Zwangerschapstesten wisselend positief/negatief. Kan dit door Ramadan komen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door remia1988, 25 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. remia1988

remia1988 Actief lid

2 feb 2013
    237
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Mijn vriendin is moslima en doet mee met de ramadan. Afgelopen maandag heeft ze een zwangerschapstest gedaan en die bleek positief. Maar elke keer slaan de testen ene keer positief uit en de andere keer negatief.
    Clearblue digitale met indicator 2x positief , kV 2-5 3x positief en 2x licht positief , Predictor early en express beiden negatief en Etos early 1x positief en 1x licht positief.
    Ze is nu 4 weken en 1 dag.

Zou het door het vasten komen dat ze zo verschillend uitslaan?

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Het ligt aan de concentratie van de urine/ tijdstip dag/ merk test etc. Het is een spannende tijd, maar zeg maar tegen haar dat ze er vertrouwen in moet hebben, vertrouwen is immers het mooiste wat je je kindje kunt geven. Van het geld van zoveel zwangerschapstesten, kan ze straks beter mooie spulletjes kopen.

3. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    +1

Maar als ze echt zwanger is dan kan ze beter niet mee doen aan de ramadan lijkt mij. De volgende jaar kan ze toch een paar weken herhalen?

4. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Omdat ze nog niet zo lang zwanger is, is het niet heel gek dat de concentratie in de urine soms net voldoende is om positief te testen en soms niet.
    Ik weet niet of dat met de ramadan te maken heeft, heel eerlijk weet ik daar niet zo veel vanaf, maar als je relatief kort voor de test drinkt dan is je urine van minder hoge concentratie en dat kan zorgen voor een vals negatieve test.

Ik zou jullie aanraden om met ochtendurine te testen met 1 merk test (die van action is goed, die van kv schijnt niet zo goed meer te zijn) en dan om de dag; zie je dat de streep donkerder wordt dan is dat een heel goed teken.

Ik zou het wel een beetje spannend vinden om te vasten in zo'n kritieke periode van mijn zwangerschap. Is het mogelijk dat ze zich er iets minder aan houd?
    Ik weet niet hoe het zit met ramadan en drinken, maar met deze warmte lijkt het mij zeker voor haar iig heel belangrijk dat ze ruim voldoende drinkt.

Edit; ik heb t even gegoogled en begrijp dat jullie ook niet drinken in de ramadan. In dat geval is het logischer dat ze de test doet aan het eind vd dag dan is de urine het meest geconcentreerd.
    Is er geen uitzondering voor zwangere vrouwen trouwens? Ik heb wel eens gehoord dat bij ziekte etc mensen mogen afwijken.. Vind het trouwens wel een mooi iets, gezamenlijk vasten :)

5. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    Screenshot_20180527-074918.jpg Dit is ramadan etenstijd. 1x per avond grote eten en drinken. Zolang het donker is mag je gewoon drinken en eten (wanneer de tijd begint)

6. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik wist dat het iets was dat je in de avond/nacht wel mocht eten, maar hoe wat wanneer wist ik dus niet. Wel vervelend dat het nu dan zo mega warm is! Maar ik ga off-topic, ik ga me nu even inlezen zodat ik in het vervolg nuttigere antwoorden kan geven :D

Pitaa91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina