had ik ook heel erg in het begin.. Ik zweette zowat mijn bed uit. Dorst, moest er snachts uit ivm droge keel, kon er niet van slapen. Komt ws doordat je zo zweet, je moet toch je vocht aanvullen. allemaal hormonen die dit doen. Duizeligheid komt ws door lage bloeddruk. In je zwangerschap daalt deze namelijk erg. Ik heb er laatst een ochtend voro aan de bloeddrukmeter gelegen. Mijn onderdruk zat telkens onder de 50. Advies: bij duizeligheid een zout dropje..en het werkt. Ook niet te snel opstaan, dan zakt je bloeddruk ook.
ja hoor, ik had t ook (en heb t nu weer) Hoger had ik ook de hele dag, nu niet meer, want kotsmisselijk. Dat je je zo naar voelt tijdens t douchen komt dat door de warmte van de douche je aderen nog meer open gaan staan, waardoor je bloeddruk nog lager wordt. Iets koeler douchen wil ook nog wel eens helpen. Zweten doe ik ook, heb t loeiheet in bed. Zelfs toen t -16 was, moest t raam open (vond manlief wat minder ) En idd, dropjes en cupasoup oid helpt wel bij lage bloeddruk