Ik wil graag weten wanneer mijn ovulatie is (eerder vanuit een anticonceptie dan vanuit een conceptie wens maar toch ) De ovulatietesten zijn onderweg maar nu mijn vragen: Wanneer begin je met testen? (ik neem aan dat je doorgaat tot je de piek duidelijk te pakken hebt) En hoevaak test je? Is een keer per dag voldoende? Is het beter om 's ochtends en 's avonds te testen? Of test je eens per dag en dan 's ochtends en 's avonds op het moment dat je het idee krijgt dat het oploopt zodat je de piek niet mist? Jaren terug heb ik Persona gebruikt als anticonceptie (wat een beetje het idee van ovulatietesten is) maar mijn kennis is wat roestig merk ik.. Hopelijk kan iemand mij helpen
Ovulatietesten zou ik niet als anticonceptie gebruiken.... als je stopt met seks hebben tegen de tijd dat je test positief is ben je mooi te laat want dan ligt er al zaad klaar en te wachten op je eisprong. Of wil je algehele onthouding doen tot na je piek? Dan zou je beter kunnen gaan temperaturen. Dat is gratis en betrouwbaarder. Om ook nog een antwoord te geven op je vraag . Ik gebruikte er al gauw 10 per maand. Zodra ze opliepen 2 per dag, daarvoor 1.
Ik snap dat je het niet op die manier als anticonceptie moet gebruiken haha Op dit moment gebruiken we altijd condooms en het idee is dat als mijn eisprong geweest is dat we die ondingen dan even achterwege kunnen laten voor de rest van die cyclus. Temperaturen is voor ons nog niet echt betrouwbaar volgens mij. Ik ben nog meerdere keren per nacht wakker en 'op' ivm de jongste. Ik ben niet elke dag op een vergelijkbaar tijdstip wakker en als ik wakker word heb ik niet altijd meteen tijd om te temperaturen. Ik had het idee dat temperaturen op een constant tijdstip moest en direct na wakker worden maar correct me if I'm wrong! tien per maand vind ik prima te overzien trouwens, dat valt me mee.. Ik heb er nu geloof ik 70 besteld hahaha. Daar kunnen we dus een tijdje mee doen
Afhankelijk van de lengte van je cyclus test je normaliter 5 dagen voor de verwachte datum van eisprong tot je m gevonden hebt. Ovuleer je op dag 14 dan begin je dag 9/10 Heb je een onregelmatige cyclus dan begin je ook ergens dag 10 - ?? Ik zit nu op dag 25.. 15 testen verder dus alweer Het beste test je tussen 10.00-16.00 met goed geconcentreerde urine. Je mist m dan niet. Heb je een positieve test dan springt je ei 24-48 erna. En t ei leeft 12 uur. Dus de 3 dagen na positieve test zou ik nog veilig doen. Kortom.. er blijven maar weinig dagen over waarop je t onveilig kunt doen. Ik heb maar 8/9 dagen na de eisprong dus maar 5 dagen waarin je onveilige seks zou kunnen hebben zonder gevolgen Maar dat is dus per persoon anders