Hoi, Ik ben zelf nog niet zwanger, maar droom al van allerlei momenten als het zover is Zo denk ik ook al na over hoe je het goede nieuws op een leuke/aparte manier aan je (schoon)ouders kan vertellen. Hoe hebben jullie dat gedaan? Groetjes, Foofer
Ik heb mijn moeder gebeld, vlak na de positieve test en zei: mam ik heb wat nodig wat op zolder ligt bij jullie. ze zei "wat dan want het is zo'n rotzooi daar" nou ik zei "de wieg heb ik nodig" en toen was het stil heel stil... en in ene BEN JE ZWANGER???? haha een moment om nooit te vergeten na de test moest ik meteen mijn moeder bellen... en ze zat op dat moment in de auto met mijn oma. Mijn oma zei 'ik hoop dat ik het nog meemaken mag" (ze heeft het meegemaakt maar een week na mijn bevalling overleden helaas). Mijn Ex-schoonmoeder hebben we het zo verteld zonder iets extra's.
Hier was het bijna moederdag, dus we hebben voor beide aanstaande oma's een rompertje ingepakt met I love oma. Na een paar seconden viel het kwartje. Mijn moeder moest helemaal huilen haha.
Een vriendin van mij had 'wat lekkers voor bij de koffie' mee genomen: een rol beschuit. Zo van 'Nu zijn ze nog kaal maar over ... maanden weten we welke kleur er op moet.' Was wel grappig. Zelf zou ik ik denk ik het boekje van Nijntje - Opa en Oma Pluis inpakken met een gedichtje over voorlezen erin. Zo'n gedichtje staat vast wel ergens op het forum.
Bij zoontje had ik een boekje gekocht met de tekst "grootouders en hun kleinkinderen" dit had ik samen met de test op de tafel gelegd... het duurde even voor ze het snapten haha. bij de 2e had ik een kaart gekocht met de tekst erin" jullie worden weer opa en oma. Helaas is dit een miskraam geworden. Beiden keren natuurlijk huilen. de volgende keer weet ik het nog niet. denk dat ik een tshirt laat maken met de tekst"BIG BROTHER". 22 augustus is een familiefeest dus hopelijk heb ik dan iets te vertellen he!!!!
Ik heb mijn positieve zwangerschapstest (zo'n stripje) in een kaartje geplakt. Ze moesten even denken, vooral m'n vader (huh, wat is dat nou weer? ), maar vonden het toen wel super leuk!
Ik had een truitje en rompertje laten bedrukken met de tekst "ik ben fan van opa en oma" erop en dat gegeven toen was het meteen duidelijk En aan mn man zijn oma (inmiddels overleden) hebben we een fotolijstje gegeven met daarin dit gedichtje: Je kunt me nog niet horen Je kunt me nog niet zien Maar rond .... word ik geboren Mag ik dan in dit lijstje misschien? Verdere ideetjes -Stapel vakantiefoto's bv en daartussen een foto van de test -taart/gebakjes met een ooievaar etc. -boekje van nijntje geven (opa en oma pluis) -sokjes/speen geven
Met sinterklaas een heel gedicht geschreven over de verschillende levensfasen van mijn schoonouders, te beginnen met dat ze elkaar leren kennen, trouwen kinderen krijgen, etc. Nu komt er een nieuwe levensfase aan. We geven jullie 1 hint, want... Groeten van SInt In het pakje een boekje voor opa's en oma's. Duurde ff voor eht kwartje viel maar was wel heel erg leuk
Wat een leuke ideeën allemaal! Kan niet wachten tot het zover is. Vooral mijn schoonouders zijn er heel erg aan toe en kunnen niet meer wachten
hahaha de 1e zwangerschap hadden we voor de oma's een fopspeen ingepakt.. mijn moeder snapte hem meteen.. mijn ex schoonmoeder gooide speen aan de kant en mopperde wat ze daar nu weer mee moest.
wij hebben een roze en blauwe romper opgerold en ingepakt in doorzichtig folie. Omdat je niet meteen kon zien wat het was was het wel erg leuk.
