Help, omdat mijn zoontje zijn flesjes niet meer leegdrinkt. Hij krijgt nu nog 3 flessen van 200cc. Elke fles drinkt hij maar voor 2/3 op; Dit is ons schema; 8.00; 200 cc flesvoeding, met 2 scheppen bambix erdoor 10.30: fruithapje 12.30 boterham met korstjes, beetje diksap of rooibosthee erbij 16.00; 200 cc flesvoeding 18.00; groentehap + toetje (meestal klein beetje yoghurt) 20.00; 200 cc flesvoeding, wederom met 2 scheppen bambix erdoor. Ik zou graag de fles van 16.00 er af willen halen, maar ik heb geen idee waarneer het mag. Dan zou ik het groentehapje en toetje eerder geven, zodat de laatste fles bv. om 19.00uur gegeven wordt. Dan kan 'ie gelijk wat eerder naar bedje, want voor 'ie slaapt......haha! Maar da's weer een ander verhaal..... De vpk. van het cb- buro beloofd me al twee dagen terug te bellen met antwoord.......Noppes tot op heden. Ik ga dus nog maar even door op deze voet, maar ik zou graag willen weten hoeveel andere kindjes eten/drinken van deze leeftijd. Onze kleine man is nu 9,5 maand.
De fles van 16.00 uur kan er gerust af in plaats van een fles geef je een beetje drinken met een koekje of een rijstwafeltje. Martina is wel jonger maar die zit nu op 2 flessen Ons schema is nu -7.30 fles200cc met 2scheppen bambix -10.00 fruithap -12.30 brood met een flesje melk -15.30 beetje drinken met een koekje -17.30 groentehap -19.00 fles 200cc met 2 scheppen bambix
Ik had ook het idee dat 'ie er echt wel af kan. Echter op het pak van de Friso staat dat ze tot 10 maanden nog 500 cc opvolgmelk nodig hebben, daar kom ik dan niet aan. Word je wel onzeker van vind ik! Maar bedankt, in ieder geval iemand die het ook zo doet!
Dat van Friso is gewoon om de verkoopcijfers goed te houden. Hier is Anique 8,5 maand en dit is haar schema: 630 fles 210 water en 7 schep Friso en 5 lepeltjes (die van de Friso) met bambix 930 fruithap + bekertje drinken (ja, mw. wil geen tuitbeker) 1200 boterham en 180 cc water met Friso 6 schep(hiervan drinkt ze vaak maar 100cc) 1500 halve liga/rijstwafeltje en bekertje sap/thee 1730 warme hap + beetje yoghurt/danoontje 1900 klein flesje 90 cc water en 3 schepjes Friso (wel meer als ze niet voldoende heeft gegeten) Toevalig heb ik maandag het CB gebeld en die zeiden dat als ze moeilijk drinkt, gewoon meerdere dingen proberen. Anique dronk de laatste dagen nl. heel weinig en ze moet eigenlijk wel 500 cc vocht binnenkrijgen.....Wat wel belangrijk is, is dat hij in ieder geval 200 cc opvolgmelk op een dag binnen krijgt. En dat krijgt hij zover ik kan lezen. Ik geef Anique dus bewust een megafles in de morgen.......dan compenseert het de rest van de dag een beetje..... Suc 6 verder........
@Wuppie; wat een knappert dat ze al uit een bekertje drinkt! En bedankt voor je reactie, hier heb ik echt wat aan! Ik durf er nu met een gerust hart een fles af te halen. Aan 500cc vocht komen we makkelijk, met de ochtend en avondfles halen we dat bijna al. Tussen de middag bij de boterham maak ik ook altijd nog een fles; thee of diksap, ligt er een beetje aan..... Daarnaast zit er in de groente- fruithap ook nog het nodige vocht. Weer een stapje verder!
hoii dit is ons schema 8.00 8.30 fles 6+2 schepjes bambix 11.30 fruit groot potje + diksap 14.30 melkpap +water 17.00/17.30 groente groot potje +danoontje 20.00/20.30 fles 6+2 schepjes bambix
luca si 8 maaanden en dit is zijn schema 8-9 uur 240 cc fles 12.00 boterham en 100-130 cc fles of bekertje 15.00 fruithap (of een liga) en mulivit. sirooplimo 17.00-17.30 warm eten en 19.30-20.30 fles 240 cc volgens cb mag ik smorgens al een betrham en 100 cc fles. maar wil nog ff lekker tutten smorgens gaat zo snel allemaal groetjes
Hallo allemaal! Devinyo krijgt 's morgens boterhammetjes 1,5 tot 2 eet hij met een bekertje thee met melk. 'S middags krijgt hij ook een boterham met melk en erna pudding of yoghurt. 'S avonds eet hij met de pot mee met een toetje erna. Tussendoor krijgt hij siroop te drinken, en smiddags nog een Kapitein Koek en fruit. Maar hij krijgt ook wel eens smorgens een Pyama-papje, maar hij heeft liever boterhammen. Yep hij heeft een eigen willetje nu al! Maar aangezien hij erg druk is en dus veel verbrand mag hij alles hebben zeiden ze bij t CB omdat hij t tog allemaal verbrand
Dit is het schema van Hugo: 7:30-8:00 uur: pap van 180 cc met 6 scheppen Bambix 9:30 uur: fruithap 12:00 uur: 1 boterham met fles 150 cc 15:00-15:30 uur: tussendoortje + sapje of water 17:00 uur: groentehap + yohurt na 19:00-19:30 uur: fles 210 cc + 2 schepjes Nutrix Ik denk dus dat je het flesje er wel af kunt halen, misschien drinkt hij dan weer zijn flesjes leeg. Ik zou me sowieso niet altijd alles wat het CB zegt aantrekken, hoor... gewoon op je eigen gevoel afgan en je hebt op internet ook verschillende sites met voorbeelden van voedingsschema's ik zou als ik jou was een beetje google-en en anders van onze schema's uitgaan.... Het is sowieso niet erg als hij zijn flesje niet altijd opdrinkt, hoor... maar als het standaard is, dan heeft hij gewoon genoeg... niks aan de hand, dus...! Succes ermee!