Je volledige naam en woonplaats in het nieuws...

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 26 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hey dames,

Ik vroeg me af wat jullie daarvan vinden. Het komt zo vaak voor dat in een (vaak gênant) nieuwsbericht de hoofdpersoon met voor- en achternaam incl. woonplaats wordt genoemd. Wat vinden jullie daar nou van? Is dat geen inbreuk op privacy, je persoonsgegevens zo wereldwijd op het internet?

Voorbeeldje:
    Moeder stript in schoolkantine | nu.nl/opmerkelijk | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Is een wat ouder nieuwsbericht. Natuurlijk had deze persoon niet zo idioot moeten doen. En dat geldt ook voor andere mensen in andere gênante nieuwsberichten. Maar dit soort artikelen blijven nog jaren en jaren te vinden in zoekmachines. Wie weet hoeveel last die persoon daar van zal hebben, bij sollicitaties o.i.d.

Wat vinden jullie? Acceptabel of gewoon Not Done?

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

moet je maar geen domme dingen doen denk ik dan...

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    We hebben allemaal wel eens onze mindere momenten toch? Al was die uit het voorbeeld wel heeeeel wat minder.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    +1 ben ook helemaal eens met Amerika waar pedofielen e.d. open en bloot op internet staan waar je kan zien waar ze wonen. Ook dat moordenaars herkenbaar op tv komen!

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Eens met Triskele.

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    not done,

deze persoon heeft ook familieleden ed die het kunnen lezen, ook eventuele werkgevers jaren later ed.
    Privacy is heilig voor mij.
    Overigens is dit in belgie verboden: daar mag je sinds kort enkel initialen geven, en van minderjarigen al helemaal niets. vind het wel goed zo

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Inderdaad..

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik ben het er NIET mee eens. Toen mijn broertje een ongeluk heeft gehad (is overleden daarna lang verhaal) maar het nieuws heeft naam en alles bekend gemaakt met een verhaal dat NIET WAAR is. Nou bedankt. Hoevaak wij daarna ons hebben moeten verdedigen ed.

Daarbij als iemand een fout maakt kan hij altijd op het rechte pad komen. Ik weet niet of iemand vandaag Beschuldigd heeft gezien? Daar had je een goede voorbeeld.

Maar: pedofielen en de grote criminelen ed. daar vind ik het eerlijk gezegd weer niet zo erg van :)

9. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik dacht dat dat niet zomaar mocht, vind het wel raar zeg. Vind dat niet kunnen. We maken allemaal wel eens fouten, om dan maar meteen met naam en al in het nieuws te komen vind ik wat ver gaan.

Bij pedofielen in Amerika is het een ander verhaal. Hoewel het daar ook niet helemaal klopt aangezien mannen die zijn veroordeelt omdat ze een 15 jarige op hun kont hebben geslagen ofzo ook op pedofielen websites terecht komen. En dat is natuurlijk ook aanranding, maar vind het toch wel heftig als dat hun hele leven blijft achtervolgen. Maarja ga een beetje off topic volgens mij.

10. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik vind het voor echte misdadigers (de genoemde moordenaars, verkrachters etc) idd ook wat minder erg. Dat zijn dan ook echt hele erge, nare daden.

Maar bijvoorbeeld die vrouw die onlangs het Amerikaanse 911 belde voor een pakje peuken, tja.....niet de bedoeling natuurlijk maar om dat nou met naam een woonplaats te publiceren, kweenie hoor.

11. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Oh wat lijkt me dat vreselijk zeg, helemaal als iemand is overleden. Dat kan je er als familie toch niet bij hebben lijkt mij.

12. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ja & nee, dat ligt een beetje aan de situatie.

Zoals die foto's die werden rond gestuurd op facebook van die jongens die die jongen in Eindhoven zo hebben toegetakeld? Ja terecht! Moet je maar niet zulke dingen doen dan komt je naam etc. ook niet zo in het nieuws (En dan gaat die jongen uit belgie ook nog zielig doen op tv net of hij het slachtoffer is....kom op zeg!!!!).

13. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    En wie bepaalt wat dom is of niet?

14. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik vind dat "domme" dingen vergeeflijk zijn, maar dat ligt aan wat t is. Strippen in n kantine is niet handig. ;)
    Als jij een misdaad begaat, dan ben je in mijn ogen fout. Nu zijn er weer beelden van jongens uit Oosterhout die iemand in elkaar slaan (en een groep die staat te kijken. :x) Bij zo'n misdaad ben in je in mijn ogen zó verkeerd dat je je recht op privacy kwijt mag zijn. Als jij denkt dat je t recht hebt een ander zo veel leed toe te brengen, dan verspeel je ook je privacyrecht. Oorzaak-gevolg... Moet er trouwens wel onomstotelijk bewijs zijn, zoals bijv beelden van de misdaad.

Dat verhal over de broer die verongelukte en dan met naam en n verkeerd verhaal in de krant staat, vind ik fout.

Deel Deze Pagina