Leuke ideeën!! De volgende keer gaan wij het wat leuker aanpakken hoop ik. Mag onze kleine vent er ook een rol inspelen. Mijn moeder heb ik het zo verteld, zonder poespas. Mijn vriend vond het leuk om zijn ouders een raadseltje te laten oplossen en toen kwam daar 'opa en oma' uit. Ze waren er al voor het einde van het raadseltje achter haha, nooit meer afgemaakt
Mijn hele familie wilde samen naar Australie op vakantie. Wij dus ook. Op een gegeven moment zaten we weer bij elkaar om daarover te praten. Ik vertelde dat wij toch niet meegingen en liet een echo (foto) zien van 10 weken zwangerschap. Ik werd er zelf helemaal emotioneel van.
Nou, voor mijn moeder had ik hele leuke ideeën: echofoto in lijstje doen, zwangerschapstest geven, beker met liefste oma enz enz. Maaaarrr...3 dagen nadat ik mijn positieve test had, belde ze me om te vragen of ik nog ongesteld geworden was (ze wist dat we aan het proberen waren zwanger te worden). Tja, daar zat ik dan met m'n mond vol tanden. Liegen kan ik niet, dat zou ze meteen door hebben gehad. Dus zei ik het maar: mam, ik ben zwanger. Lange stilte... "nee, je maakt een geintje", nee mam ik maak geen geintje, "meen je dit nou echt", ja mam ik ben echt zwanger! Gevolg: een gillende moeder die helemaal hysterisch was van blijdschap omdat ze voor het eerst oma werd Dus daar gingen m'n plannen om het te vertellen Bij mijn schoonouders hebben we wel de kans gehad om het face-to-face te vertellen. We hadden een slagroomtaartje gekocht en deze besprenkeld met roze en blauwe muisjes. Vervolgens een stuk gegeven bij de koffie en ze moesten echt 3x kijken om het te geloven. M'n schoonvader heeft me vervolgens 5 minuten perplex zitten aanstaren om vervolgens onwijs blij te zijn en m'n schoonmoeder vond het geweldig. De rest van familie en vrienden hebben we het verteld in onze kerstkaarten. Daar had ik een gedichtje in geplakt, waarin we dus aankondigden in verwachting te zijn. Ik was rond die tijd de 12 weken gepasseerd, dus kwam nog mooi uit ook
Toen we bij mijn ouders op de koffie gingen had ik een tas vol kledingstukken die gemaakt moesten worden meegenomen en daar ook 1 babypakje in en toen gezegd dat het nog wel even duurde voordat we die nodig hadden. Ze wisten niet hoe ze moesten reageren hadden het nog helemaal niet verwacht en zijn niet van de woorden. Voor mijn schoonouders hadden we een slabbetje gekocht met de tekst lieve opa en lieve oma. Die hadden we gegeven zo van nog een vaderdag en moederdag cadeautje. Die waren helemaal in tranen en ontzettend blij. De rest van de fam hebben we het verteld op mijn vriend zijn verjaardag. De tafel stond vol met soesjes met muisjes Bij sommige duurde het even voordat het kwartje viel. Was ook erg leuk om te doen.
de 1e keer een kaartje met een klein sokje erin, mooi is dat om die reacties te zien! de 2e keer een klein fotolijstje met de tekst erin; je kan me nog niet horen, je kan mij nog niet zien, rond (de uitgerekende datum) word ik geboren, mag mijn foto in dit lijstje dan misschien?.
Bij ons is het ook nog niet zover helaas. Maar ik heb al wel voorbereidingen getroffen voor als we het onze ouders kunnen vertellen. Heb voor beide ouders: Een mooi tasje met daarin babyspulletjes die zij kunnen gebruiken als de kleine komt logeren. Rompertje, slabbetje, shampoo en badspul, knuffel met slaapliedje, boekje, billendoekjes. Ik denk dat ik als het zover is, ik geen tijd meer heb (voor m'n gevoel) om het te kopen, dus het staat nu al start klaar haha.