Hoi dames, Ik ben 24 jaar en ik heb fibromyalgie en vaginisme, waardoor gemeenschap tot nog toe helaas niet lukt.. Ik heb wel intensieve fysiotherapie en psycholoog maar het ziet er voorlopig naar uit dat het niet gaat gebeuren. Nu willen mijn vriend en ik in april beginnen met zelf inseminatie, omdat we toch wel heel graag een kindje willen en op deze manier ook de druk van gemeenschap eraf halen. Wat hierbij ook nog eens niet helpt is dat ik een enorm laag libido heb, waarschijnlijk door de fibromyalgie en stress/moeheid. Ik ben in september gestopt met de pil en sindsdien een hele onregelmatige cyclus, laatste was zelfs 87 dagen.. Het is nu weer afwachten.. Ik gebruik al ovulatietesten om te kijken of ik een eisprong heb en wanneer. Nu begreep ik alleen dat deze niet oplopend zijn, zodra test een piek aangeeft moet je eigenlijk gaan insemineren. Mijn vriend werkt in de horeca dus vooral s'avonds en ik overdag dus het is maar de vraag of de eisprong dan op een gunstig moment komt. Zelf inseminatie is niet iets wat we zo leuk vinden dat we dat voortaan om de dag willen doen (toch anders dan seks..) maar ben ook erg bang dat onze kansen steeds kleiner worden.. Met een onregelmatige cyclus heb ik die ovulatietest wel echt nodig en als ik dan echt op een verkeerd moment eisprong heb is kans alweer gemist.. Zijn er meer dames die ervaringen hebben met zelf inseminatie door vaginisme of om andere redenen? Hoe gaan jullie hiermee om en wat zijn jullie ervaringen/tips?
Had/heb jij een regelmatige cyclus? Ik heb tot nu toe een hele onregelmatige cyclus, heb dus geen idee wanneer mijn eisprong is. Nu hoorde ik van meerdere dames dat als de ovulatietest een piek aangeeft, dat het dan echt moet gebeuren. Nu merk ik dat het voor hun vaak niet zoveel uitmaakt, zij maken het gewoon om de dag/2 dagen gezellig. Ik weet dat je insemineren wel leuker kunt maken, maar ik zie het ons nog steeds niet meerdere keren paar weken lang doen (afhankelijk van cyclus). Ben bang dat als we dat niet doen, die ene keer tijdens ovulatietest (als we dat überhaupt die dag kunnen doen) we onze kansen nog veel kleiner maken.. Hebben jullie het wel regelmatig gedaan?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zodra je een positieve ovulatietest hebt zou ik het binnen 48uur doen, dan is je kans namelijk het grootst. Het veel eerder of later doen heeft toch vrij weinig zin. Dus dan zou 1x voldoende zijn lijkt me.
dankje voor je reactie! daar heb je misschien wel gelijk in, vind 1x alleen zo weinig klinken. Alsof dat onmogelijk is, maar ja het hoeft maar 1x raak te zijn.. Vind zo eng allemaal dat je er geen controle over hebt. Ben iemand die graag dan in ieder geval alles eraan wil doen dat mogelijk is, voor de grootste kans maar eigenlijk gaat het inderdaad maar om 1x
Haha zo ben ik ook wel. Alleen gaat dat bij zwanger worden helaas niet! Bij mijn zwangerschap hebben we het na de positieve ovulatietest binnen 24u gedaan en daar ben ik zwanger van geworden dus het kan inderdaad wel gewoon. Waar denk je ergens te zitten in je cyclus?
ja haha erg lastig geen controle te hebben, maar dat maakt het ergens ook juist zo mooi! oh inderdaad goede timing is ook het belangrijkst denk ik (naast dat zaad etc goed is tenminste). Ik heb echt geen idee.. probeer het bij te houden in de app. mijn vorige cyclus was 87 dagen, ben vroeg begonnen met ovulatietesten om in ieder geval niks te missen.. ik hoop dat mijn cyclus al iets normaler word.. maar kan zijn dat ik nog heel lang aan het testen ben..
Hmm ja ik heb toentertijd ook wel even moeten ontpillen. Had de eerste 2 maanden geen eisprong (of ik kon 'm niet vinden). Die rothormonen ook.. gewoon doorgaan met testen, hopelijk wordt ie snel positief!
