Na een aantal x iui te hebben gehad, afgelopen 2 maanden even een pauze ingelast, heerlijk was dat. Nu op advies van gyneacoloog een HSG onderzoek doen. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb een HSG onderzoek gehad, ik geloof in 2009. Wat wil je precies weten? Ik vond het geen prettig onderzoek...
Ik heb een HSG gehad en heb er niets van gevoeld. Het enige dat erg zeer deed was de eendenbek, omdat ik een gekantelde baarmoeder heb. Bij mij waren beide eileiders ook doorgankelijk dus geen idee hoe het voelt als dat niet zo is. Het is een onderzoek dat qua pijn echt per vrouw verschilt. Je kunt van tevoren wel al pcm gaan slikken, dat helpt misschien tegen eventuele pijn.
Ik heb afgelopen maand een HSG onderzoek gehad. Is mij erg tegengevallen. Ik heb het inbrengen van de eendenbek en de klem niet echt gevoeld maar het doorspuiten deed erg zeer. Wat een naar gevoel was dat zeg De uitslag is gelukkig goed allebei mijn eileiders zijn open. Laat je vooral niet afschrikken door reacties hier want iedereen ervaart het onderzoek anders.
Hier ook na bijna 2 jaar proberen, een HSG gehad. Ik vond het ook erg pijnlijk. Lijkt een beetje op zeer heftige menstruatie krampen. Bij mij liepen de eileiders wel door, alleen links moest flink druk gezet worden op de vloeistof ( vandaar waarschijnlijk ook dat het bij mij niet aangenaam was) Links zat dus waarschijnlijk klein obstakeltje. Want het positieve: Maand er op was ik zwanger!! Ze zeggen dat je na een HSG tijdelijk verhoogd vruchtbaar bent doordat de "leidingen" even goed doorgespoeld zijn. Bij mij was dat dus duidelijk het geval!! Raad je wel aan om de pijnstilling die je krijgt van te voren te nemen en om niet alleen te gaan. Succes! Hoop dat het voor jou net zo'n uitwerking heeft
Ik heb heel wat onderzoeken en behandelingen moeten ondergaan maar de HSG vond ik het vervelendst... Maar wel te doen. Gelukkig is het na 10 minuten weer voorbij. Verstand op nul en het gewoon over je heen laten komen ... niet te veel lezen ook.
Ik zit er ook tegenaan te hikken en stel het maar steeds uit, ook niet handig. Krijg je een hsg met water of met olie, weet je dat al?
Ik heb ook een HSG gehad en vond het ook behoorlijk pijnlijk. Had van te voren paracetamol en ibuprofen genomen. Het is wel voor iedereen anders, dus het beste dat je kan doen is het gewoon over je heen laten komen. Ik had alleen pijn bij het inspuiten van de vloeistof, dus na een minuut was het over. Succes iig!
Mijn HSG deed totaal geen pijn, alleen het ballonnetje dat werd opgeblazen deed een klein beetje pijn. Verder alles prima.
Hier een maand of twee geleden hsg onderzoek gehad en ik kan van mezelf zeggen dat ik een behoorlijk hoge pijngrens heb. Ik was dan ook gewoon aan het werk (werk als verpleegkundige) en ging even tussendoor, dacht ik!! De eendenbek is vervelend maar ach dat ben ik al zo gewend ondertussen, het slangetje inbrengen was ook allemaal geen probleem, voel je wel maar niet pijnlijk maar het inspuiten van de contrastvloeistof vond ik wel een rotgevoel! Was ook echt wel even pijnlijk. Gelukkig is het onderzoek wel zo voorbij en op het moment dat je denk aaaaauuuwwwwwww, dan is het ook klaar. Ik vond het wel te doen maar absoluut niet prettig. Ik heb ook nog anderhalve dag nagevloeid, dus neem een maandverbandje mee en het is raadzaam om vooraf bijvoorbeeld ibuprofen in te nemen. Zorg ook dat je daarna lekker niets hoeft, heerlijk op de bank neerploffen! Houdt gewoon voor ogen dat het voor een goed doel is en echt waar, voor je het weet is het onderzoek voorbij! Succes!
Ik vond het HSG onderzoek heel erg meevallen. De zenuwen en de angst voor de pijn vond ik erger. Heb van te voren iets meer pijnstilling als wat ze adviseren ingenomen. Voelde licht menstruatie krampen. Weet zeker dat zonder pijnmedicatie dit heviger zou zijn geweest. Onderzoek is nu 3 maanden geleden. Niet zwanger nog. Maar alles was goed en doorgankelijk. Suc6!
Bedankt voor de reacties, ik ben nu in afwachting van mijn menstruatie deze is opgewekt met protera. Omdat ik zelf geen eisprong heb. Ik ben er onwijs zenuwachtig voor, en aan jullie verhalen te lezen heb ik nogal wat te begaan. Maar wat jullie ook zeggen, het is voor iedereen weer anders. Of ik met water of olie word doorgespoten is me niet verteld.. Ik heb geen pijnstilling voorgeschreven gekregen, wat kan ik nu het beste nemen? en hoever van tevoren?
Hoi Josje, ik heb een paar maanden terug een HSG onderzoek gehad.. ik heb van te voren allerlei horror verhalen gelezen op internet maar echt, het valt allemaal wel mee hoor! Probeer je te ontspannen. Bij mij deed het inbrengen van de vloeistof geen pijn maar het zijn meer hevige menstruatiekrampen. Ontzettend vervelend maar dat voel je (tenminste ik) maar een paar seconden hoor!!! Ik zou het zo een tweede keer doen. Maak je geen zorgen!!! Edit: wat betreft de pijnstilling: mijn gyn zei dat het niet nodig was maar dat een ibuprofen voldoende zou zijn, hier heb ik er dus 1tje van genomen een uur voor het onderzoek.