Mijn ovulatietest was gisteravond redelijk donker, maar nog niet positief. Vandaag in het ziekenhuis een inwendige echo gehad (om andere redenen) en de echoscopiste zei dat ze dacht dat mijn eisprong nèt was geweest. Ze dacht dit omdat de follikel niet meer helemaal rond was, maar al een beetje rafelig. Thuis heb ik weer getest en de test is nu echt knalpositief. Kan het zijn dat de eisprong alsnog niet is geweest, ondanks dat de follikel wel al rafelig was? Of is het mogelijk dat de test pas positief wordt ná de eisprong?
Nee ik geloof niet dat dat kan (een eisprong voor de lh piek). Dus ik denkt echt dat hij nog gaat komen.
Hoe laat had je 's avonds getest? Stel dat je zondag om 20u net niet positief testte maar bijvoorbeeld om 00u wel dan kan je eisprong best rond 14u bijvoorbeeld zijn geweest. In principe springt je ei tussen de 12 en 48u na LH piek (24-48 is gebruikelijker maar 12u kan, heb ik ook wel eens gehad). Maar goed dat weet je niet omdat je pas om 17.30u hebt getest..
Ik heb zondagavond ook rond 18 getest. Ik test elke avond rond dezelfde tijd. Misschien was het inderdaad wel positief geweest al als ik een paar uur later nog eens had getest. Het zal qua datum in ieder geval gisteren of evt vandaag zijn, dus ik weet wanneer ik ongeveer mijn menstruatie kan verwachten
ah ja hoor kan dan inderdaad zondagavond prima nog wel positief zijn geweest als ie om 18u bijna knalde.