Vaccinaties icm zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eiram, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eiram

Eiram Niet meer actief

We proberen bijna een halfjaar zwanger te worden maar helaas nog niks. Nu willen we over 3 maanden naar een ver land op vakantie waar je bijv dtp en hepatitus a vaccinaties voor nodig hebt.

Ik lees dat deze inentingen tijdens de zwangerschap geen kwaad kunnen maar weet iemand wat de invloed is op zwanger worden? Zou het erg vinden als ik het proces in gevaar breng.

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Het is raadzaam om na vasinaties 3maanden niet zwanger te worden!

3. Eiram

Eiram Niet meer actief

Ik lees dit alleen maar bij gele koorts en bmr vaccinaties. Kan voor die anderen niks vinden... Misschien maar gewoon de huisarts bellen morgen.

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ggd en de huisarts kunnen je wel meer helpen.
    Mis heb je bepaalde prikken als kind al gehad dan hoef je ze niet meer. even in je inenting boekje kijken .
    Wij gingen naar Turkije en hoefden de prikken niet .

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    persoonlijk zou ik heel erg uitkijken met inentingen en zwangerschap of wens!!!

Ik ging naar Thailand en kreeg de vraag of ik van plan was het komende jaar zwanger te raken of dat ik dat al was...omdat ik dan een ongelukkig kind zou kunnen krijgen!!!Ik mocht dus ook niet zwanger raken toen...

Ik kreeg herhaling DKTP en nog iets denk Hep B...

6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    DT(K)P hebben veel mensen wel gehad maar die moet na tien jaar opnieuw. Ik heb toen ik zwanger was een hep. a vaccinatie gehad. Ik had toen advies gevraagd aan mijn huisarts. Zij zei dat het kon, maar dat er geen uitgebreid onderzoek was gedaan naar de gevolgen.

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Wij weten van niks en nooit wat over gehoord .

8. Eiram

Eiram Niet meer actief

Vandaag gebeld. Vaccinaties zo lang mogelijk voordat je zwanger wordt. Das lekker duidelijk NOT. Dus ja of risico lopen of een andere bestemming zonder vaccinaties.

Deel Deze Pagina