Ben pas net zwanger maar heb vanaf het begin al een vreemd gevoel.. Afgelopen dinsdag heb ik een echo gekregen vanwege bloedverlies en pijn in de lies.. Ik was toen 5 weken en 2 dagen er was niet veel te zien alleen een half ringetje. Foto staat op mijn profiel ... Nu ben ik daarna weer naar huis gestuurd en word gebeld voor een nieuwe echo over 2 à 3 weken Nh spookt er sinds gisteren avond al de hele tijd door mijn hoofd wat als het nu al stopt met groeien ? Wat als het hartje niet klopt over 2 weken ?? Wie kent dit ?
Ik kan niet zo 123 jou echo beoordelen. Hier met de eerste zwangerschap ook alleen een ring. Alleen was toen al een week of 7 dus dan wist ik zeker dat het mis ging. Maar met 5 weken en 2 dagen is het volgens mij redelijk normaal. Hopelijk over enkele weken wel een mooie echo.
Tja meiske, wat als dat zo is? Dan kun je daar niets aan veranderen helaas. En dat zie je dan wel weer, je bent altijd sterker dan je denkt heb ik door ervaring geleerd. Op dit moment ben je zwanger en verdient dit kleintje al jouw positieve energie. Als je het echt niet vertrouwt kun je evt op eigen kosten nog eerder een echo laten maken.
Hier was er op de vroege echo met 5wk nog helemaal niks te zien (alleen verdikt baarmoederslijmvlies). Mocht wel een week later terugkomen om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten (heb nog maar 1 eierstok namelijk). Een week later een net beginnend kloppend hartje gezien. Je kunt er inderdaad heel weinig over zeggen. Een miskraam komt voor ja, maar het gaat gelukkig vaker goed. Jammer dat je een slecht gevoel hebt maar probeer het los te laten. Als het zo is dan is t zo, je kunt daar toch niks aan veranderen.. het enige wat je kunt doen is er niet teveel aan te denken. Probeer je normale dingen te doen en idd positief te blijven.
Nee kan daar inderdaad niks aan doen. Ben nu ook al een week thuis er is even geen werk voor ons . Dus veel doe ik ook niet misschien ook daarom hoor. Was aan het schoonmaken en toen schoten die gedachtes opeens weer door mijn hoofd en kan ze maar niet van me afschudden . Wat ik mezelf wel kwalijk neem want het kindje is meer dan welkom!! Ik moet maar duimen deze komende 2 weekjes denk ik. Hadden jullie wel symptomen rond de 6 weken ?
Maak je niet druk over wel/geen symptomen dat zegt echt niks. Mijn eerste zwangerschap eindigde in een missed abortion, waar we pas met 12 weken achter kwamen. Ik heb zoveel kwaaltjes gehad in die periode.. En mijn 2 daaropvolgende zwangerschappen bijna niks juist. Heel veel succes met wachten!
Hier bloedverlies vanaf 6 weken nu nog steeds expres nog geen echo gedaan ...met 6 weken zie je nog biet veel misschien is het dan een teleurstelling ..en heb 11 februari een echo ben dan 8 weken en een paar dagen ..als het dan klopt ben ik er echt gerust op hiervoor hoef ik geen echo want dat zegt niks voor mijn gevoel
Onzekerheid is normaal! Zo kan je nog even doorgaan... Wat als er iets mis is met de 20 weken echo? Dan zit je tegen de levensvatbaarheids grens aan te hikken en dan komt de bevalling. En straks als het geboren is wat dan? Onzekerheid is normaal maar probeer het een beetje los te laten... Anders maak je jezelf gek! En probeer geen rampverhalen te lezen en niet te vergelijken met zwangerschappen van anderen. Iedere zwangerschap is anders en mocht er iets mis gaan is dat heel erg naar maar je hebt het niet in de hand.
