11 dagen en over max voeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by MMindy, Jun 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MMindy

MMindy Niet meer actief

Onze dochter is 11 dagen oud en het gaat erg goed. Alleen: ze komt stipt elke 3 uur voor een fles van 100cc (90+3schep) en drinkt deze met gemak leeg. Dan wil ze eigenlijk nog wel meer.
    Maar met dit ritme krijgt ze al 8 flessen van 100cc en zit ze dus al ruim boven dr max!
    Hoe erg is dat? Ze spuugt niet, is tevreden, heeft 1 of 2 poepluiers dus eigenlijk allemaal prima. Tijd er tussen in rekken lukt alleen echt niet, ze komt echt precies 3 uur later voor een fles
    Iemand advies/commentaar/tips?

2. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Voeding voor hongerige baby's? Is ze mss langer verzadigd!!!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe bied je de fles aan?
    Het is beter om de speen niet in de mond te stoppen, maar om met de speen rond de lippen te aaien tot je kind toehapt.
    Daarnaast is het ook beter om je kind niet helemaal horizontaal en de fles helemaal verticaal te hebben, je kind krijgt dan te snel te veel binnen (het wordt dan als het ware naar binnen gegoten zonder dat kind er echt voor moet werken).
    Wat voor speen en fles heb je?
    Zit de dop er wel stevig op?
    Wat zit er in de fles?
    Laat je wel halverwege de fles boeren?

4. misa

misa Niet meer actief

Kleinere hoeveelheden, nutriton erdoor zodat het langzamer gaat, andere speen zodat het langzamer gaat, tussendoor pauzeren. Als je iets als hypoallergeen geeft, kun je mss standaard gaan geven of als je standaard geeft, kun je misschien voor hongerige baby's geven. Dat verzadigd meer.

Maar ik zou snel zorgen dat je niet over de max komt, want dat is erg slecht voor de nieren. Ook heb je niets meer op te bouwen de komende maanden... :)

5. MMindy

MMindy Niet meer actief

We gebruiken de difrax s fles, kleinste speen, dop en bodem draaien we zo vast mogelijk. Ze ligt inderdaad niet helemaal horizontaal, hapt zelf de fles naar binnen, boert regelmatig tussen door, en we gebruiken standaard voeding. Misschien dan toch maar over opvoeding voor hongerige babies, dat lijkt me nog de beste oplossing

Dus het overschrijden van het maximum is niet goed voor de nieren? Dat is belangrijk om te weten!
    We hebben ook geprobeerd om op te hogen naar 6 flessen van 120ml, maar dat is wel teveel in 1x, dat krijgt ze niet op. (ze is 3,5kg, ik ken de regel van 150ml per kilo)

6. adi

adi Niet meer actief

Heb je geprobeerd om de flessen kleiner te houden en haar verder te laten zuigen op een speen of de pink als de fles leeg is?

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,872
    3,390
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi vlinder, komt ze altijd om de 3 uur? ook snachts? Ik zou het misschien nog héél even aankijken dan - als ze snachts wat meer uurtjes er tussen gaat laten, dan ben je misschien toch nog snel een flesje kwijt...

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zat ik ook al aan te denken. Veel kinderen hebben echt 25 minuten zuigtijd nodig om voldaan te voelen, dus als je kind sneller dan dat over een fles doet dan heeft een speentje misschien beter effect dan meer melk.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Overigens, je zit nu nog in de kraamtijd, die duurt 4 - 6 weken. Het kan zijn dat je kind nu nog in een groeispurt zit en daarom meer melk wil.
    Dat is het vervelende met die maatstreepjes op flessen, je gaat meer naar de hoeveelheden kijken dan naar de behoeftes van een kind.

10. MMindy

MMindy Niet meer actief

Ik moet me er dus niet te druk om maken begrijp ik :) ze heeft inderdaad ook een speentje waar ze dol op is. Vannacht na 90ml een uur bezig geweest met speentje en troosten. Uiteindelijk nog 30ml gegeven en ze was tevreden. Ik kijk het dan nog maar even aan, mocht ze echt ver boven die 700ml komen dan toch maar even met het CB bellen.
    Snachts heeft ze na de laatste fles (rond 23u) er weer 3 uur tussen zitten. Dan na die fles gelukkig wel wat langer:4uur en dan rek ik het nog een uurtje door haar op m'n borst te laten slapen.
    Bedankt voor het mee denken, ik hoop dan maar dat ze gauw wat meer tijd er tussen krijgt en ritme.

Share This Page