Advies, in de war!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kimmerd88, 20 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmerd88

Kimmerd88 Lid

16 jul 2018
    9
    2
    3
    Vrouw
    Zondag met mijn partner in crime (manlief) seks gehad, maandag voelde ik me vreemd, ovulatie test gedaan en was positief (dinsdag ook). Nu verlies ik beetje bloed en voelt t als een menstruatie. Nu loop ik bij een gynaecoloog voor PCOS en heb ik provera en clomid voorgeschreven gekregen en zou ik maandag, mits menstruatie niet door zou komen, met provera moeten beginnen, nu weet ik dus niet waarom ik nu bloed verlies. Iemand een idee?

2. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Lastig. Miss ff bellen met de gyn?

3. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Zou het een innestelingsbloeding kunnen zijn? Vrij vroeg na je eisprong dan, maar niks is onmogelijk.
    Provera mag niet gebruikt worden tijdens zwangerschap geloof ik. Zou even overleggen met de gynaecoloog die het voorgeschreven heeft.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk eerder aan een ovulatiebloeding.

Bij een posi ovu op maandag/dinsdag kan je ei op donderdag ook nog zijn gesprongen, gisteren dus ;)

babyhope vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    1-2 dagen na een eisprong is een innestellingsbloeding onmogelijk ;)

6. Kimmerd88

Kimmerd88 Lid

16 jul 2018
    9
    2
    3
    Vrouw
    Heb gyna gebeld, kan geen menstruatie zijn en waren maar een paar druppels dus moet nu 2 weken wachten, als er dan nog geen menstruatie is, dan test doen. Dank je voor het advies allemaal

7. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ah ik ging uit van ma posi/di (een heel snel) ei.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dinsdag was de test ook positief ;)

9. Kimmerd88

Kimmerd88 Lid

16 jul 2018
    9
    2
    3
    Vrouw
    Maandag positieve test, vandaag bloed, is 4 dagen. Dus zou innesteling kunnen zijn dan toch? Nu maar afwachten he!

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Positieve test komt bijna nooit tegelijk met de eisprong.
    Maandag en dinsdag positieve ovu test is uiterlijk donderdag de eisprong ;) en dus niet al 4 dpo nu.

11. Kimmerd88

Kimmerd88 Lid

16 jul 2018
    9
    2
    3
    Vrouw

Wat een lastige bedoeling allemaal he! Wel gek dat gynaecoloog wel zegt dat dit geen menstruatie kan zijn maar wel innesteling, verwarrend gedoe! Moet gewoon maar afwachten en zien!

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Zo vroeg na een eisprong kan dit geen innesteling zijn.
    Heb je wel tegen de gyn gezegd dat je op maandag en dinsdag een posi ovu had??
    Als je dat gezegd hebt dan zou ik die gyn niet vertrouwen, want elke gyn hoort te weten dat je ei 1-2 dagen na de lh piek springt en ook dat een ei zich niet na 1-2-3 dagen al innesteld.

Ps.. je hoeft niet 2 weken te wachten hoor.
    Als het gisteren idd de innesteling was dan kan je zondag-maandag al een gevoelige test doen.
    Hcg is na 2-3 dagen al zichtbaar op een test.

babyhope vindt dit leuk.
  13. K00

K00 Niet meer actief

Is dat echt onmogelijk? Weet dat het ongebruikelijk is maar weet niet waarom het niet zou kunnen?

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Omdat het afdalen naar de baarmoeder al 1-2 dagen duurt en daar blijft hij dan nog minimaal 2-3 dagen zweven voordat hij gaat innestelen.

Plus dat het bevruchtje eitje eerst een blasto moest zijn geworden voordat hij kan innestelen.
    En dat gebeurd pas rond dag 5.

Check ff de celdeling op google... op dag 1 is hij 2-4 cellig. Op dag 2 is hij 4-8 cellig. Op dag 3 is hij 8-16 cellig etc etc.
    Een blasto is ontelbaar cellig ;)

K00 en babyhope vinden dit leuk.
  15. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Zoals @RoGiJuLi al zegt.
    Innestelings bloeding is echt onmogelijk.
    Als je maandag je eerste positieve ovu test had. Heb je waarschijnlijk woensdag je eisprong pas gehad, en zit je vandaag op 4 dpo. Je embryo is vandaag dan een morula en morgen pas een blastocyst (klaar om uit het schilletje te springen en in te nestelen.) innesteling is vaak pas tussen dag 5 en 8 ergens dus bloeding van innesteling is vaak tussen dag 11 en 14.

Misschien heb je een eisprong bloeding gehad of zo?.
    En als je gyn dat niet weet dan kan hij/zij denk ik zijn/haar licentie weer gaan verfrissen of gaan inleveren. De celdeling gaat niet in een keer sneller.

Hopelijk heb je snel positief nieuws

16. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik heb destijds van mijn dochter vanaf 5 dpo t/m 14 dpo innestelingsbloeding gehad, dus voor dag 11 is echt wel mogelijk.

17. K00

K00 Niet meer actief

Thnx voor de uitleg.

Deel Deze Pagina