Vruchtbaarheid na LH-piek

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Melian, Mar 31, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melian

Melian Fanatiek lid

Mar 16, 2011
    1,129
    653
    113
    Female
    Sorry voor alle ovulatievragen, ik kom echt uit een ei! :)

Na alle onzekerheden over eerst de Kruidvat ovulatietesten heb ik mezelf op een digitale CB getrakteerd. Daar verscheen gisterenmiddag een smiley op, nadat de test in de ochtend nog negatief was (ik voelde blijkbaar beter aan dat er wat gaande was in mijn lijf dan ik van te voren had ingeschat, vandaar het extra testje). Vanochtend ook nog een smiley en een temp die slechts van 36.3 naar 36.4 was geschommeld. Toen begon het: krampen in mijn onderbuik, waardeloos humeur, kinderen vluchtten bij mijn aanblik en donderwolken hingen boven mijn huis... :p;) Een aantal lieve dames van het topic waarin ik schrijf wezen me erop dat dat aan de ovulatie kan liggen.

Zojuist gaf de CB weer negatief aan. Betekent dat dan dat het ei gesprongen is? Ik weet dat bij de piek het ergens tussen 24 en 48 uur duurt voordat je ovuleert, maar daalt de LH-spiegel dan altijd eerst weer?

Als morgen mijn temperatuur gestegen is, heb ik vast uitsluitsel, maar eigenlijk wil ik gewoon vragen: moeten we nog een keer aan de bak? Man gaat de kroeg in en ik wil met mijn pms-humeurtje gewoon slapen. Maar om daar nou een kans voor 'weg te gooien' ;);)

2. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Als je piek voorbij is wil dat niet zeggen dat je ei is gesprongen.
    Als je een positieve ovulatietest hebt kun je je eisprong binnen 24-48 uur verwachten vanaf de eerste positieve test.
    Ik zou het zeker vanavond nog eens gezellig maken, aangezien je testje gisteren positief was zal deze vandaag of morgen springen.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,912
    15,583
    113
    Nabij Utrecht
    Aangezien hij vanmorgen ook een smiley gaf kan je ei ook overmorgen nog springen.
    Je moet dus in je temp gaan zien wanneer je ei is gesprongen (wel dagelijks zelfde tijd rectaal meten ;)).

Ik zou vanavond overslaan en morgen sex hebben.

4. Melian

Melian Fanatiek lid

Mar 16, 2011
    1,129
    653
    113
    Female
    Dankjulliewel. Ik weet weer wat ik moet doen ;)

Ik vroeg me trouwens af RoGiJuLi, is het echt heel belangrijk dat je rectaal meet? Ik meet oraal, maar wel altijd op hetzelfde tijdstip (een marge van tien minuten), terwijl ik nog in bed lig voordat ik praat, eet of drink. Mijn temperatuur is erg steady en ik meet (het is overigens al even geleden dat ik regelmatig tempte) na de eisprong wel een stijging van .3 ongeveer. Volgens de thermometer is oraal meten oké, maar moet je er ongeveer .5 bij optellen om je daadwerkelijke temperatuur te weten. Of is rectaal toch echt een beter plan?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,912
    15,583
    113
    Nabij Utrecht
    Ja oraal is heel onbetrouwbaar. Stel dat jij de hele nacht met je mond open slaapt is je temp gelijk een stuk lager en vv dan wanneer je met gesloten mond slaapt ;)
    Dus dat je nu toch ietwat stabiele tempwaardes hebt is meer geluk dan "wijsheid" ;)

Mijn advies is om toch vanaf de volgende ronde over te gaan stappen op rectaal. Of anders vaginaal. Dan is naast rectaal ook een betrouwbare methode ;)

Maar laten we gewoon duimen dat het niet meer nodig is ;)

6. Melian

Melian Fanatiek lid

Mar 16, 2011
    1,129
    653
    113
    Female
    ;) Ik snap je punt. Als het nodig is gaan we het de volgende ronde anders doen. Dankjewel voor je uitleg :)

Share This Page