Hsg

Discussion in 'Zwanger worden' started by Baby2017, Mar 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,399
    37
    48
    Female
    Hallo Dames,

Als ik deze maand niet zwanger raak krijg ik een HSG onderzoek. Eerste mensturatie dage bellen voor een afspraak.

Waaruit bestaat zn HSG wat kan ik verwachten. Hopelijk kunnen jullie mij helpen

2. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Ik weet van het forum dat de meningen nogal uiteenlopen...de een vindt het heel pijnlijk, maar de ander voelt (bijna) niets!
    Het onderzoek vindt plaats op de afdeling radiologie. Je gaat liggen op een behandeltafel met een aparaat boven je buik, daarmee worden de foto's gemaakt! Je krijgt een eendenbek in gebracht waarna de vloeistof door je baarmoeder/eileiders wordt gespoten! Dit kan gevoelig of pijnlijk zijn!
    Mijn ervaring is ook dat het pijnlijk is, maar wel van korte duur! Toen ik dacht 'ik kan niet meer' was het ook voorbij! Daarna nergens last meer van gehad!
    Succes en hopelijk valt het je reuze mee! Bijkomend voordeel de eerste drie maanden daarna ben je vruchtbaarder :D

3. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

Nov 23, 2014
    373
    1
    16
    Female
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Hoe je de behandeling ervaart is afhankelijk van heel veel verschillende factoren zoals de toegankelijkheid van je eileiders en je pijngrens. Bij mij ging echt alles wat er mis kon gaan mis... Ze plaatsen namelijk een klein kapje op je baarmoedermond. Deze zuigt vacuüm en zorg ervoor dat het slangetje met vloeistof op de juiste plek zit. Dit liep bij mij al niet volgens plan waardoor ze het uiteindelijk handmatig hebben moeten doen dmv een ballonnetje. Dit is dus wel meteen 'THE worst case scenario'! M'n vriendin heeft 'm ook gehad en die gaf aan dat het niet bepaald een lekker gevoel is, maar dat het echt zo voorbij is. Met 15 min sta je weer buiten. Ze zei wel; na deze behandeling weet je precies waar je baarmoeder zit.... Haha!

4. Logan

Logan Niet meer actief

Juist wel. Zeggen ze ;) als er een kleine verstopping zit kan die namelijk weggespoeld worden.
    Ik vond de hsg niet prettig maar niet ontzettend pijnlijk. Het opblazen van het ballonnetje vond ik niet wat maar het beeld is wel weer prachtig. Ik kon meekijken :)

5. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,399
    37
    48
    Female
    hahah ja ik las het verkeerd, daarom had ik het verwijderd. Ik ben echt zenuwachtig en gestrest. na een miskraam en een bbz in het buitenland. Ze weten nou niet wat ze allemaal gedaan hebben in het buitenland geen dossier niks mee gekregen.

6. Ik zou van te voren even pcm of ibuprofen innemen.. Mijn bm lag gekanteld en was dus moeilijk te pakken te krijgen. Ik ging kapot van de pijn.. Viel bijna flauw.
    Niet om je bang te maken hoor want sommige voelen er weinig van..
    Maar toch..

7. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,399
    37
    48
    Female
    Dank je wel voor je reactie. Krijg je de uitslag gelijk te horen ?

8. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,399
    37
    48
    Female
    Dames,

krijg je gelijk de uitslag te horen

9. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Ik kan me herinneren dat de mevrouw die het onderzoek uitvoerde al zei dat het mooi doorgankelijk was! Dus ja ik wist toen direct dat het in orde was! Maar het was geen uitgebreid verslag ofzo!

10. Ja je mag zelf meekijken, of terugkijken hoe t is gegaan. En ik kreeg meteen uitslag

11. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het in Gent gedaan. Daar makenze vantevoren een echo waardoor ze pijnloos je baarmoeder ingaan ( vond ik) en als ze de eendenbek weghalen valt t daarna al helemaal mee.

Geen ervaring in nl verder.

Succes!

12. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,399
    37
    48
    Female
    dames,

Kunnen ze met een hsg zien of ik me beide eileiders heb ?

13. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Ik heb een hsg gehad toen ik voor de eerste al 16 maanden aan het proberen was. Ik heb het onder narcose gedaan. Bij mij hebben ze het middenin de cyclus gedaan, vergeten te benoemen denk ik, zowel door de artsen als door ons. 2 weken later testte ik namelijk positief. Was nog een hele spannende tijd. Gelukkig is het goed gegaan en is hij alweer bijna 5 jaar

14. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,399
    37
    48
    Female
    o Geweldig. ! Ik wil heel graag weten of ze die eileiders kunnen zien of alleen toegankelijkheid

15. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik heb een HSG gehad nadat ik na ruim 1,5 jaar nog niet zwanger was. Vond het te doen.
    Had wel pijnstillers ingenomen van tevoren. Het moment dat ze het doorspuiten is even pijnlijk.

Drie weken later kwam ik erachter dat ik zwanger was :)

Klopt hier dus wel dat je de drie maanden erna extra vruchtbaar bent.

Share This Page