Ik las je verhaal al in het andere topic. Spannend hoor. Ik zou proberen om 1-2 dagen voor de piek, dus als je oploop ziet of als het tweede streepje goed zichtbaar is en op de dag van de piek en/of de dag erna insemineren. Dus net zo benaderen als bij gemeenschap. Enige verschil is dat bij gemeenschap je al begint op cyclusdag 10/11 (als je begint met ovutesten). Zaadjes leven tot wel 6-7 dagen, dus eerder kan ook. Als je kiest voor 1 x dan op de dag van piek. Succes!
dat hoop ik ook! moet zeggen dat ik door dit ontpillen ook denk dat ik na de 1e niet meer de pil ga slikken. Vind het een heel gedoe. Was paar jaar geleden ook gestopt en toen meteen mooie cyclus dus daardoor dacht ik dat dat dit keer ook wel goed zou komen. maar elke keer is weer anders
Hier iui gehad zonder hormonen. Bij positieve ovulatie test was de iui de dag erna. Ik zou dus de dag na de positieve test insemineren en als het lukt de dag erna ook nog. Zit je altijd goed. Succes!
Mooi! Zit even terug te denken. Bij mijn zoontje ben ik volgens mij zwanger geworden van gemeenschap op de dag van de piek. (Volgens mij wegens omstandigheden ervoor niks kunnen doen) erna sowieso niet, want toen gingen we weekend weg en logeerden we ergens. 1 x kan genoeg zijn dus!
ah zo zie je maar! ben mezelf ook gewoon soms gek aan het maken.. dat via ZI kans veel kleiner is en dan in combinatie met onregelmatige cyclus en dat gemeenschap niet lukt kan ik soms echt beetje verdrietig worden ervan. maar het is mogelijk dus het komt wel goed denk ik
Zeker! Ik wilde je nog een Pb sturen, maar ik weet niet hoe dat moet.... heb nu volgens mij een eigen topic geopend. Hahaha terwijl ik juist niet wilde dat het openbaar was. Pffff
Hoi!! Wij doen ook zelf inseminatie.. voornamelijk omdat mij Mn vriend nauwelijks klaar komt tijdens de seks.. ZI scheelt gewoon een hoop stress Afgelopen maand hebben we de eerste keer gericht geprobeerd, met ovu testen en spuitjes en alle mikmak. Ik wilde het alleen heel zeker weten en we zijn toen 4 dagen voor mijn verwachte eisprong gestart met om de dag insemineren... hand en span diensten in een potje, spuitje enz. Alleen was die verwachte eisprong volgens een app die mijn cyclus ongeveer bijhoudt.. en dus ook een week te vroeg Haha Een week na de datum van de app had ik volgens mijn ovulatie testen wél echt een eisprong en hebben we het dus 1,5week gedaan in een potje. Erg onromantisch, maar het bleef altijd vol humor. Maar 2,5 week op die manier is niet bevorderlijk voor je seksleven Haha.. Helaas ook niet zwanger. Nu ben ik wederom aan de ovutesten en wacht een oploop af, pas dan moet hij echt even een paar dagen aan de bak.. Wat een verhaal Je mag me altijd een berichtje sturen he!
haha het lijkt me ergens ook wel lachwekkend ja, toch beetje een gedoe haha! kan me voorstellen dat dat niet bevordelijk is voor je seksleven. Heeft of had jouw vriend er moeite mee om het via zi te doen? jammer dat het nog niet raak is, hopelijk deze ronde! dankje! jij mag me ook altijd berichtje sturen!
Ja we kunnen er wel mee lachen, maar 2,5 week is niet te doen. Ik durfde eerst niet over de optie ZI te beginnen eigenlijk, want lijkt me als man ook niet prettig of mannelijk. Maar hij begon er toen eens zelf over als grapje en toen was het hek wel van de dam. De eerste keer is wat raar. Maar denk dat je daar in ook even moet kijken wat fijner werkt voor beide. Doe je het samen of liever apart enz.. schijnt ook beter te zijn om als vrouw ook een orgasme te krijgen als je het inbrengt. Mag ik vragen hoe jullie het doen, niet de details aub maar met spuitje/welk spuitje ?