Bloeddruk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Debstertjuh, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik vroeg me af wanneer je nou eigenlijk aan de bel moet trekken voor een te hoge bloeddruk???

Ik zit tijdens mijn zwangerschap iedere controle rond de 120/75,
    nu had ik gister migriaine gehad en die hele dag hoofdpijn blijven houden. Toen ik 's avonds mijn bloeddruk opmeette was die 150/94.
    Vanmorgen weer gemeten en toen was ie netjes gezakt naar 117/70, nou heb ik hem vanavond weer opgemeten en de onderdruk was weer naar de 90 gestegen (144/90).

Zijn dit al waardes om door te geven aan de verloskundige, of is het goed om het gewoon zelf nog een tijdje in de gaten te houden zonder waarschuwing aan de vk?

Snap dat de waardes voor iedereen anders zijn om aan de bel te trekken. Maar gezien mijn voorgeschiedenis tijdens de zwangerschap 120/75 is, wanneer zou ik dan moeten waarschuwen?

Alvast bedankt voor het antwoord!
    Vr.gr. Debbie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je hoeft zelf je bloeddruk niet in de gaten te houden. Een meting met een apparaatje thuis is ook onbetrouwbaarder dan een meting bij een arts of verloskundige met de hand en de stethoscoop.
    Je kunt eventueel zeggen tegen je verloskundige dat je een paar keer thuis hebt gemeten. Maar ik vind het niet gek dat je bloeddruk wat hoger is als je migraine hebt gehad!
    Je bloeddruk van 120/75 is prachtig. Laat de verdere controles gewoon over aan de verloskundige.

Mirjam

Deel Deze Pagina