Beste dames, ik ben nieuw hier. Ik heb even een vraagje, ik heb ovulatie testen gekocht eerst bij de action, maar vriendlief zei haal ook die van cb maar is duidelijker. Prima, ik heb echt echt een onregelmatige cyclus.. ben nu ruim een half jaar van de pil af en ben 10 oktober ongesteld geworden en dat is pas op 1 november gestopt. Vanaf 7 nov ben ik gaan testen.. maar het is nu allemaal heel vaag. Kunnen jullie me helpen?
Wat is er vaag? Op de foto zijn allemaal negatieve testen te zien. Je menstruatie hoeft trouwens in principe niet gestopt te zijn om een eisprong te krijgen, hoelang waren je andere cyclussen? Om echt inzicht in je cyclus te krijgen, zou je ook kunnen temperaturen.
Verschillend dan weer 35 dan 40 dan 25 .. geen touw aan vast te knopen. Ik dacht dat de middelste test de goede kant op ging, maar dag erna bijna blanco test .. Wanneer zou ik moeten gaan testen nu?
Als je zo'n wisselende cyclus hebt kan je beter dipsticks gaan gebruiken, dat is goedkoper. Bij Zwanger&kids zijn ze bijvoorbeeld goed en goedkoop.
Bedoel je ovulatietesten of zwangerschapstesten? Op dit moment heb je met je ovulatietesten geen eisprong vastgesteld. Afgaande op je langste cyclus, met een luteale fase van 14 dagen, zou je eisprong al geweest moeten zijn. Je zou ervoor kunnen kiezen om een zwangerschapstest te doen als je overtijd bent, afgaande op je langste cyclus, dus dat zou op 20 november doen. Je zou ook kunnen blijven ovulatietesten doen, maar aangezien je geen flauw idee hebt of je voor of na je eisprong bent, vind ik dat precies een beetje geldverspilling. Als ik jou was, zou ik m'n menstruatie afwachten en tijdens de volgende cyclus beginnen met ovulatietesten op dag 10 of 11 (uitgaande van je kortste cyclus) en dan blijven testen tot je je eisprong vindt. Probeer dan ondertussen ook de andere signalen van je lichaam bij te houden. Als je je lichaam leert kennen, kan je bijvoorbeeld aan je afscheiding merken dat je eisprong eraan komt, dan weet je wanneer je met ovulatietesten moet beginnen, en moet je niet elke maand een fortuin uitgeven.
Dit heb ik ook gehad, zit vandaag op cd 15 en eindelijk een streep zichtbaar. Hiervoor was het blanco. Wss morgen mijn ei of vanavond? Advies: nog blijven doortesten, want je eisprong is er nog niet...
Word je trouwens wel elke maand ongesteld? Ik kon voorheen ook mij ei niet vinden, heel erg regelmatig ongesteld. Uiteindelijk doorverwezen naar gyn en er is pcos vastgesteld.
Ik word wel elke maand ongesteld inderdaad.. Denk dat ik nog even een weekend wacht of week met ovu test dit is erg onduidelijk allemaal