Nou vandaag wederom naar de verloskundige geweest. En jawel hoor het zal ook een keer niet zo zijn ik heb weer wat . Nou blijkt dat ik bloedgroep O negatief heb. Betekend extra spuit bij 30 wk en na de bevalling. Daarnaast hoefde ik nergens bang voor te zijn. Nou ik dacht tjonge moet dat nou weer. Ik heb al zo'n hekel aan spuiten .. Gelukkig en dan ook wel veel belangrijker was dat we het hartje weer gehoord hebben, leuk joh! Onze kleine wou alleen niet stil blijven liggen wat maakte dat we het hartje hoorden komen en gaan
na de bevalling is niet zeker hoor. alleen als het kindje een andere bloedgroep heeft, dus als het kindje positief is in jouw geval. dat scheelt al weer een mogelijke spuit. maar ik weet hoe je je voelt, ik ben ook negatief en met 32 weken ook een spuit voor mij, bah!
hoi hoi Ik heb AB Negatief en krijg met de 30 weken ook een spuit. Ik was eerst ook bang dat het erg zou zijn maar volgens de VK kan het geen kwaad. Gelukkig. Ze zei dat die spuiten zijn voor als je nog ooit een 2e wilt. Groetjes kim
Ik heb pas die injectie gekregen en hij viel erg mee.. Ik kreeg hem in mijn been. Mijn vriend heeft ook bloedgroep negatief dus ik denk dat het hierbij blijft.
hoi meiden! K las hier even mee, het onderwerp sprak mij aan. Ben namelijk zelf een ('positief') kind van een ('negatieve') moeder. Die spuit is idd van belang voor het eventuele volgende kind, anders gaat het lichaam vd moeder anti-stoffen aanmaken (geloof ik).. groetjes Nicole
ik heb bij de eerste ook met 30 week een spuit gekregen en na de bevalling, met de andere 3 en deze zwangerschap alleen na de bevalling als het nodig is gelukkig.
hai, geld dat nou ook voor een 3e kindje..ik denk het wel toch? ben nl ook 0 neg. heb ook spuiten gehad en ik haat ze ook, kreeg een flinke blauwe plek en blijft lang gevoelig, maar wat moet moet liefs marit
Mij viel het reuze mee (ben ook o neg.). Kreeg de spuit in mn bovenbeen, het deed eigenlijk niet zeer. het geeft een raar gevoel in je been. Maar dat was alles. Mijn man is B pos. dus dan heb je een veel grotere kans op een positief kind. We hebben van de vk ook al een buisje gekregen waar ze navelstrengbloed in gaan bewaren. Mocht het kind positief zijn, krijg ik nog een injectie. Mijn ouders zijn trouwens allebei negatief maar ook dan controleren ze het altijd. Er is namelijk een kans van 1 op de zoveel (een hééle kleine kans) dat er een mutatie optreedt en het kind toch positief is. Is heel erg zeldzaam maar ja het kan dus gebeuren. Ach, het is niet geweldig maar ik ben blij dat ze er nu wat aan kunnen doen. Vroeger werden rhesusbaby's met bloedarmoede geboren en in het ergste geval stierven ze zelfs! Nu hoeft dat gelukkig niet meer!
alleen als blijkt dat het kindje na de bevalling een positieve bloedgroep heeft krijg jij een spuit, anders niet
Ik heb met 30 weken een spuit in mijn bil gehad, vanwege het feit dat ik ook O negatief ben. Ik zag er best wel tegenop, maar ik moet zeggen dat ik er helemaal geen last van heb gehad hoor; het viel heel erg mee. Had alleen het gevoel alsof iemand heel hard tegen mijn bilspier was aangeknald, maar that's all! So no worries, Groetjes Karin
Mijn oudtante is vier kinderen verloren door die rhesusfactor (tig jaar geleden, toen wisten ze dat nog niet), gelukkig maar dat ze dat tegenwoordig kunnen onderkennen door zo'n injectie te geven!