hey meiden, ik ben eigenlijk al een poosje op zoek naar een mooi en beetje origineel slaapliedje... vind mockingbird ook wel mooi,maar zou die dan wel graag in het nederlands willen hebben....weet niet of dat bestaat maar... heeft iemand een iddee? want wil namelijk van te voren een in studeren omdat als je zwanger bent en je zingt hem vaak je baby dat nog steeds herkent als ie geboren is
ja dat is op zich wel leuk... maar wil graag zelf een liedje zingen...ben persoonlijk eigenlijk wel gek op mockingbird,maar wil hem liever niet in het engels, weet eigenlijk niet waarom maar misschien odat ik anders het iddee heb dat hij/zij het niet begrijpt! hahaha!
een mooi, Het stekelvarkentjes wiegelied van Annie M.G. Smith, (weet even niet zeker of het juist geschreven is). Gelukkig ben je er snel bij want het is een lang lied. Op internet is de muziek er ook bij te downloaden. Ik kan mijn dochter niet beter rustig krijgen, of haar gemak stellen of een glimlach van oor tot oor toveren door dit liedje te zingen. Sinds enkele weken kan ze me ook duidelijk maken dat ze wil dat ik het overdag voor haar zing, op de gekste plaatsen, in de supermarkt, op het consultatiebureau, fiets, auto, overal. Geweldig! ben benieuwd wat je er van vindt...
Toch even voor je opgezocht, just in case ... Stekelvarkentjes wiegelied (tekst Annie M. G. Schmidt, muziek Paul Chr. van Westering) Suja suja Prikkeltje, daar buiten schijnt de maan, je bent een stekelvarkentje, maar trek het je niet aan, je bent een stekelvarkentje, dat heb je al begrepen. De leeuwen hebben manen en de tijgers hebben strepen en onze tante eekhoorn heeft een rooie wollen staart, maar jij hebt allemaal stekeltjes en dat is zoveel waard. Slaap, mijn klein Prikkeltje, dan word je groot en dik, dan word je net zo'n stekelvarken als je pa en ik. Het olifantje heeft een slurf, de beren hebben klauwen, de papegaai heeft veren, van die groene, van die blauwe, en onze oom giraffe heeft een hele lange nek, maar jij hebt allemaal stekeltjes en dat is ook niet gek. Suja suja Prikkeltje, het is al vreselijk laat, je bent het mooiste stekelvarken, dat er maar bestaat. De poezen hebben snorren en daar kunnen ze door spinnen, de koeien hebben horens en de vissen hebben vinnen, en onze neef, de otter, heeft een bruinfluwelen jas, maar jij hebt allemaal stekeltjes, die komen nog te pas.
Hoi hoi, ik heb van een moeder op mijn werk een slaapliedje geleerd en het klonk zo liefjes dat ik het ook ga onthouden voor mijn 11tal later Doe de lampjes aan, doe de lampjes aan het is al veel te laat om naar buiten te gaan doe de lampjes aan de de lampjes aan ik zie een mooie ster aan de hemel staan het liedje gaat verder, maar dit klinkt zo lief! Is van woezel en pip, eerste cd, nummer 10: avond deze is trouwens ook mooi, ook van woezel en pip http://nl.youtube.com/watch?v=CuwAL7Idfl4&feature=related
ow ja had nog een vraagje...weet iemand misschien een site waarop je bayliedjes/slappliedjes kan luisteren?