Het is mijn eerste zwangerschap vandaar al die vragen ik weet zelf niet hoe het moet voelen of gaan of wat ik zelf moet voelen. Wou gewoon dat ik er van kon genieten ipv zo bang te zijn, en ik heb niet gekozen voor de vroege echo's dat wou de gyn zelf anders had ik ook wel gewacht hoor
Dit is het 7e topic die je geopend hebt van min of meer dezelfde strekking: je bent bang en wat kun je er tegen doen? Je krijgt keer op keer heel begripvolle reacties en tips. En je wijst alles af, niks werkt en je blijft bang. Sorry maar je bent echt niet de enige die zich zorgen maakt tijdens de zwangerschap! Op een gegeven moment moet je gewoon even ophouden met stressen en niet elke keer op zoek gaan naar rampverhalen of geruststelling. Niemand hier kan je daarmee helpen. We maken allemaal hetzelfde door en het is gewoon doorbijten en afwachten. Dus kop op, je gaat (waarschijnlijk) moeder worden dus een beetje peper in je kont en gaan. Je kindje is er nu, op dit moment! En je zorgt er niet goed voor door elke keer zo paniekerig te doen. Stress is schadelijk, dat is een feit. Het is aan jou wat je daarmee doet. En dit bedoel ik echt heel goed allemaal, maar heb het idee dat je even de harde waarheid nodig hebt, plus een schop onder je kont
Daar is dit forum toch voor of ben ik nu gek. Je kan me afzeiken als jij daar blij van word moet je dat vooral doen als het je niet aanstaat wat ik open of wat ik vraag. Lees je lekker verder
Ik zeik je niet af! Ik heb al je topics gelezen en regelmatig heel begripvol EN behulpzaam gereageerd. Zoals je kunt zien heb ik zelf behoorlijk wat meegemaakt tijdens mijn zwangerschappen, maar ook van mij neem je niks aan. Alsof jij de enige bent die bang is en ik en anderen er zogenaamd niks van begrijpen Dat doe je echt zelf. Je hoeft niet steeds een nieuw topic te openen, alle topics gaan over hetzelfde. Dat is niet nodig, het is al zo'n groot forum. En elke keer opnieuw dezelfde vraag stellen is om die reden niet toegestaan hier. Maar hey, blijf vooral negatief en bitter, daar zullen jij en je baby echt iets aan hebben.
Wie zegt dat ik niets van jullie aanneem? Of dat jullie er niets van begrijpen er is geen jullie elk ander iemand reageert heel normaal op mijn topic of mijn vraag. Alleen jij elke keer heel bot zoals ik al zei ik open die topics omdat ik dat wil en ermee zit even van mij afschrijven met andere mensen àls jou dat niet aanstaat dan lees je ze niet of reageer je niet is dat zo moeilijk of vind je het leuker om mij aan te vallen op mijn onzekerheid zeg het maar hoor?
Sorry? Waar heb ik bot gereageerd in je andere topics? Ik reageerde op je, omdat je misschien wat hebt aan mijn ervaringen. Hoe ik het doe met mijn onzekerheid. Omdat je er niets aan hebt om in paniek te raken en soms doorbijten de beste optie is. Wij kunnen je niets garanderen, net zomin als je arts dat kan. Je kunt toch een pretecho laten maken op eigen kosten? Maar dat lost op lange termijn niets op, want je bent nu heel angstig en dat blijf je waarschijnlijk de hele zwangerschap als je er niets mee doet. En dat herken ik, maar iets anders dan: je moet er doorheen en afwachten, is er niet. En daar hoef je niet elke keer een nieuw topic voor te openen. Is voor jezelf en de rest hier, veel overzichtelijker
Nou weet je wat . Ik zoek wel een ander forum waar mensen het niet verzieken voor anderen omdat ze zogenaamd de regeltjes overtreden en meerdere topics maken zo blij
wat reageer je vreemd...ik denk niet dat je op een ander forum wel de regels mag overtreden. Maar succes.