Hallo hallo! Ik vroeg me af met hoeveel zaadcellen vrouwen hier zijn zwanger geworden dmv iui.. Ik heb zelf de 2de iui achter de rug maar ben zo onzeker, soms lees je verhalen dat vrouwen nog niet zwanger zijn geworden met 20milj zaadjes en die dan ook nog eens goed bewegelijk zijn.. Liefs Wtje
wauwie dat zijn er wel wat meer als mijn vriend heeft.. Maja 1tje hoeft het maar te redden zeggen ze he..
Zelf een keer zwanger geraakt van 16 miljoen (helaas miskraam). Maar ken iemand van onder het miljoen!!! Dus laat je niet uit het veld slaan!
Hier van t forum eentje met 500.000 zaadjes, zwanger, inmiddels bevallen. Hier heb ik 9 keer IUI gehad, score varierend tussen 3, en 9 miljoen ofzo. Helaas geen raak.......
Ja er hoeft er maar 1 de winnaar te zijn.. ligt er natuurlijk ook aan hoe goed ze zwemmen.. @Brabbel: jammer dat het niet zo heeft mogen zijn!
Ja idd jammer. Maar als ik eerlijk ben,ben ik blij dat jou verdriet mij bespaard is gebleven. Liever niet zwanger, dan een mk. Hoop dat je snap hoe ik t bedoel, t is echt mijn nachtmerrie. Daarom een dikke knuffel.
Bij ons is maar 1% van het zaad goed gevormd.. in totaal zijn 3milj zaadjes gebruikt bij onze IUI, maar goed, nogmaals, hier zitten dus ook nog een hele hoop fout gevormde nog bij We hadden geen succes, dat wil zeggen, mijn ongi kwam niet toen ik eigenlijk ongi had moeten worden, maar 5 dagen later dan toch bloed. FA dacht toch aan een VMK.. maar ik heb nooit een posi test in handen gehad. Erg raar allemaal maar goed. 2 andere rondes waren ze "te laat".. mijn eisprong werd gemist dus de IUI kon niet plaats vinden. Wij werden een beetje gefrustreerd hiervan en hebben hierna, gezien het zeer slechte zaad en kleine kans op succes in onze situatie, een doorverwijzing voor IVF gevraagd, en deze ook gelijk gekregen.
Hi, Ik schrijf mee in een aantal IUI topics en ben ook erg geinteresseerd in de aantallen al dan niet met een zwangerschap tot gevolg. Afgelopen zondag hebben wij onze eerste IUI gehad met 26 miljoen goed voortbewegende zaadcellen. Dit lijkt wat meer dan sommigen van ons, maar toch maak ik mij een beetje ongerust. Tenslotte zijn we al ruim twee jaar bezig om zwanger te worden en vooralsnog zonder succes. Hoewel onze fertiliteitspoli spreekt van onbegrepen vruchtbaarheid, is ook herhaaldelijk mededeeld dat we bij de laatste controle opnieuw maar 4% normaal gevormd zaad hebben (morfologie). Volgens mij wordt bij het opwerken van het zaad wel de prostaatvloeistof en de dode cellen eruit gehaald, maar wordt niet gekeken welke cellen wel of niet goed gevormd zijn. Ik moet pas over anderhalve week ongesteld worden dus kan jullie verder niets goeds melden. @Newa, wat een vervelende situatie waar je in zit. Ik hoop dat je snel met IVF kunt starten. Waarom gaan jullie naar Dusseldorf?
Hoi, Hier zwanger geraakt van 18 mil goeie zwemmertjes. Wij hebben nooit meer dan 20 mil gehad, maar uiteindelijk was 18 dus genoeg. @Newa: Kl#te meis! ik hoop dat ivf jullie gaat brengen wat jullie al zo lang willen!! @Brabbel: Jij ook veel sterkte meis! Jij hebt helaas behoorlijk wat mee moeten maken zie ik en ik hoop dat je wachten uiteindelijk beloond gaat worden!! @Puravida & Wtje: Veel geluk met jullie IUI's, ga voor jullie duimen dat het gaat lukken!
Even een kort vraagje hierop inhakend; Mijn arts had het over percentages niet over een echt aantal. Mijn man had dus 99,7% ipv bijvoorbeeld ....miljoen... Ik weet niet, is dat anders? Iemand anders die dit ook heeft en het verschil snapt?
@Newa: pff ook een gedoe maar erg fijn dat jullie ivf krijgen!Succes! Brabbel: snap je heel goed! en grof gezegd, wees ook blij ja, is echt klote dat zo vaak mee te maken! Puravida: succes meis, zijn er 16milj meer als bijons en die zwommen niet eens optemaal.. zal duimen! Gemma: ik kan je niet verder helpen bij die vraag.. geen idee hoe je dat kan vergelijken.. gyn ff bellen anders..?
