Hallo iedereen, Sinds deze cyclusmaand zijn we bij het MC kinderwens gestart met IUI. Hiervoor zaten we bij het ASZ, maar daar wilden ze niet door met IUI. Nu is het zo andere instelling andere gewoontes. In het MCK willen ze dat ik rond mijn ovulatie ga testen en bij een positieve test moet ik bellen voor de volgende dag inseminatie. Nu heb ik voor dat we met iui startte al vaker ovulatietesten gedaan, zowel de digitale (want heerlijk duidelijk een smiley) tot de goedkoopste. Nooit heb ik succes gehad. De digitale faalden steeds, en de rest ...ik ving nooit mn eisprong. Nu ga ik wel medicijnen spuiten ook voor de eisprong, maar toch.... Die testen geven mij meer onzekerheden dan het hele iui traject!!! Nu wil het ook dat ik onregelmatige diensten draai. Is in de ochtend testen na een nacht werken dan wel nuttig??? Wie o wie kan mij geruster stellen ???? Wie heeft ervaring met testen in onregelmatige diensten??? Welke testen zijn nu het makkelijkste in gebruik??? Bedankt voor de hulp
Hallo. Ik kan je jammergenoeg niet helpen met je vraag. Ik vind het wel interessant om even mee te lezen, want heb ook elke dag onregelmatige diensten en ben ook van plan om met ovulatietesten te beginnen. Heel veel succes meid!!
Wat vervelend dat je zo onzeker wordt van ovulatietesten. Ovulatietesten doe je niet met ochtendurine (dat is tenminste wat er in de gebruiksaanwijzing van die van zwanger&kids staat). Ik heb zelf ook niet dagelijks op exact dezelfde tijd getest en toch duidelijk mijn eisprong gevonden (mijn testen werden na een paar minuten pas echte knallers en na opdrogen zagen ze er al niet meer positief uit). Er zitten hier veel ervaren gebruiksters, post je testen dus gerust er is vast wel iemand die je wat hulp en ondersteuning kan bieden. Ik hoop voor je dat het snel raak is!
Hier hele goede ervaring met de dipsticks van Zwanger & Kids (heb er overigens nog 2 over, dus mocht je interesse hebben kun je PM-en). Had zelf hele lange en onregelmatige cyclus, dus flink wat van gebruikt. Van Z&K zijn ze vrij goedkoop, dus ideaal. Daarnaast gaven ze het ook goed aan. Inderdaad geen ochtendurine gebruiken of in jouw geval de urine na je nachtrust/dagrust . Heb zelf geen onregelmatige diensten, maar zou me kunnen voorstellen om het moment niet te missen dat je dan 2x per dag doet. Je tweede urine op de dag en die voordat je gaat slapen. Volgens mij moet het dan zeker een keer raak zijn. Ik vond het testen juist een stukje rust geven (behalve de minuut ofzo dat je moet wachten voor de strepen, haha). Je weet dat je op bepaalde dagen niet druk hoeft te maken. Bij mij bouwde de streep in een paar dagen op naar een knalstreep, dus dat was ook wel ideaal. Succes! Hopelijk krijg je D-Day te pakken!
Vind die van zwanger en kids ook fijn. Diverse gebruikt en nooit echt duidelijk knal. Nu met Z&K knalde hij eraf