Mensen, Na een vroege MK behoorlijk onzeker/kinderwens nog groter en daarom deze maand de cb digital ovulatietest gebruikt. Ik heb een cyclus waarop ik de klok gelijk kan zetten: 25 dagen op het uur nauwkeurig. Nu echter dag 11 van mijn menstruatie, ik vind best wat draderig slijm maar die test blijft maar geen smiley aangeven.... En op dat dagelijkse stripje heb ik echt al 5 dagen 1 streepje staan, niet eens een licht tweede streepje of wat. Zegt dat nu wel of niet iets? Klopt het dat als je geen eisprong hebt je ook helemaal geen menstruatie krijgt die maand? Dank voor een beetje bijspraak in onzekere tijden! X
Ik kan je alleen antwoord geven op je laatste vraag, ik heb zelf nul ervaring met ovulatietesten ( ga er deze ronde mee starten). Maar ook als je geen eisprong hebt, word je wel ongesteld.
Ja toch wel he?! Nu je zo met alles bezig bent lees je een hoop online en ik las ineens dat geen eisprong ook geen menstruatie betekent. Nu heb ik redelijk opgelet bij biologie en dacht ik dat eea los stond van elkaar: elke maand brengt je baarmoederslijnvlies zichzelf gereed voor het ontvangen van een bevruchte eicel en als die niet komt of het mislukt dan breekt het lichaam het bmslijmvlies af en word je ongesteld. Zo dacht ik in ieder geval dat het werkt ... Hopelijk melden er meer mensen met ervaring van CB ovulatietest zich. Bedankt hoor!
Wat ontzettend frustrerend voor je! Heb je twee keer per dag getest? Ik heb bij mijn tweede zwangerschap ook maar 1 keer per dag getest en toen blijkbaar mijn piek gemist. Toch in mijn vruchtbare periode geklust (door inderdaad vruchtbaar slijm in de gaten te houden) en dus wel zwanger geraakt. Blijf om de dag of dagelijks klussen. Wie weet heb je je piek gewoon gemist.
Nee in de gebruiksaanwijzing staat 1 maal per dag, dus dat heb ik gedaan. Wel echt vanaf dag 7, dus tsja... Ik lees online dat mensen twee streepjes hebben waarvan er 1tje dan steeds donkerder wordt en op ze donkerste komt de smiley maar ik heb al die dagen maar 1 streep?!
Is dit de eerste ronde na je mk? Dan kan je cyclus best van slag zijn en je ei ineens later komen. Zijn het de smiley testen? En krijg je wel een O? Als er wel een O komt is de test wel juist maar nog geen eisprong in aantocht. Je leest het helaas vaker. Uit het niets of na miskraam een lange cyclus en toch wel een ei maar later.
Ja ik krijg wel een O. Ik heb alleen niet alle middagen 4 uur gewacht met plassen en niet drinken zeg maar, dat is bijna onmogelijk. Ja dat weet ik wel, maar het lijkt mij zo sterk omdat ik zelfs na mijn dochtertje (voldragen zwangershap) direct een constante cyclus had. Ben vooral benieuwd wat die streepjes op de test wel/ niet betekent? Iemand ervaring daarmee dat je gewoon elke dag maar 1 streepje hebt? Betekent dat dan dat je helemaal geen LH hebt?! Of zeggen die strepen op de digitale niets? Heb nooit eerder ovulatietest gedaan, het zou natuurlijk kunnen dat mijn LF fase korter is en ik regulier pas rond dag 13/14 ovuleer en mijn LF 10/11 dagen is. Dan gaan we zien of er nog een komt de komende dagen ...
van de digital mag je helaas niet naar de test staafjes kijken. Alleen letten op de uitslag wat op het scherm verschijnt. xx
Wanneer heb je de mk gehad? Ik heb een miskraam gehad in januari en heb de twee maanden daarna geen eisprong gehad. In de eerste maand die daarop volgde en Wel een eisprong waarnam met testen ook zwanger geraakt. Dus als je net een mk hebt gehad kan het maar zo zijn dat je lichaam van slag is en je geen eisprong hebt.
Afgelopen maand, maar het was een hele vroege: 4 weken en 5 dagen. Zou ik dan echt al direct geen eisprong meer hebben? Hoopte juist op de fabel extra vruchtbaar .... 🙄
Ik heb ook de clear blue ovulatietesten gebruikt en meerdere mensen op het forum zeggen dat je met die testen niet 's ochtends kunt testen, maar in de gebruiksaanwijzing staat dat dat wel kan en ik heb het altijd gedaan (hoef je dus niet 4 uur lang je plas op te houden). En dan kreeg ik ook gewoon een uitslag. Als ik het idee had dat er een eisprong aan zat te komen teste ik ook nog weleens extra 's avonds. Het zou idd kunnen dat je nog geen negatieve zwangerschapstest hebt of dat je cyclus nu wat langer is na de zwangerschap/miskraam.
Ik heb ook de clearblue digitale testen gebruikt en deed dit telkens 's ochtends. Bij mij gaf hij wel op de juiste dag (vooraf wat berekend) een smiley aan. Dus naar mijn ervaring werken de testen goed.
Ik heb niet zoveel verstand van ovulatietesten en uberhaupt niet mega veel verstand van de cyclus, maar ik lees veel over de luteale fase. Dit is de fase tussen eisprong en menstruatie die gemiddeld bij de meeste mensen 14 dagen is maar ook korter kan zijn. Misschien heb je dat en komt je ei nog? Dat zou kunnen toch? Of zeg ik nu iets stoms haha
Ik had altijd de goedkope testen van zwanger en kids dipstick Hier testte ik mee tot hij bijna positief. Eerst 1 keer per dag en als hij donkerder was dan 2 keer per dag. En dacht ik dan hij is donker genoeg dan deed ik de ovulatietest van clearbleu Soms kon was hij dan in de ochtend nog negatief zijn en in de avond positief. En bij mij was de dag van de ovulatie verschillend.
Ik heb de roze altijd gebruikt. 's Ochtend met de 2de urine. En eventueel s middags rond 18 uur nog een tweede keer. Ja officieel mag je niet naar streepjes kijken, maar ik zag ze bij mij altijd duidelijk oplopen, in tegen stelling tot andere ovulatietesten. Ik weet niet hoeveel dagen je aan testen bent, als het al enige tijd is, zou ik gewoon even wachten op je menstruatie en dan op dag 10 weer beginnen. Nog een tip. Ik kocht ze vaak ook via marktplaats. Scheelt een boel geld.
Dat waren ze zelfs al voor mijn miskraam. Ze werden negatief en toen daarna kwam bloedverlies. Ben dus echt maar heel even zwanger geweest. Na de bloeding nog een test gedaan en die was ook negatief. Dus ben vrij zeker dat HCG alweer helemaal weg is.
Ja misschien wel. Ik heb net weer de test gedaan en ik zag nu wel een klein tweede streepje maar nog geen smiley. Het is nu dag 12 van mijn cyclus. Normaliter word ik op dag 26 ongesteld. Misschien inderdaad een kortere lf?! Of inderdaad geen ei deze maand. Of gemist omdat ik niet op de juiste momenten of met de juiste urine heb getest?! Ik vind het allemaal maar vrij verwarrend heb nu ook nog maar twee cb testen, werd aangeraden op dag 7 al te beginnen met testen....