Er zijn al wat topics over hoever je gaat wat betreft bezig zijn met zwanger worden, bv sigaretje laten staan, drank, rauwe vleesproducten enz. Maar misschien kunnen we het hier opsommen en met de reden noemen zodat ook duidelijk is waarom. Ook kun je hier vragen hier omtrent kwijt in deze topic. Ik begin: Ik heb gister een broodje met gerookte zalm gegeten. Maar wat als ik wel zwanger ben deze ronde? Dat mag toch niet? Baal er nu zooo van dat ik er bij het eten niet bij heb stilgestaan. Ik weet natuurlijk niks maar als ik wel zwanger ben dan maak ik me echt zorgen. Weet iemand of dit echt kwaad kan? En heb het eergister ook al gegeten
Ow meid, 1 tip: Hoe op met deze benadering tov het zwanger worden. Zo wordt je echt hartstikke gek! Misschien (hoop het niet natuurlijk) duurt het nog maanden voor je zwanger wordt. Dan zou je al die maanden alles laten staan wat bij een eventuele zwangerschap wordt afgeraden.... Roken en alcohol zeg ik: oke, staan laten als je kunt maar een keer een wijntje...gewoon lekker doen hoor! Ik zou hier voor een positieve test echt niet te veel aan denken meid! Heel veel succes met zwanger worden! Elmo
Dank je wel Elmo. Roken en drinken doe ik beide niet, nooit gedaan ook dus dat is totaal niet aan de orde. De gerookte zalm vind ik gewoon echt een eng idee. Ik bedoel dan alleen na eisprong periode dus niet vanaf de menstruatie tot de eisprong. Ik vind het heel lief hoor dat je me daarvoor behoed hihi want je kunt jezelf idd gek maken. Maar ik ben toch geruster als ik weet dat het niet erg is bv.
Nee is niet erg! Hoe vaak heb jij al wat gekregen van gerookte zalm? die kans is zo klein. Vroeger waren ze helemaal nog niet zo bezig met al dat wat je niet mag eten tijdens de zwangerschap. Aten ze ook gewoon brie hoor (mijn tante die in frankrijk woonde)dat is echt de afgelopen jaren. Maak je geen zorgen meid!
Dank je wel Leonizzie! Ja het lijkt soms of alles nu gecompliceerder is geworden. Vroeger kregen ze met gemak 10 kinderen, ik vrees al 1 bevalling hahaha. Maar ach, tijden veranderen.. Ben wel gerust gesteld, dank je wel.
meid, lees het volgende (dit gaat over week 4 van een zwangerschap Toch een glaasje wijn? Je wist niet dat je zwanger was en hebt de eerste weken wijn gedronken, sushi gegeten, toastjes Franse kaas, etcetera? Maak je geen zorgen. Tijdens deze eerste twee weken na de bevruchting is er nog geen contact tussen je 'baby' en jouw bloedbaan. Tot dan is je kind in ieder geval tegen die schadelijke invloeden beschermd. Pas volgende week (en dan weet je dat je zwanger bent, komt de uitwisseling van bloed tussen jou en het embryo op gang. Vanaf dan is het dus echt belangrijk om zo gezond mogelijk te leven! Succes meid met zwanger worden! en wees er vooral relaxt mee bezig! liefs humm
Brie mag je ook gewoon eten hoor als je zwanger bent! Alleen geen zachte kaasjes die gemaakt zijn van rauwe melk. De standaard brie/camembert bij de supermarkt zijn allemaal veilig. Als t gemaakt is van rauwe melk/au lait cru moet het op de verpakking vermeld zijn.
Stress ontkomen we niet aan, al is het maar de dagelijkse sleur (werk, familiezaken enz) . Maar dat moet idd wel vermeden worden. Hummie, super. Dat is idd heel duidelijk. Goed om nogmaals te lezen. Bedankt.