Ons mannetje krijgt regelmatig een vuurrood rechter beentje van knie tot aan voet en er zit ook een afscheiding zeg maar want aan de binnenkant van zijn been zat niks. Zn enkel wordt dan ook wat blauwig. Nu ben ik al eens naar de Ha geweest maar die kon niks vinden dus moest eens een foto maken als het weer zou gebeuren.. Nu gebeurde het vandaag op het cb en ook zij wisten niet wat het was en hadden het nog nooit gezien... Ik heb foto s gemaakt en was benieuwd of iemand het herkend? Hij heeft overigens geen pijn ofzo eraan en vaak trekt het naar 15 / 30 minuten weer weg... Op de foto is het niet super duidelijk in het echt is het veeeell roder echt vuurrood
wat vreemd! geen idee... alleen, ik krijg als ik te lang onder de warme douche sta met lekker veel zeepjes waar parfum in zit, ook rode vlekken op mn benen, wat warm en jeukerig aanvoelt, even blote benen en t gaat weer naar paar minuten weg. misschien allergisch voor bepaalde zeep/wasmiddel? of warmtegevoelig? anders geen idee.....
dacht zelf aan van koud naar warm...Als ik van buiten kom en me benen zijn koud en worden langzaam aan warm, worden ze ook rood.. Niet overal, maar op sommige plekken..
Nou het lijkt ook wel een beetje op dat je hem in een te warm bad hebt gedaan maar dat is dan dus niet zo.. Zit ook niks bekneld l, te strak of dat je m verkeerd vast hebt het komt gewoon spontaan opzetten.. Ik ben niet veranderd van zeep of wasmiddel ofzo en dan zou hij toch op meerdere plekken moeten hebben?
Onze zoon heeft dit ook weleens gehad toen die rond de 3/4 mnd was.Vlgns mij had die het toen wel op allebei de benen en vlgns mij ook op zijn romp.Ik was toen ook op het Cb en zij konden er toen ook geen goede verklaring voor geven maar wel iets in de trant van de bloedsomloop.Hij is nu overigens bijna 9 jaar en een kerngezonde jongen.Vlgns mij hebben meer baby's dit weleens want ik heb wel vaker topics hierover voorbij zien komen op andere forums.Het enige opvallende bij jouw zoontje vind ik dan wel dat het maar op 1 beentje zit.Goed dat je foto's hebt gemaakt en dat je het dan aan de huisarts kan laten zien.Ik heb er overigens verder nooit actie op ondernomen maar bij twijfel moet je altijd je arts raadplegen. Succes!!
Het doet mij een beetje aan trombose denken. Dat begint namelijk in je voet en trekt door naar boven. In het begin stadia hoef je niet constant een rode/gezwollen voet/been te hebben, maar dat komt en dat gaat. Al lijkt het mij wel een beetje onwaarschijnlijk dat zo'n kleintje dat heeft.
Ik dacht hetzelfde als speentje, lijkt op trombose al kan dat volgens mij niet bij zulke jonge kindjes. Maar dat ziet er ook zo uit. Succes meid hopelijk weet je snel wat het is.