Hoi Ja wij hopen ook dat we snel kunnen starten en dat onze nieuwe arts niet "moeilijk" gaat doen. Wij hebben besloten om uit te wijken naar Düsseldorf omdat de ziekenhuizen in de omgeving belachelijk lange wachtlijsten hebben. Ik heb het hier over 6+ maanden. Bovendien willen ze om de een of andere reden dat we eerst een afspraak maken bij de gyn, om vervolgens doorverwezen te worden naar een FA in dat zelfde ziekenhuis, om vervolgens nog wat eventuele testjes te laten doen/opnieuw te laten doen, dan weer wachten op uitslag daarvan en dan pas zal er een behandelplan komen. Pas als de arts met een behandelplan komt, zetten ze je op de wachtlijst. Ik heb bewondering voor iedereen die wel al het geduld zou kunnen opbrengen om opnieuw dit traject te doorlopen (ivm relocatie vanuit het buitenland moeten wij namelijk bij een "nieuw" ziekenhuis/kliniek beginnen hier in NL/Duitsland). Ikzelf vind het echter allemaal te lang gaan duren, en in Düsseldorf zijn er geen echte wachtlijsten: momenteel duurt het ongeveer 3 maanden voordat je terecht kan voor een intake, maar daarna begin je ook meteen En dat klinkt manlief en mij als muziek in de oren. Keuze was dus vrij snel gemaakt. Zo, het is nog een lang verhaal geworden lol. @ Gemma: nu ja, misschien heeft je FA het over % omdat als de hoeveelheid in orde is het vervolgens belangrijk is te weten hoeveel van die "normale" hoeveelheid goed gevormd is? Bv als hij zegt 97% is ok dan zou ik denken dat 97% van het zaad een normale vorm heeft, perfect dus Omdat er niks over hoeveelheid verder wordt gesproken zou deze binnen het normale moeten vallen, anders was daar vast een opmerking over gemaakt. Je kunt het anders voor de zekerheid volgende keer even vragen, dan weet je het zeker @Wtje: ook heel veel succes voor jou! x
Ik ben nu 12 weken zwanger door middel van iui en de opbrengst was 2 miljoen..!! Dus heel weinig maar het kan dus wel..!! Heel veel succes gewenst xxx
Hi meiden, Sinds gisteren ben ik lid van een speciale community van ons ziekenhuis. Een soort ZP, maar dan voor patienten van dat ziekenhuis waar je ook je vragen online aan een arts kunt stellen. Ik heb dat dan ook meteen gedaan voor wat betreft het semenonderzoek. Er zijn uiteraard uitzonderingen op de regel zoals Bloemetje (gefeliciteerd), maar wellicht hebben jullie er toch iets aan: Quote Begrijpelijke vragen! Ik heb even overlegd met ons hoofd van het laboratorium. Hieronder de antwoorden: · 4% normale zaadcellen lijkt inderdaad erg laag. Wanneer je echter het zaad van 100 willekeurige mannen zou bekijken, zou je bij pakweg 90 daarvan tussen de 3 en 6% normale zaadcellen zien. Een paar zullen er iets meer hebben (maar 8% normaal is al zeldzaam, en bijna niemand haalt de 10%!), en bij een paar mannen zullen je zelfs nóg minder normale zaadcellen vinden. Het officiële afkappunt is 3%, dus pas bij mínder dan 3% normale zaadcellen spreken we van afwijkend zaad. 4% is dus een volkomen normale score! · Wat de opbrengst na opwerken betreft: 26 miljoen goed bewegende zaadcellen is uitstekend. Bij inseminatie met (pakweg) 1 miljoen zaadcellen of minder wordt de kans op zwangerschap minder, maar je hebt zéker geen 200 miljoen nodig voor een goede kans. Alles boven de (pakweg) 3-5 miljoen is meer dan genoeg, bij meer zaadcellen neemt de kans op zwangerschap niet verder toe. · Opwerken doen we inderdaad om de prostaatvloeistof te verwijderen van de zaadcellen (want die vloeistof is, hoe vreemd dat misschien ook klinkt, niet zo goed voor zaadcellen), en we halen hiermee een déél van de dode, minder goed bewegende, en qua vorm afwijkende zaadcellen weg. Maar dat lukt nooit voor 100%, het is meer een verrijking van het aantal goede cellen. Unquote
@Nana/Bloemetje, gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Altijd leuk om positieve verhalen te lezen. @Gemma, geen idee wat ze er mee bedoelen, maar het klinkt wel positief toch. Anders waren ze we wellicht dieper op in gegaan. @Wtje, ik zie dat jij vlindertjes in je handtekening hebt staan. Betekent dit dat je al eerder zwanger bent geweest en was het zaad destijds dan zoveel beter dat je je er nu zorgen om maakt? @Newa, je verhaal klinkt goed. Verstandige keuze. Soms heb je gewoon lang genoeg gewacht. Ik houd van Nederland en vind dat veel dingen hier vergeleken met andere landen goed geregeld zijn, maar op sommige (medische) gebieden lopen we flink achter. In Spanje en zelfs Belgie/Duitsland, kan en mag al zoveel meer. Heb je overigens geen problemen met de zorgverzekeraar?
Wauw puravida, das handig om te lezen, en nog fijner dat je zo contact met je dok kan hebben! Ik ben inderdaad al 5 x zwanger geweest (4 x van mijn huidige vriend..) Zijn zaad is altijd al erg afwisselend geweest maar een groot probleem was bij mij dat mijn schildklier niet goed werkte en mijn oude ziekenhuis (waar ik tot sept vorigejaar heb gelopen) me daar nooit op gecomntroleerd heeft, en het ziekenhuis waar ik nu ben heeft dit meteen gedaan.. zolang je schildklier niet werkt is de kans op zwangerschap erg klein en de kans op vmk erg groot (vandaag die bij mij)
Ik heb ook iui behandelingen gehad. Volgens mij had mijn man nooit veel zaadcellen (minder dan 9 miljoen, soms maar 2 miljoen) maar hij heeft wel "goede zwemmers". 2e keer iui, zwanger wat helaas een miskraam werd, 4de behandeling iui zwanger van Julia. Nu spontaan zwanger! De hoeveelheid is volgens mij niet heel belangrijk, maar de bewegelijkheid.